-
2 . Sen klär man ställningarna med sitt- eller liggdelstyg.m1ckan skrev 2012-08-26 08:07:26 följande:Nu blev jag förvirrad av de senaste inläggen. Får man 2 eller 3 ställningar?
-
Jag skulle aldrig sätta en nyfödd i sittdelen. Dom som säljer liggdelen kan ju ha två äldre barn och behöver bara sittdelarna. Jag sålde precis min som jag använt i 5 månader och den var som ny.
-
Alltså dessa vobblande framhjul. Jag reklamerade och Bugaboo skickade några nya fästen till framhjulen. Det blev lite bättre någon månad men nu är det lika dåligt som vanligt igen. Dvs, det går inte att gå snabbt. Jag har testat att pumpa dem och ta av och pumpa dem. Det blir faktiskt värre när dom är pumpade med 2 bar luft som det ska vara.
Är det någon som har reklamerat och fått problemet avhjälpt? Är det värt det att reklamera igen? Jag funderar på att mejla Bugaboo innan jag går in till Babytown igen. -
Nej, det är tyvärr helt omöjligt då sitsarna är formade. De får aldrig plats att sitta/ligga bara där ryggstödet är (dsv övre delen på sitsen) och då kan de dessutom ramla ur lätt. Det är Donkeyns största nackdel för mig, mina barn vill gärna ligga på sidan och det går inte så de får böka en stund innan de kommer till rätta. Basson Duo kanske kan vara något? Jag är lite osäker på hur sitsarna är men dom är inte som på Donkeyn iaf.Fialottis skrev 2012-09-01 11:43:09 följande:Hej! Har 3,5 mån gamla tvillingar och för tillfället en UJ MB duo. De ligger båda två på mage i vagnen när de sover..nu börjar liggdelarna bli för små och jag spanar efter en vagn där jag kAn ha sittdelarna mot mig. Undrar om någon har erfarenhet av donkeyn, kan de små ligga på mage i sittdelen?!
-
Ja, den för enkelvagn täcker ena sitsen och korgen. Du får gärna tala om ifall Elodies passar, funderar också på att köpa det.bellan1981 skrev 2012-09-05 10:04:02 följande:..och visst har du ett Tullsa för enkelvagn? När vi var och kollade på Donkeyn så satte försäljaren på ett för dubbelvagn (kändes ganska stort dock...)
-
Åh vad bra! Tackbellan1981 skrev 2012-09-05 15:59:13 följande:Har precis varit inne i deras butik på Sibyllegatan här i Sthlm och expediten hade testat på Donkeyn och det funkade över både liggdel och varukorg så jag köpte ett fint prickigt regnskydd
-
Nja, alltså man får ta bort sittdelen, dra i hop vagnen och sedan försöka lägga sittdelen där korgen skulle ha suttit på något sätt så den inte ramlar av. Jag har köpt två remmar och spänner fast sittdelen, upplever att den åker all världens väg annars om man ex ska på och av bussar och gå på skumpigt underlag.Misskitty skrev 2012-09-07 21:01:52 följande:När man använder vagnen i singel läge har alla bilder den lilla korgen brevid. Idag såg jag en tjej som hade sittdelen där lilla korgen sitter (sittdelen var alltså fälld åt sidan) Förstår ni vad jag menar? Fungerar det att göra så?
-
Hejåhå: så fruktansvärt, jag beklagar verkligen sorgen.
-
Du kanske redan har löst det men du ska ju absolut reklamera. Men du ska vänta dig till Babyproffsen som du köpte vagnen av. Det är ju lite det du betalar för när du handlar i Sverige, att dom ska fixa allt sånt. Så tänkte jag iaf, Baby town där jag köpte får fixa med reklamationer så kommer jag till butiken är grejerna kommer och är det något som ska monteras får dom göra det.karin1983 skrev 2012-09-19 17:39:29 följande:Hej,
Har inte skrivit här tidigare men läst mycket. Har en donky sedan ett år tillbaka, köpt på babyproffsen. Min vagn har precis som flera andra vobblande framhjul, knarrande chassi och är otroligt trög i hopfällningsknappen. Låter ju som att detta skulle vara tillräckligt för reklammation. Kanske lättast att vända sig till bugaboo direkt. Vilken mailadress har ni som reklamerat använt.
Tack på förhand -
Ja, visst blir man sur! Jag var riktigt upprörd, hur kan dom göra en så dyr vagn som sen låter som något billigt plastigt från okänd tillverkare. Jag fick iaf ett nytt och behövde inte skicka tillbaka det gamla. Det sålde jag på Blocket.JessiWill skrev 2012-10-07 14:43:15 följande:Mitt skit chassi både knarrar och knäcker, är fly förbannad här hemma!!!
Om de ber mig skicka tillbaka chassit skall jag kräva att få det nya först, väntat så länge på denna vagn nu och tänker inte vänta en dag till med 2 ungar och en enkelvagn!