Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Ja, vilken mamma är bäst? Den som ammar fast den märker att barnet inte blir mätt,går ner i vikt mm än den som ger ersättning o ser till att barnet blir mätt? I det fallet är svaret solklart hoppas jag.

• Här och nu

Emphi: Vårt barn åt för dåligt under dagen, så vi var tvungna att väcka honom för att tillmata, men det gjorde inte så stor skillnad. Han åt mer efter ett tag istället.

• Här och nu

Göteborg: Amning är inte det enda man gör med ett barn. Målet är mat till barnet, vilket det får på annat sätt i ditt fall.

• Här och nu

Callgirl: Allmäna perspektiv är inte viktigt,utan individerna.

• Här och nu

karolina106: Nog för att det är bra att skriva in i journalen att man inte vill amma, men ingen har med det att göra. Undrar också vad som menas med avtal. Är det nån vårdinstans eller myndighet som äger mina tuttar?

• Här och nu

snuttepuffan: Om förskolan frågade ifall jag ammade, skulle jag som förskollärare fråga om de kände till sina arbetsuppgifter.

• Här och nu

snuttepuffan: På min nyss avslutade utbildning till lärare, var det av stor vikt att inte va alltför nyfiken varken på föräldrars eller kollegors privatliv.

• Här och nu

2 barns mamma: Så du menar att om du skrivit att du vill amma får du inte ändra det utan att skriva nytt avtal? Tror faktiskt inte på det. Ingen kan bestämma om man ska amma.

• Här och nu
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-06 16:27:55 följande:
    Tro eller ej men det var inte du som VILLE skriva på utan jag .
    Det är så att jag blödde blod när jag ammade min första och jag försökte i 2 veckor med blåga !
    När jag väntade Andra tvingade man mig att amma men jag vägrade ..
    När vi sen flyttade till danmark sa jag till min bm jag vägrar att amma denna bebis jag får och berättade varför.
    Jag fick skriva på min förlossnings papper (önskemål) om att inte bli frågad till att amma denna bebis utan ville ge flaska direkt och denna papper gick vidare till förlossningen och dom läste och accepterade detta önske mål.

xxxxxx vill inte amma sitt nyfödda pojk och vill ge modersmjölk. 
    Men när jag kom hem dagen efter mitt snitt så gav jag honom bröst 3 ggr och vipps kom mjölken och jag vart glad jag ville inte amma men gjorde det iaf.
    När jag blir gravid igen kommer jag ta detta upp men jag vill inte att mans ka tvinga mig denna gången häller utan om jag vill så gör jag det själv.         
    Inte ens i Danmark får vården tvinga nån att amma.
  • Här och nu
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-06 16:29:26 följande:
    Precis som här jag skrev under och detta kom vidare och INGEN tvingade eller frågade mig  
    Varför ska du skriva under? Räcker att du säger eller skriver. Namnteckning behövs inte.
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?