Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Semlan10 skrev 2013-06-02 20:32:28 följande:
    Vad är det som är så bra med solsuffletterna? Använder en dooky solgardin nu, funkar rätt ok så funderar på om det verkligen är värt att köpa solsuffletterna.
    Det jag tycker är så bra är att den är luftig. Det är solskyddsnät på sidorna som gör att luften cirkulerar och det blir svalt och behagligt. Annars blir det ju urvarmt under dom där suffletterna som inte släpper in luft. Jag hade den silverfärgade solsufflan till både Bee och Donkey och jag skulle aldrig använda något annat sommartid.
  • Luella
    uppsalatjej84 skrev 2013-06-11 18:22:24 följande:
    Hej alla donkeyexperter!
    Jag har en fråga.. När min minsting ligger i liggdelen skiner solen rakt på honom. Jag skaffade ett bugaboo parasoll som jag tycker är krångligt att justera så fort jag byter färdriktning.. Det jag skulle vilja ha är alltså ett solskydd i form av en sufflett eller liknande.. Bugaboos egna solsuffletter är så vansinnigt dyra så jag undrar om någon har något tips på en annan lösning? Någon annan sufflett som ni vet passar på donkeyn?
    Tack på förhand! 
    Jag tycker att det är värt pengarna att köpa solsuffletten. Mitt bästa köp. Är det varma somrar så blir det jättevarmt under suffletten. Solsuffletten har nät på sidorna som gör det sval. Sen kan barnet se ut fast man dragit ned suffletten.
  • Luella
    Justi skrev 2013-06-11 11:36:30 följande:
    Verkar som ja har fått en nitlott. Ska reklamera vagnen för:

Vobblande framhjul
    Knarrande chassi i duo läge
    Baklutande liggdel
    Sne platta i sittdelen
    Vad tråkigt, helt rätt att reklamera allt det där!
  • Luella

Pluttisen: jag personligen tycker det blir för mycket färger och hade nog valt rosa och sen resten svart. Men jag ser ett par tvillingföräldrar då och då som har rosa och blått och det är lite gulligt trots allt. Men det beror på vad du ska ha för filt och åkpåse också så det inte blir ytterligare färger.

• Luella
    kikidil skrev 2013-06-27 10:25:15 följande:
    Provkörde Donkeyn i morse, med båda barnen i. En sak jag stör mig lite på är att man inte kan ändra fotstödens läge. Inga problem för treåringen, han sitter jättebra. Men 1 1/2 åringen hänger lite som en korv i sin sits. Hur upplever ni andra detta?
    Annars känns vagnen fantastiskt. Så lätt den rullar! Vi har annars en Babyjogger City Select och den är så tung att köra och så svårstyrt nu när barnen väger nästan lika mycket.
    Jag älskar Donkeyn men sålde den till slut just pga sitsen. Mina barn somnar och sover men tycker att det är jobbigt att kroppen är låst i den där sittpositionen. Hade det inte varit för sitsen så hade jag kört den i mono länge länge.
    PLUTTISEN1 skrev 2013-06-27 16:00:44 följande:
    Har kollat lite på nätet och den cerise färg tillsamans med den marin blå blir faktisk snyggt. Vi ska ha neutrala åkpåsar som ska matcha dem 2 färgerna.
    Det låter superbra! Jag har haft svart och sen piggat upp med mönstriga åkpåsar. Kör på cerise och marin

• Luella
    Sallets skrev 2013-06-28 12:48:49 följande:
    Hur förvarar ni era regnskydd i vagnen? Dom tar ju så stor plats.
    Jag vek ihop det och la i det där facket som finns i varukorgen.
    kikidil skrev 2013-06-28 17:37:08 följande:

Jag ska inte använda regnskydden som följde med vagnen just för att de är så klumpiga och stora. Dessutom gillar varken jag eller barnen att de sitter instängda under ett tjockt lager plast. Jag har universal regnskydd från Tulsa. De är mycket smidigare och luftigare och mycket enklare att sätta på.
    Jag hade ett från Tullsa och ett orginal. Det fanns för- och nackdelar med båda. Det som var negativt med orginalet är att det är svårt att få på samt klumpigare men (enligt mig) snyggare.
    Det som var negativt med Tullsa är att när det blåser mycket och regn eller snö yr runt så blåser det rakt in i vagnen genom öppningen. Då tyckte jag att det var perfekt med luckan.
    Sen tyckte jag nog att barnen såg bättre och det blev ljusare med orginialet.

• Luella
    Bullen80 skrev 2013-07-13 08:41:36 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga! Behöver man parasoll till vagnen om man har en breezy canopy eller blir det lite tårta på tårta? Någon som vet?
    Det beror på om du kommer vara mycket i solen utan chans till skugga. Jag hade både breezy canopy och parasoll då det inte alltid gick att fixa skugga där storasyster lekte. Jag är inte typen av person som kan lämna vagnen i skuggan av ett träd och sedan gå utan vill ha vagnen med barnet med mig ständigt.
  • Luella
    MissMf skrev 2013-07-19 00:48:42 följande:
    Jag upplevde liggdelen som väldigt smal. Någon som har en kommentar på det? :)
    Jag fick min son i oktober och hade i korthårig fårskinnsfäll samt en åkpåse från Elodie Details. Jag tycker att han fick plats utan problem. Han gick över till sittdel när han var ca 6 månader.
  • Luella
    Charmed92 skrev 2013-08-06 08:36:43 följande:
    Ni som syr egna bumperbarskydd hur gör ni?
    Det var det första jag sydde helt själv (undantaget syslöjden för 20 år sedan). Jag mätte ungefär hur lång den skulle vara och sydde någon form av stretchig söm på avigan. Vände sedan bumperskyddet så mönstret kom utåt och trädde sedan på. Jag vek in tyget i ändarna för jag hade gjort mina för långa.
Svar på tråden Bugaboo Donkey