-
Nej det vet jag inte, men det finns def. visningsex på Gamla Brogatan.Duffyn skrev 2011-09-02 13:38:12 följande:Är det ngn som vet om det finns visningsex. På barnbutiken götgatan?
-
Du kan ha en sittdel framvänd och en bakåtvänd! Det är en del av charmen med Åsnan, den är sjukt mångsidig!Tant Mutti skrev 2011-09-02 21:19:23 följande:Åh, Gud vad sugen jag är på en sån här vagn. Kommer aldrig kunna övertyga maken om att betala 15000 för en vagn när man kan få en ny syskonvagn av annan modell för 4000. Måste vinna lite pengar .
Ni som vet: kan man ha sittdelarna åt olika håll eller måste man ha båda antingen framåt- eller bakåtvända?
Vad betalade ni för babyskydd+adapter?
nån som har koll på om det blir billigare att köpa om man är på resa i england? ska dit i höst.
Babyskydden kan jag inte om men ja, den är flera tusen billigare i England. -
Det här har jag lagt in förut men kan göra igen. Dessa prisuppgifter är från JULI så de har med hög sannolikhet förändrats i och med ändrad växelkurs och vad jag hört har en del fraktavgifter också höjt. Men det ger dig ett hum om priser iaf. Mitt tips är att själv maila runt och höra vad de tar nu och sen räkna ut vad de blir i svenska kronor.Liafia skrev 2011-09-02 21:24:08 följande:Hej alla i tråden!
Väntar vårt andra barn nu i november, storasyster är då 20 mån. Har försökt intala mig att buggan inte är värd sitt pris och att jag kan ha en annan syskonvagn men nu när det drar ihop sig har jag insett att så nog inte är fallet.
Den har ju allt, utom en tilltalande prislapp.
Har en Cam sen innan som jag älskar och vill gärna ha nått som är lika lättkört.
Undrar därför följande:
Varifrån har ni beställt era Donkeys? Och vad har slutnotan hamnat på inkl frakt?
Ni som redan kör med era Donkeys är ni lika nöjda som ni trodde? Några nackdelar stora eller små??
Går den in i bilen utan problem (har en mindre kombi själva)?
MYCKET tacksam för alla synpunkter och tips!!
Baby Plus - Holland
1339 euro + 80 euro i frakt = 1419 euro = 13502 kr
Leveranstid beror på vilka färger.
W H Watts - England
1159 pund = 12 488 kr
Leveranstid 4 veckor.
Moeders Mooiste - Holland
1339 + 40 euro = 1379 euro = 13 121 kr
Leveranstid, svart bas hos dem sista veckan i augusti.
Kids Room - Holland
1339 + 125 euro = 1464 euro = 13 930 kr
Leverans tid, 2-3 veckor.
Jag är väldigt nöjd med min Åsna, det finns lite småsaker men den är värd varenda krona. Vi har en Opel Astra och ja den går in i bakluckan. Nu skäms jag för jag har lovat att fota och lägga in, ska verkligen försöka komma ihåg att göra det imorgon. -
Hur gammalt är ditt barn? Hur mycket kläder hade du på honom? Jag har inte ens orkat testa min åkpåse i vagnen än. Lever i förnekelse, det kommer vara sommar för eeeevigt. ;)s07 skrev 2011-09-03 15:19:04 följande:Mjmc-Förstår dig! Tycker inte de är särskilt plottriga iofs. Testade sittdelen med åkpåse, barn och kläder. Det gick...knappt. Känns som marginalen blir litet för iaf min pojke som satt fint men såg något inklämd ut och åkpåsen vällde ut nedom sufletten. Nja blev betyget...
-
Vad är det du vill beställa? Mono eller duo? För Duo tror jag gått på 1099 pund för de andra som köpt från England, dvs det priset är fast men sen är frakten olika beroende på från vem man köper + förstås att valutakursen ändrats. (Kan eventuellt minnas siffran 1099 fel.. ska kolla upp det.)Tant Mutti skrev 2011-09-03 17:53:39 följande:Hej! Mejlade John Lewis i London om pris igår och har fått svar nu. Låter inte detta väldigt billigt? Har de missat nåt?
"The Bugaboo Donkey Duo is for children of different ages, and for this, you will also need to buy the Donkey Duo Extension set (£155) and the Donkey Tailored Fabric (£70).
If you need a Bugaboo Donkey for children of the same age/twins, you will need to buy the Bugaboo Donkey Base (£829), and the Donkey Complete Carrycot Base (£95) and also another hood for the pram."
Totalt: 1054 pund vilket är 11 600 kronor med Forex valutaväxlare. Sen tillkommer ju frakt på det, det vet jag inte hur mycket det är.
Nån som har köpt från John Lewis som vet pris?
-
Yup, sökte i tråden. 1099 pund för vagnen i duoutförande från både JL och WH Watts.
-
Håller med!Joddan skrev 2011-09-04 19:34:59 följande:NÄÄÄÄ det ska man inte få betala! Vagnväskan ska inte vägas!
Fujji: Inte om man har ett barn med sig i alla fall! Låter jättekonstigt, aldrig hört talas om att man måste betala för vagnen! Jag skulle maial till flygbolaget och undra vad det var frågan om? -
Hörrni, jag och en kompis har startat en grupp på FB som vi hoppas ska bli det ultimata barnvagnsforumet för alla märken. Någon som vet om det är ok att länka till en sådan grupp härinne?
-
Jag chansar då, så får någon som eventuellt vet bättre anmäla inlägget om jag gjort fel!
www.facebook.com/groups/141568512604292/
Kom och lek med oss, ju fler vi blir desto bättre kommer det bli! :D -
Ja det stämmer att man kan ha suffletten lite högre upp på Donkeyn än på Cameleon, finns bild på det i vår bildträd! (Länk finns i trådstarten.) Jag tror att hon kommer få plats, min 2,5-åring var 90 cm i maj och sitter väldigt bra i vår Donkey!htsny2001 skrev 2011-09-05 09:35:15 följande:Hej alla i tråden!
Väntar vårt 4 barn nu i januari, storasyster är då 2 år och 3 månader. Från början har vi bestält Easy Walker Duo, men det känns inte 100% rätt. Vi vet ju inte hur lång stora syster vill sitta i vagnen, men jag tror max 6-8 månader till och sen man ska sälja duo och förlora nästan 8000:- på halvt år:( Nu har vi bestämt att skicka Easy Walker tillbaka (har ju 30 dagar ångerätt), sälja vår enkel vagn baby Jogger City Elite och köpa en Donkey. Det var kul att höra från mannen att jag kan välja vilken vagn jag vill ha!!:))
Jag har bara 1 fråga - får min 2,5 åring plats i sitdelen i Donkey? Hon sover inte i vagnen, så det blir vagn bara när vi ska ut på långa promenader och jag vet att hon ska inte orka med att gå. Har provat Cameleon och då var huvudet nästan på gränsen vid slutet av ryggen. Har läst på nån forum att man kan höja sufleten på Donkey. Stämmer det??
Skulle bli jätte taksam för svar !!!!
Hoppas du blir lika nöjd med vagnen som vi andra här inne är! :)