-
Med första tog vi inte reda på könat men nu med andra tog vi reda på könet och för mig/Oss har det inte varit någon skillnad. För som de andra skrivit är det, iallafall inte för mig själva könet som är överraskningen utan mest vem det är där inne. Hur bebisen ser ut, vem är det osv :)Fixarfia skrev 2012-02-15 17:29:56 följande:Herregud va många det är som "vet" vad de väntar! Har överraskningsmomentet blivit helt omodernt?
-
Jag tror att vi får ett februari barn. Fast kan inte riktigt säga datum utan bara att det blir någon gång i februari.
Fast inte så konstigt då jag har bf den 2 mars :) hihi -
Vi får hålla tummarna att vi får i februari då ;)MAMMY 86 skrev 2012-02-17 00:22:35 följande:känns också så, har också bf 2 mars;)
-
Mammy86: Fast 3 mars skulle inte vara dåligt heller. Då är vi 4 stycken i släkten som fyller år den 3mars om lillebror skulle födas då. Jag är en av dem som fyller år då :)
-
Ja det börjar verkligen att brännas. Kan hända när som helst nu känns det som. Fast samtidigt kan den vara 28 dagar kvar också. Om jag går över 14 dagarStugFrugan89 skrev 2012-02-17 08:21:22 följande:Åh det e ju så nära nu!!!! Lite avis
-
Oj tre veckor?! Det är verkligen inte mänskligt. Som chatti skriver. Högst två veckor, inte mer. Här är det också två veckor. Sedan beror det väl på vad ens BM tycker också. Hon har lite talan hur en graviditet osv har varit. (hoppas det iallfall)Niiicole skrev 2012-02-17 08:53:43 följande:Jag förväntar mig att gå över eftersom det är så många som gör det och jag är förstföderska. Har bf 19 mars men pm jag går över vill jag inte gå över mer än en vecka :P när jag hörde att man fick gå över tre veckor här i Gbg så blir jag lite rädd, det har jag inte alla lust med :(
Håller tummarna att ingen behöver gå över mer än 7dagar. Det tycker jag kan vara rimligt men allt över de borde inte finnas -
Jag tror också att man ska ställa in sig på att gå över. Jag har räknat allt mellan 1-28 dagar kvar. Har BF om 14dagar och räknar med att gå över 14 så slipper man bli allt för "besviken". Trots att man lär bli galen redan dagen efter man gått överMary Jo skrev 2012-02-17 09:22:19 följande:Tror till och med att man ska ställa in sig på att gå över tiden fast man är omföderska. Måste vara grymt jobbigt att ställa in sig på att få tidigare och så går man över.
Fick dotter i 37+5 så jag tror att det blir övertid den här gången,bara för att jag slapp första gången,hahha!
Men från 37 är den välkommen,då är dom ju fullgågna och man kan åka hem fort så länge allt gått bra! -
Sophiiieh: när har du bf? Jag har bf den 2mars har 14 dagar kvar och är i vecka 37+6 idag! Får inte de att stämma riktigt :/ tycker att du ska vara i v 38+0 idag. Inte för att en dag hit eller dit spelar någon roll :)
-
Ja min kan ju räkna fel :/ för här på fl är jag som jag skrev i v37+6 och har bf 2 mars?! Får inte riktigt ihop det :/
-
Jag byter vecka på lördagar och babygruppen stämmer inte på dagen men veckan stämmer för mig. Där står det att jag har 15 dagar kvar :/ men har 14. Men de kanske räknar att bf är på v 40+0?!