• Lovely L

Matdagboken vs viktklubb - vilket är bäst?

Hej!

Funderar på att gå med i antingen Matdagboken eller viktklubb, är det någon som har erfarenhet av dem? Tycker ni att det ha hjälpt er?

Tacksam för snabbt svar!

MVH // L     

• Svar på tråden Matdagboken vs viktklubb - vilket är bäst?
  • Lovely L

De verkar ju nämligen vara rätt lika bara att viktklubb är dyrare... eller är det något jag missar?

Grattis till 25 kg neråt! Räknade du kalorier eller vilken metod använde du? 

• Lovely L

Bra där, Linna Li.

Någon annan med erfarenhet? 

• Lovely L

Ok, men om man bara tänkte räkna kalorier och så är Matdagboken ändå bättre då eller? Finns det inget forum på viktklubb?

• Lovely L
    EnFisPåTvären skrev 2011-07-20 22:30:08 följande:
    Om du bara ska räkna kalorier är matdagboken gratis. Jag gillar Matdagbokens upplägg mer, du kan t ex se fördelningen mellan protein/fett/kolhydrater per måltid, det kan du inte med vk. Men är du "bara" intresserad av kalorier in och ut och vill köra tallriksmodellen så funkar vk jättebra, många bra människor där. Finns forum, expertråd och annat.

Min känsla är att matdagboken är mer för andra slags dieter men jag tänkte räkna kalorier enbart och inte hålla på med bara protein m.m. Jag har gratisversionen på matdagboken men tänkte att jag skulle öppna ett medlemskap i någon av sidorna så jag får tillgäng till allt.... hmmm... vet inte vilken jag ska välja.
  • Lovely L
    MoonFlight skrev 2011-07-20 22:35:29 följande:
    Jag föredrar shape up (grön logga) finns även till mobil. Gick ner bra mycket med hjälp av den appen.

Jag fixade den appen idag och den verkar jättebra, ska prova den! Men hur har du gjort när du t.ex. har lagat en rätt med en massa olika ingredienser. Hur lägger man in det där?
  • Lovely L
    EnFisPåTvären skrev 2011-07-20 22:37:57 följande:
    Jag har inte funderat över om MD bara är för lågkolhydratskost eftersom jag själv äter det men det kanske det är? Jag vet dock folk som är med som käkar tallriksmodellen. Men prova vk då och se hur du trivs?

Ja, jag ska fundera lite till. åker på semester imorgon men när jag kommer tillbaka börjar jobbet och vardagen igen men då ska jag vara medlem någonstans i alla fall.

Några tips annars vad gäller viktminskning?  
Svar på tråden Matdagboken vs viktklubb - vilket är bäst?