Syjunta för gravida!
Gutan - håller tummarna för din bebis! Nu i dagarna är det tio månader sen jag fick vackra dubbla streck på mina gravtest
Gutan - håller tummarna för din bebis! Nu i dagarna är det tio månader sen jag fick vackra dubbla streck på mina gravtest
Angående att tvätta tyg har jag sett ett tips om att man kan klippa kanten med zickzacksax. Har inte provat eftersom jag inte har nån sån sax, men har man det kan det ju vara värt ett försök
Eftersom tråden är så satans lång och någon frågade om åkpåse postar jag igen bilderna på dunåkpåsen jag sydde till mitt lilla gryn som kom i februari Sörjer att han kommer ha växt ur den när det blir kallt igen!
Tack snälla ni för berömmet för åkpåsen
Filifjonkan03 - Jag har sytt den efter eget huvud. Postade en beskrivning här förut, klicka på "Visa endast" så hittar du den lätt
Hallonpajen - faktiskt av ett nytt täcke Köpte IKEAs billigaste (tror det kostade 250 spänn) och slaktade!
Tack snälla Memmis! Tråkigt är det, men jag har som plan att skaffa en hel drös med ungar, så förhoppningsvis kommer jag få mer användning för den
Även ämnet babyskyddsfilt har varit uppe förut! Jag sydde en efter inspiration av någon här som hade en blogg (har jag för mig) samt en bild som jag hade sett på köpes-babyskyddsfilt/-overaller (dagens längsta ord? :-P). Bilden finns här: https://static.groupon.se/34/08/1313952260834.jpg
Min babyskyddsfilt/-overall har vi haft SÅ mycket nytta av! Bästa grejen! Jag gjorde en med ben, för att slippa göra hål för bältet. Insidan är i mysfleece och utsidan i ett vävt bomullstyg. Tyvärr missnöjd med luvan, tror varianten i länken några inlägg upp är bättre! Såhär ser den ut med en prins i:
Jag gjorde den lika lång och bred som vagnens liggdel (emmaljunga citykorg), typ 85 lång tror jag, men den hade gärna kunnat vara lite större faktiskt!
Tallbarr12 och kapten bombus, vilka fantastiska filtar ni har gjort! Vilket arbete ni har lagt ned!
kapten bombus - kanske ballonger? Så kan du välja storlek jag har inte testat, men det borde funka skapligt