Matdagboken vs viktklubb - vilket är bäst?
Hej!
Funderar på att gå med i antingen Matdagboken eller viktklubb, är det någon som har erfarenhet av dem? Tycker ni att det ha hjälpt er?
Tacksam för snabbt svar!
MVH // L
Hej!
Funderar på att gå med i antingen Matdagboken eller viktklubb, är det någon som har erfarenhet av dem? Tycker ni att det ha hjälpt er?
Tacksam för snabbt svar!
MVH // L
Jag har bara använt mig av gratisversionen av matdagboken, men jag lyckades iaf gå ner 25 kg. Så för mig funkade det bra!
De verkar ju nämligen vara rätt lika bara att viktklubb är dyrare... eller är det något jag missar?
Grattis till 25 kg neråt! Räknade du kalorier eller vilken metod använde du?
Japp, räknade kcal och unnade mig ibland. Sprang 2,5 mil i veckan dessutom. Nu har jag bf om 8 dagar så typ alla kilon är tillbaka men nu vet jag hur jag går till väga iaf =)
Bra där, Linna Li.
Någon annan med erfarenhet?
puff
Matdagboken är helt klart bättre. Jag var tidigare med i viktklubb fyra år (har svårt att gå ner men det hör inte hit). Viktklubb är uppbyggd runt tallriksmodellen och Livsmedelsverkets rekommendationer om balansen kolhydrater/proteiner/fett. Matdagboken har även forum och experter så att man får hjälp och råd om man följer LCHF, GI eller Iso-dieten. I matdagboken får du även staplar för vitaminer, mineraler, kolesterol, salt, hur mycket du äter av mättat/omättat/fleromättat fett etc. Detta får du iofs "bara" om du väljer betalvarianten men viktklubb är ju en betalvariant och ska man ändå betala är det ju bra att få "mer" för pengarna.
Ok, men om man bara tänkte räkna kalorier och så är Matdagboken ändå bättre då eller? Finns det inget forum på viktklubb?
Jag föredrar shape up (grön logga) finns även till mobil. Gick ner bra mycket med hjälp av den appen.
Laddade ner shape up hur bra som helst inte så klöddig som viktklubb...
Jag har provat de flesta viktklubbarna men matdagboken gillar jag eftersom jag kan prova mig fram med deras färdiga menyer. Finns flera olika men nu kör jag LCHF och har tappat 9 kg
www.matdagboken.se är jag med på sedan några månader. Tappat 7 kg med deras LCHF kickstart. Rekommenderas!