Inlägg från: Chokladälskaren |Visa alla inlägg
  • Chokladälskaren

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Tack! GladJa jag tycker oxå att rött är könsneutralt och jag har alltid sagt att pojkar kan ha röda kläder. Skitsnyggt faktiskt. Men jag tänkte att vitt spjälskydd är mer praktiskt om man vill byta sängkläder men annars så får man väl anpassa påslakanet lite efter spjälskyddetFlört

• Chokladälskaren
    MammatillWilhelmina skrev 2011-09-24 17:36:06 följande:
    El så är inte de jätte viktigt att de matchar Skrattande
    Nä kanske inte fast jag är nog lite löjlig när det gäller såntTungan ute
  • Chokladälskaren
    Kalksten skrev 2011-09-25 11:45:05 följande:
    Kolla vilka supergulliga saker vi fick till vår lilla bebis av min bästa vän igår:

Denna bodyn köpte jag o sambon när vi var i NY för ett år sedan:
    Den dregglisen från barbapapagänget älskade jag. Du har ingen aning om vart din kompis har köpt den?
  • Chokladälskaren
    faringe skrev 2011-10-05 20:11:17 följande:

Våran lilla prinsGlad Nytt BF 5 mars!Hjärta
    Vilken bra bild! Allting syns ju jättetydligtGlad
  • Chokladälskaren
    Wielkip skrev 2011-10-06 13:39:57 följande:
    Jo det vet jag, alltså inte elakt menat men jag tycker inte bilden är extraordinär, har sett bilder dör man ser fingrar, tår, näsor, munnar...men alla verkar tycka denna är så otrolig så de bilder jag sett kanske är från senare ultraljud?
    Jag har rul den 13 och trodde att man skulle få se allt sånt, näsa och mun i profil osv. Men det kanske man inte kan göra än som sagt, eller?
    Du kan mycket väl se bebisen i profil på ditt ul så att man ser näsa, mun, haka, fötter, händer och allt vad det nu kan vara men mycket beror på hur bebisen ligger. Ligger den så att den tittar bort ifrån maskinen då kanske man inte ser alla detaljer.

Såg förresten att vi har ul samtidigtGlad
  • Chokladälskaren

Jättefina bilder. Så fina bilder fick inte jag idagRynkar på näsan

• Chokladälskaren

Har varit på RUL idag. Hade gärna lagt upp nån bild men jag tycker inte att bilderna blev alls bra och man ser knappt vad det är på dem så jag hoppar nog detTungan ute.

Det var verkligen en sjövild bebis därinne. Den var inte still i många sekunderGlad.  Gjorde kullerbyttor, visade rumpan för oss ett antal ggr och var väldigt osamarbetsvillig vad det gällde att visa upp de "privata delarna"Flört, så vi vet inte alls om det är en pojke eller en flicka.

Allting såg hur bra ut som helst utom att den hade vätska i njurarna som skulle kollas upp sen igen i vecka 30. Mängden får vara max 5 mm och det låg precis på gränsen. Antingen så försvinner det helt av sig självt eller så stannar det kvar och då behandlar man det sen efter förlossningen med antibiotika så att det inte blir några UVI eller andra komplikationer.

Har varit ganska orolig hela dan om man säger så och trott det värsta.
    Men jag har googlat om detta hela eftermiddagen och pratat med sambon, hans mamma och min mamma om detta så nu känns det hela mycket bättreGlad

• Chokladälskaren

Jag blir så avundsjuk på er alla som fick så bra ulbilder och att man ser att det är mycket fostervatten runt barnet. Tyvärr så blev mina bilder skitdåliga och bebisen har alldeles för lite vatten att röra sig i så bara det är ett orosmoment just nuRynkar på näsan.

Nu vägde iof bebisen 260 gram vilket verkar vara ganska mycket om man nu ska läsa på andra sidor om hur mycket dem ska väga i vecka 19 men har det dåligt med fostervatten så blir den tillväxthämmad och det är ju aldrig bra.

• Chokladälskaren
    Scorpio skrev 2011-10-17 20:21:38 följande:
    Chokladälskaren: jag är också lite bitter för att våra bilder inte blev så bra... :/ sa dom att det är för lite fostervatten eller är det något ni sett själva? Håller tummen för att det ska utveckla sig bra ändå! :)
    Nä bm sa ingenting om att det var lite fostervatten när vi var där men det märkte jag själv på bilderna som vi fick. Det ser väldigt trångt ut och det är verkligen inte mycket fostervatten om man ska kolla på andras bilder där det är jättemycket "svart yta" runt barnet. Och enligt vad en annan bm har sagt till så ska man inte oroa sig för det nu utan det är först i slutet av graviditeten som man ska hålla ett extra öga på det. För antingen så blir man igångsatt eller så blir bebisen tillväxthämmad och kan bli väldigt liten även om man går tiden ut.
    Sen är det ju inte bara vattnet utan den har jag vätska i njurarna så den har svårt för att kissa oxå. Så just nu är det mycket tankar och funderingar som far runt i huvudet på migObestämd
  • Chokladälskaren
    Vilka fina overaller. Har tyvärr redan köpt en ny vit på Kappahl. Visste ju inte om det skulle bli en pojk eller en flicka så det fick bli neutralt istället. Men däremot så kanske vi vet lite mer om en dryg månad när vi ska till Gbg för att göra könsulGlad
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD