• Pycke

Vi som bara vill prata

Här samlas alla vi unga föräldrar som vill prata om precis allting. Barnen, relationer, problem, lycka, utseende, film, varandra, whatever! Allt! Vi kan ju börja med att presentera oss själva lite grann för att komma in i det hela..

Jag heter Maria, är 17 år och har en dotter på snart 5 månader (föddes den 26 februari 2011). Flyttar till Hörby på torsdag med sambon, våran dotter och hund. Gillar hästar, djur och att fotografera! :) Vill ha ett barn till så fort jag pluggat färdigt, längtar sååå mycket! Haha, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, hör av er alla där ute som har tråkigt! :D

• Svar på tråden Vi som bara vill prata
  • Pycke
    biigdeal skrev 2011-07-23 11:32:02 följande:

Jag hoppar in här jag också =)

Jag heter Eleanor, är 16 år (fyller 17 i höst) och har en son på två veckor (föddes den 8 Juli), är ensamstående och bor fortfarande hemma med mina föräldrar, men snart är det dags att leta efter något eget =). 
    Har en halv bra kontakt med pappan till min son, men vi klarar oss fint själva =). 
    Har själv samma hästintresse som er här, Ja mer än så vet jag inte vad jag ska skriva =).

Välkommen! Såg din son på facebook, supersööt!
  • EngladMathilda
    Pycke skrev 2011-07-23 20:22:22 följande:
    Dom har ju det! Tycker det är så svårt att prata om hästar för alla tycker så himla olika. :P 
    Ja verkligen! Det är samma sak som när man rider för olika ridlärare. En ridlärare säger att man ska göra på ett visst sätt, medan den andre säger att man ska göra på ett helt annat sätt :p

Det är lite grand som med barn uppfostran, folk tycker så himla olika :)
  • Pycke
    EngladMathilda skrev 2011-07-23 22:44:48 följande:
    Ja verkligen! Det är samma sak som när man rider för olika ridlärare. En ridlärare säger att man ska göra på ett visst sätt, medan den andre säger att man ska göra på ett helt annat sätt :p

Det är lite grand som med barn uppfostran, folk tycker så himla olika :)
    Tänkte på det när jag skrev förra inlägget faktiskt, haha! :D
  • EngladMathilda
    Pycke skrev 2011-07-24 09:07:07 följande:
    Tänkte på det när jag skrev förra inlägget faktiskt, haha! :D
    Haha, jag snodde dina tankar helt enkelt ;D

Vad ska du och lill tjejen hitta på idag då? :D
  • Pycke
    EngladMathilda skrev 2011-07-24 09:42:46 följande:
    Haha, jag snodde dina tankar helt enkelt ;D

Vad ska du och lill tjejen hitta på idag då? :D
    Haha :D Vet ej, packa flyttlådor och kanske handla lite kläder! Ni då? :D
  • EngladMathilda
    Pycke skrev 2011-07-24 12:44:35 följande:
    Haha :D Vet ej, packa flyttlådor och kanske handla lite kläder! Ni då? :D
    Åh, shoppa är alltid kul, hehe :D Måste va mycket nu innan flytten? :)

Ska på ett års kalas vid tre och sen ikv kommer en kompis ifrån
    stockholm hit :D Innan dess nu till tre ska vi mest bara städa och ta det lugnt :)
  • Pycke
    EngladMathilda skrev 2011-07-24 13:11:56 följande:
    Åh, shoppa är alltid kul, hehe :D Måste va mycket nu innan flytten? :)

Ska på ett års kalas vid tre och sen ikv kommer en kompis ifrån
    stockholm hit :D Innan dess nu till tre ska vi mest bara städa och ta det lugnt :)
    Blev ingen shoppning, somnade istället, haha! Jag och Simone sov gott några timmar. :) Det är en del inför flytten. Men kan inte göra så mycket förräns dagen vi flyttar, här är såååå trångt!!

Skoj! :D Kompisar är alltid kul!
  • EngladMathilda
    Pycke skrev 2011-07-24 17:14:58 följande:
    Blev ingen shoppning, somnade istället, haha! Jag och Simone sov gott några timmar. :) Det är en del inför flytten. Men kan inte göra så mycket förräns dagen vi flyttar, här är såååå trångt!!

Skoj! :D Kompisar är alltid kul!
    Okej, haha! får ni ta det någon annan dag då ;)
    Jamen det brukar oftast bli så. Att man tar allt i stort sätt hela dagen haha :)

Ja det är det! Speciellt när det är en vän man inte träffat på väldigt länge :D
  • Pycke
    EngladMathilda skrev 2011-07-24 23:07:15 följande:
    Okej, haha! får ni ta det någon annan dag då ;)
    Jamen det brukar oftast bli så. Att man tar allt i stort sätt hela dagen haha :)

Ja det är det! Speciellt när det är en vän man inte träffat på väldigt länge :D
    Verkligen! Har också en vän från stockholm som jag inte träffar så ofta, i september är det i alla fall tänkt att hon kommer ner igen!

