Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

Bugaboo Donkey

Mailade WH Watts idag och bad dom lägga med 2 svarta sittdynor i något av paketen till vagnen. Tjejen som ringde upp för att lösa betalningen sa att dom väntade hem en leverans med vagnar och tillbehör imorgon så förhoppningsvis finns där grejerna som saknas till våran beställning, men hon kunde inte lova något. Hoppas!! På lördag har det gått 4 veckor sen jag beställde och det var så länge dom sa det skulle ta innan dom hade våra val hemma. Men nu kanske det blir tidigare alltså. *håller tummarna*

• Mamma Tes
    memo skrev 2011-08-01 14:19:12 följande:
    Hej allihopa! Först och främst vill jag tacka Er för toppen info angående beställning av Donkeyn!!! Jag väntade och väntade på att de ska få in dem här i Sverige, då jag råkade komma in på det tidigare forumet och fann att det gick att beställa den....Hurra!! Är nu på väg att beställa från WH Watts. Dock problem med att välja färg....svart/röd eller svart/blå...... några tips? Vet Ni vad sittdyna och åkpåse kostar? Är åkpåsen varm?
    Vad är det för kön på barnet/barnen som ska åka i vagnen?

Dubbelkolla vad dom vill ha i frakt av dig så du inte förväntar dig att det ska bli summan som står här i tråden. Jag fick betala 60 pund i frakt men en annan här fick betala det dubbla.

Sittdynorna kostar 39,95 pund hos WH Watts. Har själv idag lagt till 2 såna i beställningen. Åkpåsarna vet jag tyvärr inte priset på.
  • Mamma Tes
    memo skrev 2011-08-01 15:25:16 följande:
    Tack för svaret. Två pojkar. Har redan varit i mail kontakt med dem, frakten går på 70 pund, men den lär öka något då jag även ska ha maxi cosi cabrio fix och easyfix isofix base.
    Ja då lär det öka Jag tycker absolut att du ska ta svart/blå!

• Mamma Tes

Lycklig89: Grattis Har inte fått våran än så kan inte uttala mig. Vad kommer priset att ligga på hos dom?

• Mamma Tes

Fujji: Vi funderade på en BJ city select men valde bort den pga de små framhjulen, att den blir lång som en buss, väldigt svårstyrd och omöjlig att få upp på trottoarkanter. Dessutom satt våran 19-månaders illa i den. fick inte till nåt bra liggläge osv..

• Mamma Tes

Joddan: Förutom vagnen så är jag jättenyfiken på en recension av väskan också!

• Mamma Tes

Åhh nu börjar jag vela! Var jag dum som tog tråkig svart på sittdynorna? Vagnen har jag tagit med sittdel rosa/svart och resten svart. Vill ha dynor för att hålla vagnen fräsch så den är i så bra skick som möjligt då den ska säljas. Kanske ska ta en rosa dyna till sittdelen? Och känner jag mig själv rätt så om vi får en till tjej så kommer jag vilja ha en till rosa suffla och blir d pojk kommer jag vilja ha blått. Hur ska jag få sambon att gå med på det!

Vad tycker ni jag ska göra med färger på dynorna?

• Mamma Tes
    memo skrev 2011-08-03 14:56:42 följande:
    Tesan L: Gillar du färgglatt så ta rosa dyna. Jag tog blå av 2 anledningar: tycker om färgglatt och maken tyckte att svart blir ju så lätt uppvärmat av solen...
    Min karl är tråkig och vill ha så neutralt som möjligt dessutom tycker han inte att dynan syns ändå då barnet sitter i. Klart den gör!!

Skulle ju kunna ta en rosa till dottern men vågar inte ta en rosa till den andra sittdelen ifall det blir en pojke som tittar ut. Hmm.. Ska jag ta den andra i svart eller kanske vänta och bara ta den rosa och kompletera senare..? 
  • Mamma Tes

Hmm... nu börjar jag tänka så här. OM vi får en flicka till och vi skulle ha rosa sufletter och rosa dynor.. Eller om det blir en pojke och den ena sittdelen har rosa suffla och rosa dyna och den andra blå suffla och blå dyna... blir det FÖR mycket då?

• Mamma Tes
    Lillla My skrev 2011-08-03 15:51:29 följande:
    Tesan, Jag skulle nog säga att svart var bäst om du ska ha olika färger på sufflorna. Om det blir bara rosa funkar rosa dynor.

Jag funderar på vilken färg jag vill ha till min svarta med blå sufflor, svart eller blå eller annan färg? Vet inte om jag orkar sy själv så det får nog bli Bugaboos. 
    Du har nog rätt. Om det blir en tjej som tittar ut så får jag väl sälja dynorna och köpa rosa istället.

Ingen annan färg tycker jag du ska ha, utan svart eller blå. Du kan ju ha andra färger på filtar istället. 
Svar på tråden Bugaboo Donkey