Nikis skrev 2012-02-03 19:24:47 följande:
Förstår det.. underbart ju :) missar inte en sekund av den lille :)
Ja och sen vill dom väll att man väntar så nära bf datumet som möjligt med snitt??er lite läskigt tycker jag :( Men jag vill inte vänta för länge ifall det drar igång, man vet ju lixom inte, och om det drar igång hemma när bebisen är i tvärläge är de ju ambulans in som gäller. låt Kanske att det blir den 14:e för mig endå, det datumet som jag fått överallt förutom på rul.
tror du att man får ett datum för snitt samma dag som man är på förlossningen och pratar med dom?
Ja, jag har också uppfattat det som att de vill vara så nära som möjligt. Vi får se hur allt blir
Snart dags för BM iaf. Återkommer med info!
oDitAo skrev 2012-02-03 21:02:03 följande:
Nikis och Lyckobebisen: varför vill ni inte försöka och vända bebisen om ni inte vill göra snitt? funderar bara.
Vi har inget emot snitt, men vi vill inte vända för att så många misslyckas, för att han har suttit i tre månader och det kanske finns en anledning till det, pga komplikationsrisken (även om de inte är jättevanliga) då t.ex. att förlossningen startar, navelsträngen kommer i kläm, han vänder tillbaka sig, något händer med moderkakan. Sen givetvis pga obehag för mamman. Men ja, främst är det för att vi inte tycker det känns bra att försöka tvinga honom att snurra runt när han uppenbarligen vill sitta och att det kan finnas en anledning till varför han gör det.
Stinis83 skrev 2012-02-04 10:10:39 följande:
Lyckobebisen, eftersom vi har bf samma dag och ni kanske också ska snitta, så kanske det är bara 23 dagar kvar för er också utan att ni riktigt vet om det ;)
Nikis, jag vet inte hur det funkar i lägen som ditt, men jag tror att du får ett snittdatum när du är på förlossningen och pratar med dem :)
Shit tjejer, 23 dagar kvar idag! Om han stannar därinne så länge, han verkar vilja komma ut tidigare. Låg med förvärkar hela kvällen igår, har sovit jättedåligt inatt och nu verkar sdr/förvärkar vara på gång igen. Jag är så sugen på att låna min lillasysters badkar och bada lite när vi ska dit i eftermiddag :)
23 dagar??? oj oj oj. Vi har inte ens nåt kök, eller en spjälsäng, eller gjort något som har med bebisen att göra hemma. Bor ju inte ens hemma.. Känner att det blir att ligga i som tusan nu, jag har dessutom massa att göra i skolan och tentor, så det blir en rolig tid framöver. Kommer vara helt slut när bebben kommer. Tur att vi är två..
Jag kan inte fatta att vi om en månad iaf kommer ha vår bebbe här om det nu blir snitt, det känns helt overkligt!