Varför flaskmatar så många unga mammor?
Ja, vilken mamma är bäst? Den som ammar fast den märker att barnet inte blir mätt,går ner i vikt mm än den som ger ersättning o ser till att barnet blir mätt? I det fallet är svaret solklart hoppas jag.
Ja, vilken mamma är bäst? Den som ammar fast den märker att barnet inte blir mätt,går ner i vikt mm än den som ger ersättning o ser till att barnet blir mätt? I det fallet är svaret solklart hoppas jag.
Emphi: Vårt barn åt för dåligt under dagen, så vi var tvungna att väcka honom för att tillmata, men det gjorde inte så stor skillnad. Han åt mer efter ett tag istället.
Göteborg: Amning är inte det enda man gör med ett barn. Målet är mat till barnet, vilket det får på annat sätt i ditt fall.
Callgirl: Allmäna perspektiv är inte viktigt,utan individerna.
karolina106: Nog för att det är bra att skriva in i journalen att man inte vill amma, men ingen har med det att göra. Undrar också vad som menas med avtal. Är det nån vårdinstans eller myndighet som äger mina tuttar?
snuttepuffan: Om förskolan frågade ifall jag ammade, skulle jag som förskollärare fråga om de kände till sina arbetsuppgifter.
snuttepuffan: På min nyss avslutade utbildning till lärare, var det av stor vikt att inte va alltför nyfiken varken på föräldrars eller kollegors privatliv.
2 barns mamma: Så du menar att om du skrivit att du vill amma får du inte ändra det utan att skriva nytt avtal? Tror faktiskt inte på det. Ingen kan bestämma om man ska amma.