Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Mamalolo: reklamera handtaget också!

Min vagn började knarra efter någon vecka.

• Luella
    katja1 skrev 2013-09-12 22:13:02 följande:
    Är så ledsen nu, vet inte vad jag ska ta mig till! Vi flyttade i våras 1 månad före våra tvillingar föddes. Hade då köpt Donkeyn och ett problem var att den inte ryms in genom ytterdörren till lägenheten i twin-mode, men hyresvärden (andra hand) försäkrade oss om att man får ha vagnar under trappan längst ner i huset och eftersom vi bor på första våningen lät det ju perfekt! Vagnen får stå där och sen bär jag ut dem den korta sträckan. I somras var vi på landstället så är först nu vi är tillbaka och problemet har uppstått - fastighetsskötaren har sagt att vagnen inte får stå där! Det gör att jag är instängd i lägenheten hela dagarna för jag kan inte bära ut vagnen, veckla ut den och sen hämta barnen. Då är jag genomsvettig och barnen galna. För att sen upprepa proceduren när vi kommer tillbaka. Nää blir så less. Inte kan vi ju flytta för det heller! Allt är perfekt här annars. Så nu har vi den dyraste vagnen på marknaden, som knappt kommer användas. Det är ju när jag är ensam på dagarna den mest skulle användas. Den kan inte stå i cykelförrådet heller då dörren där är för smal. Helskotta alltså!!
    Men varför  tar du inte bara av ena liggdelen och drar ihop vagnen? Det är ju det som är så bra med just Donkeyn. Den manövern har jag gjort 2-4 gånger om dagen och det funkar fint.
  • Luella
    katja1 skrev 2013-09-14 21:53:06 följande:
    Jag tycker det är sjukt osmidigt faktiskt. Det är så jag gör nu. Får ont i ryggen av det.
    Man får testa lite olika varianter tills man hittar ett smidigt sätt.
  • Luella
    katja1 skrev 2013-09-15 20:53:31 följande:
    När kan man förresten byta till sittdel? Vikt och inte ålder helst då våra är prematura och små trots korrigerad ålder.
    Jag bytte ganska sent, jag vet inte vad han vägde riktigt. Han var nog 5-6 månader och kunde sitta ganska bra på egen hand. Eftersom fotstödet hänger med när man sätter barnet upp tyckte jag att det blev lite mer... jag vet inte hur jag ska sätta ord på det men oskyddat. Mitt första barn hade Brio Go och då kunde man ha fotstödet rakt fram i sittläge och då bytte jag ganska tidigt, innan hon kunde sitta själv utan stöd.
  • Luella
    Nisanfisan skrev 2013-09-17 16:55:59 följande:
    Hej! 

Jag har igår fått min nya bugaboo donkey vagn som jag beställt från England.

Verkligen jätte fin! Men ena chassit knarrade, ett klickande ljud när vagnen gungade. Trist att behöva reklamera direkt!

Men undrar lite om sittdelen; När sittdelen är på och är framåt vänd och min son vill sova, då vill jag dra ner sittdelen till liggläget, och då stöter sittdelen emot chassit. Jag är helt förvånad, ska det vara så?! Känns som att det kommer repa och slita på chassit, som att vi monterat allt fel. Man ser ju hur chassit töjer ut sig när sittdelen fälls ner.

Sen undrar jag en annan sak, kan man på något sätt montera av bältet för att sätta på en sittdyna från elodie details? 

Tack så länge och super glad att det finns ett forum för vagnen!

/ Denise & Vincent 
    Det går inte att ha sittdelen i liggläge när den är framåtvänd tyvärr. Om du pressar ändå så förstör du vagnen.

Bältet är jobbigt att få av men det går med mycket möda och stort besvär. Här finns en beskrivning hur du får bort den. ombarnvagnar.com/category/bugaboo-donkey/page/3/
  • Luella
    Buzan skrev 2013-09-18 17:34:31 följande:
    Jo det går att ha liggläge framåtvänd men det kan ta emot vid ramen/chasslt när man drar ner det just där. På min töjs inget och det verkar inte vara någon skada för vagnen.
    Enligt tillverkaren Bugaboo har vagnen endast viloläge framåtvänd. Jag skulle inte trycka ned vagnen ändå faktsikt.
  • Luella

Satu SV: Men usch vilken otur du har!

Mabaja: Jag tycker att du ska reklamera. Om alla reklamerar alla fel som uppstår kommer det med tiden att bli en bättre vagn.

• Luella

Camilla: jag tycker vagnen är toppen men det finns en hel del barnsjukdomar som det gör med de flesta nya produkter. Det bästa med vagnen är möjligheten att enkelt göra om till singelvagn. Jag skulle inte köpa någon annan syskonvagn om jag ska vara ärlig.

• Luella

Håller med c89.

Jag köpte första versionen av Brio Go precis när den släpptes och fick reklamera saker då med. Både Brio och Bugaboo hanterar reklamationer super.

Men om man tycker det är att köpa av någon butik som är lätta att ha att göra med. Jag köpte inte på nätet utan båda vagnarna kommer från butiker i Sverige. För mig är det värt tusenlappar att bara rulla in den så får någon fixa allt.

Svar på tråden Bugaboo Donkey