• Anonym

Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

• Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?
  • Anonym

händer ju kanska fort att man kan ha lite sand eller något under skon och foten halkar från pedalen.

• trettioplus

Rullgrus när man svänger, halka, och att kedjan hoppar av kan jag tänka mig är det vanligaste. Sambon gjorde en störtdykning över styret just på grund av kedjehopp, för inte allt för länge sedan.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Eisa

Hahaha rolig fråga!

En rätt vanlig anledning är att personen i fråga ej ser vägbommar o dylikt och därför kör rakt in i dem. De förväntar sig helt enkelt inte att det ska vara en bom där, kommer i full karriär och KRASCH.

• Eisa
    Purpurbräcka skrev 2011-07-14 18:03:33 följande:
    En kompis cyklade i full karriär nedför en backe när hon råkade ut för att husse stod på ena sidan vägen och hunden på den andra. Hade inte varit någon fara - om det inte vore för kopplet. Hon är av den atletiska sorten och lyckades landa på gräset tämligen oskadd.

Själv har jag varit med om att matte stått på ena sidan och hunden på den andra. Jag saktade in mer och mer och väntade på att hund eller matte skulle gå över till den andras sida. Inte förrän jag kom riktigt nära såg jag att hunden inte var kopplad.
    hahahahahahahaha
  • Eisa
    Aurora1979 skrev 2011-07-14 20:52:27 följande:
    Min lillebror rökte och sms:ade samtidigt och cyklade rakt in i en container. :P
    hahahahaha

den här tråden är ju hilärious
  • mammma
    trettioplus skrev 2011-08-24 09:45:37 följande:

Rullgrus när man svänger, halka, och att kedjan hoppar av kan jag tänka mig är det vanligaste. Sambon gjorde en störtdykning över styret just på grund av kedjehopp, för inte allt för länge sedan.

hups, hoppas han inte slog sig. har själv inte vurpat men min man tjatar på mig att ha cykelhjälm
  • Ronjas mamma

Jag gled med mina fina sandaler på pedalen och trillade därför mitt i en korsning och blev utskalld för jag inte reste mig snabbt nog
    Gik i chock in och handlade med blodet rinnande längs med benen och ingen frågade något alla glodde bara ..

Min man körde in i en parkerad bil i ösregn...

• Ramborg

Jag hade fått lära mig att man får INTE stoppa in tårna i hjulet för då stannar cykeln.

Sånt kan man ju inte bara lita på. Man måste undersöka!

(jag var inte så gammal, men jag minns hur ont det gjorde och hur dum jag kände mig när mamma plockade grus ur skrubbsåren och frågade "tror du mig nu då?")

• 010306

Har ramlat en gång när jag cykla upp för en brant backe och hade för kass kondis så knäna vek sig :P
    Ramlade då in i ett räcke :S men blev tack och lov inte skadad.

• Themis

Öh...bråttom till föreläsning, ena kängan med långt snöre löst, glansis. Snöret börjar sno sig runt trampan samtidigt som man kör uppför en ramp till cykelbanan med bicykleta som följd.

Sen kommer bussen förbi med 60 studenter när man ligger där som en skalbagge och inte kommer varken loss eller upp!

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?