Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Freja: Jag tycker vagnen fungerar utmärkt på alla möjliga och omöjliga underlag. Om det snöar eller regnar har jag alltid regnskyddet på.

• Luella
    SatuSv skrev 2013-01-29 20:51:40 följande:
    Har ni fått nya bärhandtag? Jag fixade det när jag fick mail men fick aldrig en bekräftelse mail. När får man handtagen?
    Februari kommer dom för Donkeyn.
  • Luella

Shine: jag har både Tullsa och Elodies regnskydd. Båda funkar bra och täcker även korgen.

• Luella
    Linnea H skrev 2013-02-16 21:06:12 följande:
    Hej, vilken bra tråd det här är. Jag lusläste den innan vi köpte syskonvagn, det blev förstås en Donkey och vi är jättenöjda. Men jag har ett par frågor om regnskydd, hoppas någon kan svara:

1. De regnskydden som kommer med har jag lärt mig sätta på både sitt och liggdel. Men på sittdelen - måste man ha suffletten helt utfälld för att det ska passa? Det blir så konstigt när barnet är vaket och sitter upp - han ser ju ingenting då eftersom suffletten går så långt ner. 

2. Jag har köpt extra regnskydd från Tullsa på Babyland, de sa att jag skulle ha modellen för sulky, för det passar både sitt och liggdel (fast han som jobbade var lite osäker). Är det verkligen rätt? Det heter "Regnskydd till sulky med suflett och jogger". Jag har öppet köp men vågar inte riktigt öppna och testa, det är så perfekt förpackat.

Så tacksam om någon vet/kan hjälpa. 
    1. Det går att ha den halvt utfälld men det blir inte så bra. Men bättre än att de inte ska se något. Det blir lite säckigt.

2. Jag tror att det är fel faktiskt. Det ska inte vara den mindre. Jag köpte den för stor sittvagn, alltså inte sulky och då täcker den varukorgen. Den för sulky är för typ Brio Spin och den typen av vagn. Vad fanns det för alternativ? Minns du vad det stod att det var till för vagn?
  • Luella
    Linnea H skrev 2013-02-17 21:28:02 följande:
    Tack för hjälpen! Jag kollade igen på förpackningen, det står sittvagn på själva prislappen. Åkte tillbaka till Babyland, de hade ingen annan sittdelsmodell. De var osäkra om det passade så jag frågade om det var ok att öppna och testa om det passade, och det gjorde vi. Den modellen fungerar bra till liggdel + sidokorg iaf, den var tillräckligt stor. Hade bara lillebror med så jag har inte testat på sittdel än men det måste ju gå bra.
    Vad skönt! Om den funkar till liggdelen är jag nästan hundra på att den funkar till sittdelen.
  • Luella
    Mamma Bondesson skrev 2013-02-25 22:17:33 följande:
    Någon här som vet något om de nya solsufletterna som ska komma till Donkeyn? När? Pris? Bilder? Funderar på om man ska vänta på de nya eller satsa på de som finns nu.
    Det låter spännande, hoppas att någon vet vad det är för suffletter.
  • Luella
    Mamma till A E och W skrev 2013-03-03 15:21:06 följande:
    Hej! Funderar på en donkey till våra tvillingar. Hur bäddar man när de ska sova i sittdelarna då? Det följer ju inte med fotsack/vindskydd. Vilka åkpåsar passar och hur bäddar man på sommaren?
    Vi har Bugaboos sittunderlag. Sen har vi haft tunn filt på och en kudde. På sommaren har vi solsuflett (se bildtråden) som täcker hela sittdelen och det blir mysigt där inne men ändå svalt och luftigt. Jag tror det blir för varmt med fotsack på sommaren och regnar det eller blåser funkar regnskyddet bra.
  • Luella
    Annajosefina skrev 2013-03-19 15:40:00 följande:
    Men vad konstigt! Om jag bara har ett barn i så är det jättelätt att den tippar över. Hände till och med en gång när jag körde ner den baklänges för en ramp, då tippade vagnen över.
    Som tur e satt älsklingen fast så inget hände men tycker det är väldigt konstigt hur detta kan hända så lätt?? Är det verkligen ingen annan som reagerat på det här??
    Jodå, det har varit på väg att hända flera gånger när jag har haft en välpackad skötväska hängandes på handtaget.
  • Luella

Är det någon som har en aning om vad man kan sälja sin begagnade Donkey Duo för? Den är i ok skick och har haft chassiskydd hela tiden. Vi köpte vagnen september 2011 och chassit byttes februari 2012. Det är inte jättemånga Donkeys ute nu till försäljning så jag har lite svårt att få en uppfattning.

• Luella

Jag köpte solsuffletten som hör till Donkeyn och tycker den är toppen.

Vi bytte från liggdel till sittdel vid 5 månader.

Tack Silvera, jag kollar också Blocket men som jag skrev var det så få ute för att få en bild.

Ang Donkey eller Buffalo så skulle jag välja Donkey alla gånger. Enda anledningen till att den är kvar nu är tack vare sidokorgen.

Svar på tråden Bugaboo Donkey