Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
v31 (30+0)
Och en bild på spjälsängen, kunde inte hålla mig från att bädda :P
Jättefin och massa grattis till nyblivna frun!
Ponja: jag tror att det är vanligast att bebisen runt v 30 har vänt sig. Vi är ju nu i v35 och om ungefär en vecka ska ska vi till bm och kolla om han snurrat. Om han inte gjort det bedömde hon det som väldigt liten chans att han kommer vända sig men som omföderska är det lättare att bebisen kan vända sig sent. Jag tror det också är skillnad på att en del tror bebben ligger fel och vi som fått det bekräftat. Tror jag hört att 3-4 % inte vänder sig, men vet inte vilket vecka det baseras på.. Nån som vet?
Vid v 37 så har man väl redan varit till förlossningen för samtal/vändning.? Fixerad är väl inte riktigt samma sak som att bebisen vänt sig rätt? Eller syftar man på samma sak vid omföderskor?
Wielkip: gå in i vanliga marsbebistråden och tryck på att bara visa mina inlägg. Några av de senaste jag skrivit beskriver utförligt varför kortfattat så är det för stor komplikationsrisk mot för lite möjlighet att luyckas
Mary jo: fy va vidrigtt att försöka tvinga. På många sjukhus gör de inte sätesförlossningar alls pga komplikationsrisk och verkligen inte för förstagångsföderskor. Här får man 'välja' dvs man kan inte bli tvingad..