Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Haha ja det är konstigt. För mig stämmer veckan men inte dagarna.. Men det kan vara så att de räknar 40+0 som bf medan fl har bf på 39+6 :/ huvudsaken man vet vilket datum man har bf så löser sig de andra ;) för nu är det inte länge kvar :) kan ju slå till vilken minut som helst ;)

• viplanerar09

Oj, idag går man in i vecka 39(38+0)!! :) nu börjar det verkligen att brännas och det kan verkligen hända när som helst nu :)

Kommer med en magbild senare idag :)

• viplanerar09

Här kommer min mage från ikväll. Vecka 39(38+0). Ska bli spännande att se vad SF-måttet säger på måndag. Känns som om magen har växt rejält sedan sist och då låg jag på 38-39 :/

• viplanerar09
    candydarling skrev 2012-02-18 22:34:42 följande:
    Viplanerar: tjusig mage du har! sjunkit en del va?
    Tack desamma :) Jag har faktiskt ingen aning, kanske lite. Det känns att han kommit ner mer i bäckenet :)
    sophiiieh skrev 2012-02-18 23:10:27 följande:
    1mars är bf. Här räknar de bf på 40+0 och inte 39+6 som på familjeliv :) kanske är därför de inte "går ihop"?
    Okej, ja det är nog därför :) Jag räknar som de gör hos min BM och Förlossningen det är samma som här på FL :)
    MAMMY 86 skrev 2012-02-18 23:36:37 följande:
    är i samma vecka som du, min sf mått va 35 i torsdags.
    Okej, jag hade SF-mått 38-39 i vecka 36+2. Hon stod och velade länge om det var 38 eller 39 men tog 38 tillslut :)
  • viplanerar09
    ZebraMyran skrev 2012-02-19 10:16:47 följande:
    Har inte varit inne här på ett tag, eller jo jag har inte kunnat låta bli att titta på bilder, men varit alldeles för trött för att kommentera. Alltid lika kul när ni lägger upp bilder.  

Ser att ni skrivit en del om att få tidigare & gå över tiden. Jag fick förste sonen 11dagar innan bf, så bm sa åt mig att jag absolut skulle få andre sonen tidigare också, vilket var jobbigt att höra hela tiden då andre sonen föddes 5dagar efter bf. Så nu vågar jag verkligen inte gissa på när denna lilla kommer. Glad 
    "Alla" sa till mig att jag skulle få tidigare med sonen men han kom 5 dagar efter BF. Denna gång trro "alla" också att jag ska få tidigare. Lite jobbigt kan jag tycka men det är tur att dem nästan inte vågar säga något :) Så det blir inget tjat om det utan bara att jag vet om det.

Min mamma frågar mig varje gång hon eller jag ringer om det är på G!!!
  • viplanerar09
    candydarling skrev 2012-02-19 17:40:49 följande:
    Någon mer som börjat packa BB-väskorna? Jag började packa min idag, det mesta är nere och klart. Känns gött att ha den stående i hallen, redo, tills det är dags!
    Det känns riktigt konstigt. Jag har inte packat än, har plockat fram lite kläder som liten ska ha och idag har jag tvättat upp de kläder jag ska ha med mig. Med storebror hade jag nog packat väskan 1månad innan men nu är det bara 12 dagar kvar till BF och jag har inte packat!!! På något vis känns det lite gruvsamt att packa denna gång. Har ingen aning om varför...

Ska göra det imorgon :)
  • viplanerar09

Hur har det gått candydarling? Har inte hört något från dig idag, varken här eller på bloggen! :) håller tummarna att du är inne och föder barn eller kanske ni fått eran guldklimp redan?!

• viplanerar09
    Niiicole skrev 2012-02-20 19:27:18 följande:
    Här kommer min mage i v.37 (36+0)
    Superfin mage niiicole Solig
  • viplanerar09
    Kalksten skrev 2012-02-20 21:21:34 följande:
    Vilka härliga o fina magar det lagts upp!! =)
    Vi har inte haft tid att ta kort för v.36 ännu, men gick in i v.36 igår så får ta kort i morgon! Sambon har jobbat.

Jag undrar också hur det går för Candydarling, kollade just hennes blogg o där har hon inte uppdaterat sedan igår....känns som en som uppdaterar varje dag så jag undrar om inte fröken candy är på förlossningen!! =) Spännande!!
    Hon o jag har ju samma BF så rackarns om deras lillkille hinner ut före vår ;)
    Jag tror nästan som du också :) Spännande!!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD