April barn skrev 2011-07-08 08:44:23 följande:
Ja grejen är väl inte att man stör sig på hur andra matar sina barn, det är jättebra att ersättning finns verkligen men för de allra flesta så fungerar det faktiskt att amma, då är det rentav idiotiskt att sluta "bara för att.."
Självklart är det upp till kvinnan, jag har heler inte hört någon propsa på amningstvång i denna tråd?
Nej jag är absolut inte avundsjuk på de som måste krångla med flaskor, disk, micro, mätningar osv osv. Jag skulle aldrig byta ut amningen mot något det smidigaste och bästa som finns, bra för min son är det också. Sen att flaskbarn skulle sova hela nätterna men inte de som ammas förstår jag inte, jag är absolut inte avundsjuk på de som måste gå upp flera gånger om natten för att blanda och värma flaska när jag bara kan slänga fram tutten i sängen.....
Jag pekar inte på någon speciell i denna tråd, jag tror dig du kunde säkert inte amma och det är jättebra att det finns ersättning i de fallen. Men varför heter det just modersmjölksersättning tror du?
April barn skrev 2011-07-08 00:16:00 följande:
Men alltså en sak, jag vet mycket väl att det inte funkar att amma för vissa, självklart finns det brister där också ibland!
Men i denna, och de flesta andra amningstrådar skriver varannan människa att "det funkade inte" "mjölken tog slut" "hn ville inte suga" Faktum är ju att de allra allra flesta kan amma, ytterst få har problem på riktigt. Så många ger upp alderles för tidigt eller skiter i det från start.
Barnen som matas med flaska sover kanske inte hela nätterna men deras föräldrar delar väl oftast på nätterna.
Modersmjölksersättning heter det så folk vet vad det är, ersättning för modersmjölk.
Skulle det heta lättöl eller kalvkött anser du ?
Kul att du kan slänga med dina bröst.
O igen jag har aldrig aldrig läst att en mamma som vill o KAN amma bara ger upp o slutar, det har alltid funnits en anledning o det måste väl får vara skäl nog ?
Förstår fortfarande att det tretar gallfeber på folk...