• Anonym

Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

• Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?
  • Anonym
    Lilla My21 skrev 2011-07-14 17:02:51 följande:
    Jag trillar av cykeln ibland.

Tror det mest handlat om att jag glidit av pedalerna och tappat kontrollen över cyklen
    Gör du dig mycket illa?
  • Anonym
    Altezza skrev 2011-07-14 17:04:24 följande:

råkat cykla på nåt, eller cyklat för fort å fått sladd på grusväg, cyklat på en trottoarkant, cyklat på ett rådjur ja vad som helt egentligen!

cyklat på ett rådjur? :D hur lyckas man då?
  • Anonym

En gång när jag var liten så på nått höger när jag viftade bort nått djur så fastnade min tumme i ett bältesspänne som stack ut och när tummen satt fast där fick jag inte loss den, åkte sakta då jag skulle över en väg o då tappade jag balansen när farten blev för låg och jag ej nådde ner o kunde inte ta emot mig haha. En annan gång så cyklade jag med en kompis som skulle cykla förbi mig på insidan hon vinglade till när det kom en bil på min andra sida och då tappade jag balansen och hon körde in i mig vi ramlade och på nått vänster fastnade mitt ben o ena arm i hennes hjul ni vet de där långa sprötten som finns i hjulen, hon fastnade också så då fick vi sitta/ligga där tills två äldre karlar hittade oss och kunde dra loss oss haha :D.

Jag ramlar för jag har lätt att tappa balansen =D

• Anonym

Låter som att det är väldigt enkelt att ramla på rullgrus? Är det när man ska bromsa och svänga då?

• Anonym

Cyklade en gång snabbt för en nerförsbacke,där de unden dagen grävt upp ett stort hål utan att skylta om vägarbete. Jag som inte vetat om vägarbetet och cyklade som en galning utan att ha större uppmärksamhet på underlaget, så jag flög ut ur cykeln när jag stötte på gropen, som tur var så fanns det ingen bil bakom mig då jag hade kunnat bli påkörd. Istället fick jag bara blåmärken och sår. 

• Anonym

händer ju kanska fort att man kan ha lite sand eller något under skon och foten halkar från pedalen.

Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?