Hur bor du föresten? 
  • EngladMathilda
    Pycke skrev 2011-07-25 09:07:32 följande:
    Verkligen! Har också en vän från stockholm som jag inte träffar så ofta, i september är det i alla fall tänkt att hon kommer ner igen!

Hur bor du föresten? 

Åh vad roligt, då har du nått å se framemot :D

Vi bor i en stor trea (hyreslägenhet) i Mölndal som ligger lite utanför göteborg.
    Vad mer vill du veta? hehe :)

• Pycke
    EngladMathilda skrev 2011-07-25 09:38:30 följande:

Åh vad roligt, då har du nått å se framemot :D

Vi bor i en stor trea (hyreslägenhet) i Mölndal som ligger lite utanför göteborg.
    Vad mer vill du veta? hehe :)

Absolut :D

Nej, det var väl ungefär det jag undrade. :D
  • biigdeal
    EngladMathilda skrev 2011-07-23 15:16:59 följande:
    Grattis till din lilla pojke! Vad heter han? :D Gick förlossningen bra? 

Starkt utav dig att behålla honom, du kommer aldrig ångra dig! Men det förstår du nog :)
    Beundrar verkligen ensamstående mammor, vet ju hur jobbigt det kan vara med de här små.
    Tänkt det många gånger, hur man skulle klarat av att vara ensamstående. Men precis som det
    här med att bli mamma så tror jag att det kommer utav sig själv väldigt naturligt :)

Haha, kul att du också delar hästintresset :) Har du egen eller så?
    Ledsen för ett sånt segt svar, men finner aldrig tiden att sitta vid datorn längre. Då min lilla kille kräver full uppmärksamhet, sedan tror jag även han har en släng av kolik.. Men iaf, han heter Loke =).

Förlossningen gick väl sådär, det tog 19 timmar innan krystvärkarna kom igång,när de så tog det tio minuter för plutten att komma ut. Men det förlossningen var absolut inte hemsk, bara lite seg. Fick hjälp på traven av lite dropp och sedan va värkarna igång =)..

Mitt hästintresse är stort, men tyvärr ligger det på is, pga att jag har skolios och förra sommaren ramlade av så att jag blev sängliggande i 1 månad, sen dess har jag varit lite rädd att hoppa upp igen. Men jag har egna hästar som jag delar med syster och mamma.. =).. Tyvärr kommer ridning få ligga på is ett tag till då jag kanske måste operera mig igen till hösten.. (ni kan alltid läsa på min blogg angående min skolios)..

www.bbiigdeal.blogg.se
  • Pycke
    biigdeal skrev 2011-07-26 21:27:22 följande:
    Ledsen för ett sånt segt svar, men finner aldrig tiden att sitta vid datorn längre. Då min lilla kille kräver full uppmärksamhet, sedan tror jag även han har en släng av kolik.. Men iaf, han heter Loke =).

Förlossningen gick väl sådär, det tog 19 timmar innan krystvärkarna kom igång,när de så tog det tio minuter för plutten att komma ut. Men det förlossningen var absolut inte hemsk, bara lite seg. Fick hjälp på traven av lite dropp och sedan va värkarna igång =)..

Mitt hästintresse är stort, men tyvärr ligger det på is, pga att jag har skolios och förra sommaren ramlade av så att jag blev sängliggande i 1 månad, sen dess har jag varit lite rädd att hoppa upp igen. Men jag har egna hästar som jag delar med syster och mamma.. =).. Tyvärr kommer ridning få ligga på is ett tag till då jag kanske måste operera mig igen till hösten.. (ni kan alltid läsa på min blogg angående min skolios)..

www.bbiigdeal.blogg.se
    Vad hemskt. :( Är så rädd för att råka ut för olyckor själv.
  • EngladMathilda
    biigdeal skrev 2011-07-26 21:27:22 följande:

www.bbiigdeal.blogg.se
    Ingen fara, det är inte lätt att få tid över till att sitta vid datorn när man fått sig en liten bebis :)
    Hann själv som max med att blogga i början efter att Felicia kommit. Om ens det, hehe.

19timmar är ändå inte så farligt. De säger ju att de brukar ta 18- 44timmar första gången.
    Däremot kan jag tänka mig att 19 timmar känns lite segt. För mig tog det 4timmar från det
    att värkarna började, på både gott och ont. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara
    när det tar sådan tid. Men härligt å höra att den gick bra iaf :D Att den var promblem fri i övrigt.

Okej, usch.. det är hemskt vad illa man kan slå sig pga ridningen. Vad var det som hände i avramlingen
    som gjorde att du fick bli säng liggande så länge? Hur skadade du dig liksom.

Låter som en dröm däremot, att ha egna hästar och sådär :) Hoppas du längre fram i framtiden kommer
    upp på häst ryggen igen och får tillbaka tilliten och modet.

Åh, vad skoj att du har blogg. Måste jag förstås börja följa, haha :D

Kram på dig.
  • biigdeal
    EngladMathilda skrev 2011-07-27 17:38:48 följande:
    Ingen fara, det är inte lätt att få tid över till att sitta vid datorn när man fått sig en liten bebis :)
    Hann själv som max med att blogga i början efter att Felicia kommit. Om ens det, hehe.

19timmar är ändå inte så farligt. De säger ju att de brukar ta 18- 44timmar första gången.
    Däremot kan jag tänka mig att 19 timmar känns lite segt. För mig tog det 4timmar från det
    att värkarna började, på både gott och ont. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara
    när det tar sådan tid. Men härligt å höra att den gick bra iaf :D Att den var promblem fri i övrigt.

Okej, usch.. det är hemskt vad illa man kan slå sig pga ridningen. Vad var det som hände i avramlingen
    som gjorde att du fick bli säng liggande så länge? Hur skadade du dig liksom.

Låter som en dröm däremot, att ha egna hästar och sådär :) Hoppas du längre fram i framtiden kommer
    upp på häst ryggen igen och får tillbaka tilliten och modet.

Åh, vad skoj att du har blogg. Måste jag förstås börja följa, haha :D

Kram på dig.
    Det som hände när jag ramla av va att hästen jag red endast va ett bestäcknings sto vi hade hemma bor gården under sommaren till min hingst. Skulle rida tillbaka henne till sommare hagen, då hon blev rädd och satte av i fullfart. Jag själv va inte bredd på det och mjukisbyxor på en häst barbacka är ingen bra idé upptäckte jag. 
    For av mitt på åkern och ramla av så kraftiga att jag slog i ryggen samt gjorde en kullebytta, efter det kunde jag inte resta mig upp och andningen blev svår! Min mamma va rädd att jag skulle behöva åka helikopter in till sjukan, men pappa bar mig till bilen och jag fick sen ligga på soffan i 4 veckor och när jag skulle upp va syster tvungen att hjälpa mig upp..

Sen jag ramlar av har jag haft ännu jobbigare ryggbesvär och läkaren tror jag knäckte till ryggen rätt illa.

Men jag ska upp på hästen ryggen igen inom snar framtid ;)
  • EngladMathilda
    biigdeal skrev 2011-07-28 13:31:08 följande:
    Det som hände när jag ramla av va att hästen jag red endast va ett bestäcknings sto vi hade hemma bor gården under sommaren till min hingst. Skulle rida tillbaka henne till sommare hagen, då hon blev rädd och satte av i fullfart. Jag själv va inte bredd på det och mjukisbyxor på en häst barbacka är ingen bra idé upptäckte jag. 
    For av mitt på åkern och ramla av så kraftiga att jag slog i ryggen samt gjorde en kullebytta, efter det kunde jag inte resta mig upp och andningen blev svår! Min mamma va rädd att jag skulle behöva åka helikopter in till sjukan, men pappa bar mig till bilen och jag fick sen ligga på soffan i 4 veckor och när jag skulle upp va syster tvungen att hjälpa mig upp..

Sen jag ramlar av har jag haft ännu jobbigare ryggbesvär och läkaren tror jag knäckte till ryggen rätt illa.

Usch vad otäckt det låter! Tur att det inte blev värre en så iaf. Men lite jobbigt att ryggen skulle behöva ta stryk. Med tanke på din skolios. Härligt iaf att du inte gett upp hästarna helt efter olyckan :D Känner jätte många som slutat pga rädlsa efter en ordentligt illa avramling, inte alls ovanligt. Så tummen upp till dig! :)
  • Pycke
    biigdeal skrev 2011-07-28 13:31:08 följande:

Säger som EngladMathilda, låter riktigt otäckt! :(
  • EngladMathilda
    biigdeal skrev 2011-08-01 07:08:39 följande:
    Hur går det för er med era liv? :)
    Det går bra! :) I fredags var jag och min make på bio för första gången efter att Felicia föddes :) Var med andra ord också första gången jag var ifrån Felicia. Trodde jag skulle dö inombords, haha. Men det släppte lite när vi väl kommit iväg. Felicia tog det jätte bra också, fick vara hemma med moster Bella. Blev lite ledsen mot slutet när hon blev trött och insåg att jag inte var hemma. Men annars skötte hon sig galant! Och det var så skönt att komma hem och höra att hon hade varit så snäll och se hur lycklig hon var över att se mig :) Det var många pussar och kramar hon fick då kan jag tala om, haha :D
Svar på tråden Vi som bara vill prata