• biigdeal

Vi som bara vill prata

Jag hoppar in här jag också =)

Jag heter Eleanor, är 16 år (fyller 17 i höst) och har en son på två veckor (föddes den 8 Juli), är ensamstående och bor fortfarande hemma med mina föräldrar, men snart är det dags att leta efter något eget =). 
    Har en halv bra kontakt med pappan till min son, men vi klarar oss fint själva =). 
    Har själv samma hästintresse som er här, Ja mer än så vet jag inte vad jag ska skriva =).

• biigdeal
    EngladMathilda skrev 2011-07-23 15:16:59 följande:
    Grattis till din lilla pojke! Vad heter han? :D Gick förlossningen bra? 

Starkt utav dig att behålla honom, du kommer aldrig ångra dig! Men det förstår du nog :)
    Beundrar verkligen ensamstående mammor, vet ju hur jobbigt det kan vara med de här små.
    Tänkt det många gånger, hur man skulle klarat av att vara ensamstående. Men precis som det
    här med att bli mamma så tror jag att det kommer utav sig själv väldigt naturligt :)

Haha, kul att du också delar hästintresset :) Har du egen eller så?
    Ledsen för ett sånt segt svar, men finner aldrig tiden att sitta vid datorn längre. Då min lilla kille kräver full uppmärksamhet, sedan tror jag även han har en släng av kolik.. Men iaf, han heter Loke =).

Förlossningen gick väl sådär, det tog 19 timmar innan krystvärkarna kom igång,när de så tog det tio minuter för plutten att komma ut. Men det förlossningen var absolut inte hemsk, bara lite seg. Fick hjälp på traven av lite dropp och sedan va värkarna igång =)..

Mitt hästintresse är stort, men tyvärr ligger det på is, pga att jag har skolios och förra sommaren ramlade av så att jag blev sängliggande i 1 månad, sen dess har jag varit lite rädd att hoppa upp igen. Men jag har egna hästar som jag delar med syster och mamma.. =).. Tyvärr kommer ridning få ligga på is ett tag till då jag kanske måste operera mig igen till hösten.. (ni kan alltid läsa på min blogg angående min skolios)..

www.bbiigdeal.blogg.se
  • biigdeal
    EngladMathilda skrev 2011-07-27 17:38:48 följande:
    Ingen fara, det är inte lätt att få tid över till att sitta vid datorn när man fått sig en liten bebis :)
    Hann själv som max med att blogga i början efter att Felicia kommit. Om ens det, hehe.

19timmar är ändå inte så farligt. De säger ju att de brukar ta 18- 44timmar första gången.
    Däremot kan jag tänka mig att 19 timmar känns lite segt. För mig tog det 4timmar från det
    att värkarna började, på både gott och ont. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara
    när det tar sådan tid. Men härligt å höra att den gick bra iaf :D Att den var promblem fri i övrigt.

Okej, usch.. det är hemskt vad illa man kan slå sig pga ridningen. Vad var det som hände i avramlingen
    som gjorde att du fick bli säng liggande så länge? Hur skadade du dig liksom.

Låter som en dröm däremot, att ha egna hästar och sådär :) Hoppas du längre fram i framtiden kommer
    upp på häst ryggen igen och får tillbaka tilliten och modet.

Åh, vad skoj att du har blogg. Måste jag förstås börja följa, haha :D

Kram på dig.
    Det som hände när jag ramla av va att hästen jag red endast va ett bestäcknings sto vi hade hemma bor gården under sommaren till min hingst. Skulle rida tillbaka henne till sommare hagen, då hon blev rädd och satte av i fullfart. Jag själv va inte bredd på det och mjukisbyxor på en häst barbacka är ingen bra idé upptäckte jag. 
    For av mitt på åkern och ramla av så kraftiga att jag slog i ryggen samt gjorde en kullebytta, efter det kunde jag inte resta mig upp och andningen blev svår! Min mamma va rädd att jag skulle behöva åka helikopter in till sjukan, men pappa bar mig till bilen och jag fick sen ligga på soffan i 4 veckor och när jag skulle upp va syster tvungen att hjälpa mig upp..

Sen jag ramlar av har jag haft ännu jobbigare ryggbesvär och läkaren tror jag knäckte till ryggen rätt illa.

Men jag ska upp på hästen ryggen igen inom snar framtid ;)
Svar på tråden Vi som bara vill prata