EngladMathilda skrev 2011-07-27 17:38:48 följande:
Ingen fara, det är inte lätt att få tid över till att sitta vid datorn när man fått sig en liten bebis :)
Hann själv som max med att blogga i början efter att Felicia kommit. Om ens det, hehe.
19timmar är ändå inte så farligt. De säger ju att de brukar ta 18- 44timmar första gången.
Däremot kan jag tänka mig att 19 timmar känns lite segt. För mig tog det 4timmar från det
att värkarna började, på både gott och ont. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara
när det tar sådan tid. Men härligt å höra att den gick bra iaf :D Att den var promblem fri i övrigt.
Okej, usch.. det är hemskt vad illa man kan slå sig pga ridningen. Vad var det som hände i avramlingen
som gjorde att du fick bli säng liggande så länge? Hur skadade du dig liksom.
Låter som en dröm däremot, att ha egna hästar och sådär :) Hoppas du längre fram i framtiden kommer
upp på häst ryggen igen och får tillbaka tilliten och modet.
Åh, vad skoj att du har blogg. Måste jag förstås börja följa, haha :D
Kram på dig.
Det som hände när jag ramla av va att hästen jag red endast va ett bestäcknings sto vi hade hemma bor gården under sommaren till min hingst. Skulle rida tillbaka henne till sommare hagen, då hon blev rädd och satte av i fullfart. Jag själv va inte bredd på det och mjukisbyxor på en häst barbacka är ingen bra idé upptäckte jag.
For av mitt på åkern och ramla av så kraftiga att jag slog i ryggen samt gjorde en kullebytta, efter det kunde jag inte resta mig upp och andningen blev svår! Min mamma va rädd att jag skulle behöva åka helikopter in till sjukan, men pappa bar mig till bilen och jag fick sen ligga på soffan i 4 veckor och när jag skulle upp va syster tvungen att hjälpa mig upp..
Sen jag ramlar av har jag haft ännu jobbigare ryggbesvär och läkaren tror jag knäckte till ryggen rätt illa.
Men jag ska upp på hästen ryggen igen inom snar framtid ;)