Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

J N skrev 2011-12-31 10:23:17 följande:
    Jag går också in i vecka 32 idag! :) Grattis!
    Grattis på dig med :) Spännande, inte så länge kvar nu! Solig
  • viplanerar09

Här kommer våran vagn och färg.

En emmaljunga nitro city PP black/red och en vitykorg färegn PP red. Köpte den redan i slutet av agusti då det var rea på modellerna 2011. Eftersom de inte hade gjort några förändringar alls på just PP black/red köpte vi hellre den på rea. Använder sittdelen till sonen nu och jag är supernöjd med vagnen, trots att vi bor på landet. Liggdelen kommer vi att få hämta i slutet av januari!

• viplanerar09
    J N skrev 2011-12-31 13:51:17 följande:
    Jag vet det är helt sjukt! Haha. Är det ditt första?
    Nä det är vårt andra. Första för er eller har ni barn sedan tidigare? Om, när kom den i jämförelse med BF?
  • viplanerar09
    J N skrev 2011-12-31 13:51:17 följande:
    Jag vet det är helt sjukt! Haha. Är det ditt första?
    Haha ja är man gravid så är man ;) Ser efter att jag skrivit mitt inlägg att du har flera barn Solig
  • viplanerar09
    Marielle85 skrev 2011-12-31 13:51:45 följande:
    Superfin vagn! =) Härligt att du är nöjd.

Har ni börjat fundera på BVC? Man ska väl göra det valet också snart?

Någon som vet något som Barnängens BVC eller BVC föräldrargruppen Odenplan?

Gott Nytt år till alla er!
    Tack, jo det känns verkligen som vi/jag hittat rätt nu. Med sonen hade vi en emmaljunga dou edge och den såldes efter ca 7månader. Var alldeles för tung och klumpig för mig. Dock en väldigt bra och stabil vagn efter vägarna, grus och snö... Sedan har vi också en emmaljunga scooter men skulle gärna vilja köpa deras nya scooter s med svängbara hjul.

Funderar även på om vi ska köpa en syskonvagn. En babytravel dublin. Har hittat några riktigt fina på blocket för en hyfsat billig peng :)

Har ni köpt/beställt/bestämt vilken vagn ni ska ha?
  • viplanerar09
    Altezza skrev 2011-12-31 12:33:58 följande:
    Här kommer min färgglada mage (v. 27) som min son målat Å gott nytt år alla!!!

Vilken härlig och fin mage :) Sonen måste haft riktigt roligt när han fick måla på mammas mage :) 
  • viplanerar09
    Marielle85 skrev 2011-12-31 14:04:13 följande:

Ja vi har beställt en Bugaboo Cameleon All Black som vi tänkte hämta ut i februari. Sugen redan nu på att hämta hem den då den finns i butiken men man vet ju inte hur det blir med garantin och så då. Kanske lika bra att vänta. =)

Har du tips på bra BVC?

Okej, jag var riktigt sugen på en sådan vagn, men sambon ville inte riktigt som mig :)

Det är svårt att säga för mig, för vi bor med all säkerhet inte på samma ort. För jag har bara en att välja mellan om jag inte vill åka 10 mil fram och tillbaka till BVC!
  • viplanerar09
    Marielle85 skrev 2011-12-31 14:11:32 följande:

Hehe okej. Sambon va helt med på mina noter så det var skönt. Men finns ju så mycket andra fina vagnar ju. Hade nog satsat på en Emmaljunga om jag inte hade fått igenom det där. :P

Oj, ja då finns det ju kanske inte så många alternativ. Antar att man får välja någon och prova för att se om det känns bra. Man vet ju inte med första barnet.

Precis, jag är supernöjd med min BVC "tant". Båda som jobbar hos vår BVC är väldigt bra, snälla och förstående. :) SÅ du får nog testa dig fram och annars är det bara att byta om man inte trivs!
  • viplanerar09

Vi betalade också 4700kr. Fast citykorgen var ej på rean så den betalar vi 2200kr. Funderade först på en mjuklift men då korgen är bättre att använda i skoterpulkan. :) har ni testat vagnen? Är ni nöjda?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD