• Anonym

Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

• Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?
  • Stumpan83

Blöta löv på hösten kan vara j*****t hala. Sen till skolan och cyklade på som bara den, ca 12-13 år, helt plötsligt kändes det som cykeln försvann under mig. I nästa sekund låg jag på marken med cykeln över mig. Tur att bilen bakom hann väja när han såg vad som hände. Mannen hjälpte mig upp och tur i oturen så trillade jag precis utanför bästa vännens hus där hans mamma var hemma med vab då lillebrodern var sjuk. Hon fick en sjukling till att ta hand om tills mamma slutade skolan. Fick dock "bara" en lårkaka och rejäl sträckning av ena vaden förutom lite skrubbsår då.

• Stumpan83

Slutade jobbet skulle det ju vara men lite rätt kanske ändå då hon jobbar på en förskola

• Themis

Mannen gjorde en lyktstolpe special som student.

Han seglade nerför ner branta Sölvegatsbacken i Lund i 50 knyck och upptäckte då att den cykel han lånat av en kompis saknade fungerande bromsar- så han fångade lyktstolpen längst ner och cykeln for rakt ut i T-korsningen nedanför.

Som tur var skadades bara hans stolthet.

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Anonym (Stijna)

Jag ramlade av cykeln en gång. Det var 06:30 på morgonen och jag var på väg till jobbet. Dagen innan hade jag jobbat 07-21, likaså dagen dessförinnan. Jag var trött och helt plötsligt körde en bil väldigt nära mig. Då välte jag med cykeln åt höger, ned på trottoaren. Jag fick lite blåmärken, men i övrigt var jag OK, fortsatte till jobbet.

• Anonym (Anonym)

Jag ramlade nyligen när jag bromsade och svängde samtidigt på grus. Jättedumt, men jag kom plötsligt på att jag var på väg åt fel håll, så det var rena reflex-rörelser som gjorde att jag ramlade.

• Anonym (Två ggr)

En gång när jag var 11 år fastnade skosnöret i pedalen så att jag inte kunde fortsätta trampa. Då ramlade jag. :(

En gång när jag var 31 år gammal ramlade jag för att jag blev påkörd av en annan cyklist. Jag hörde ett rasslande ljud så jag tittande ner i någon sekund. Då körde hon rakt in i mig, medvetet. Hon kom mötande från andra hållet och skulle svänga så jag hade företräde. Jag såg alltså inte ens henne komma, bara kände smällen och flög i marken. Tittade upp och såg henne när hon fortsatte cykla iväg utan att ens se sig om ifall jag var skadad eller något. Asshole!

• cosinus

How to:

*Fastna med båda snörena runt var sin pedal
    *Cykla snett uppför trottoar
    *Rullgrus
    *Is
    *Blomlådor (japp jag har voltat över en sån)
    *Gena nerför en slänt bara för att upptäcka att det är en liten uppåtknix i botten där cykeln tvärstannar men inte du
    *sparka upp väg-grinden på väg till skola men ist för att sparka upp den köra in ena benet i den
    *släppa båda händerna och fötterna
    *försöka styra med fötterna
    *försöka byta cykel med kompisen i farten

Möjligheterna är oändliga ????

• viktorjohan

Jag mötte tre cyklister i bredd och några fotgängare. Det var utförsbacke på en gång- och cykelbro. Det var halt på bron och jag höll hög fart. Det gick inte undvika en krock. Jag siktade mellan två av cyklisterna. Jävlar vad det small. Jag bröt ett revben. Men de två jag rammade gick det sämre för. Den ena bröt båda handlederna. Den andra fick hjärnskakning. Jag väger 110 kg och höll 40 km/t. En avsevärd rörelseenergi!

Sensmoralen: Cykla inte i bredd.

• Anonym (J)

Ramlade precis när jag cyklade med hunden. Han drog till så hårt och jag ramlade till sidan i gräset som tur var. Ligger i sängen nu med uppskrapat knä och lite ont i armen. 

Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?