Inlägg från: candydarling |Visa alla inlägg
  • candydarling

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Nu har jag gått en vecka på havandeskapspenning och börjar inse att jag kommer vara ledig ett bra tag framöver. Hittills har det mest blivit städning, matlådefix till sambon, promenader och tv-serier som gällt men nu börjar jag bli sugen på att pilla med något!

Idéer på vad man kan pyssla med? Nått till babyn kanske som inte är så svårt?
    (har aldrig hållit i en nål sedan syslöjden som jag fick IG i, så inget avancerat....)
    ;)

• candydarling
    Mary Jo skrev 2012-02-02 16:27:43 följande:
    Jag är nog inte heller rätt person att säga vad du kan pyssla med,jag avskyr pyssel och köper helst allt nytt. Fick för mig att måla en docksäng till dottern till julklapp och herregud säger jag bara. Gud vad jag svor.

Hade jag varit du hade jag fortsatt i samma stil. Njutit av lugnet och tystnaden. Och bara varit. Fy vad skönt.
    Jag är glad att jag får ha 15 timmar på dagis men jag har ändå svårt att hinna med. Lite ärenden,småfix och  1 timma på soffan så är det full rulle igen

Men det finns ju en hel del pysseltjejer som brukar läsa här,dom har säkert ngt bra tips!  
    hahaha jag är verkligen inte pysslig heller egentligen. Jag har inget tålamod what so ever och har inte pysslat sedan lågstadiet när man liksom var så illa tvungen. Men nu plötsligt har man ju så himla mycket tid över! Vad ska man annars göra?
  • candydarling
    Chetti skrev 2012-02-06 10:14:07 följande:
    Välkommen in!

Jag är i vecka 32+0 idag och är beräknad till 2/4. Jag är också igång med boandet men för mig är det nog mer rensning av alla skrymslen. Gå igenom allt, slänga och ställa iordning Glad  
    Jag också, rensar bort vårat överflöd av handdukar och sängkläder från det att jag och min sambo flyttade ihop. Shit, man har verkligen dubbelt eller tredubbelt av ALLT! har skänkt iväg och slängt hur mycket som helst och nu får äntligen babykläderna och babysängkläderna plats! Mysigt att fixa och dona :)
  • candydarling

Så gick man in i V.34 i Lördags! Hej vad det går och jäklar vad bökigt allt börjar bli nu. Åka bil är värst!

Ursäkta sur-minen men min sambo höll på att vela med kameran i en evighet innan det hände något ;)

• candydarling

Jobbigt att känna oro inför förlossningen. Själv är jag lugn som en filbunke. Har inte läst på så särskilt mycket men känner mig ändå lugn. Jag menar, kvinnor har gjort detta i alla tider och man är ju omgiven av duktig personal 24/7, kunskapen är enorm numera!

Självklart kommer det göra ont, man kommer vara rädd och orolig men alla kan ju! Jag tycker det känns spännande och längtar till dagen D!

• candydarling
    Fixarfia skrev 2012-02-06 22:47:16 följande:
    Vi missar också föräldragruppen. Den är på måndagar klockan fem.. vem sjutton hinner gå den tiden??
    Men vi har bokat in oss på en profylaxkurs en helg. Den tror vi kommer göra att man förbereder sig mentalt och tänker positiva tankar runt förlossningen Glad 

Sophiebysophie - Jag läste tidigare i tråden att du ska föda på Näl? Det ska vi också. Vi bor i Svanesund och jag är också jättenervös för bilresan dit... Vi har ju en färja att passa också, som går en gång i timmen efter klockan 24:00 med uppehåll mellan tre och fem... *ghaa*
    Vi får ladda upp med många handdukar i bilen helt enkelt! Jag har även fått min man att läsa kapitlet i gravid-boken om "att föda i bilen, så här gör du" Flört 
    Uäh jobbigt med färjor! Jag bor i Stenungsund så jag vet ju vart Svanesund ligger. Hoppas ni inte får någon jättesnabb förlossning då! Om inte annat får ni väl försöka sova hos någon på "fastlandet" de sista beräknade dagarna? Eeeller så får ni fixa en egen motorbåt ;)
  • candydarling

PUH vilken pärs!

Var hos barnmorskan idag på vanligt rutinbesök. Allt såg fint ut, SF måttet ligger på stadiga 34, viktuppgången på mig själv ligger still, järnvärde på 115 osv osv.

Dags att lyssna på hjärtat, vilket ju i regel brukar ta 3 minuter. Inte idag, idag tog det 15 minuter + fostervattensmätningar, och ultraljud! BM tyckte hjärtat slog långsamt och genomförde massa olika procedurer samtidigt som jag dränktes i glidslem och fick rulla runt på britsen som en säl.

Hann att få riktig panik där ett tag men tack och lov så slog hjärtat igång igen ordentligt efter att jag fått ligga på sidan en stund. Hon sa att det kunde bli så när man ligger mycket på rygg och livmodern trycker på stora kroppspulsådern.  Rekommenderades att ligga på sidan så mycket som möjligt och inte på rygg, så nu vet ni det tjejer! Sidoläge!

• candydarling

Ja usch det var läskigt.

Men man behöver nog inte oroa sig, bm var noga med att poängtera att det absolut inte gör någonting att råka somna på rygg och att man inte kan skada barnet. Hon förespråkade vänstersidan men sa sedan också att man får göra så som känns bekvämt

• candydarling

Från en simpel stålgalje till babymobil! Jag är riktigt nöjd med mitt mästerverk måste jag säga!
    (slänger snabbt in att jag varken sytt eller pysslat sedan syslöjden som jag fick IG i....) ;)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD