Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Blir glad när jag läser tråden. Mammor verkar ha fattat att de själva väljer hur de ska mata sina barn o att det finns alternativ.

• Här och nu

Ju mer högskolepoäng jag tagit, ju mer förstår jag att jag ska mata mina barn på det sätt som PASSAR OSS o inte vad som passar ANDRA VUXNA.

• Här och nu

Call girl: Forskning täcker inte allt. De som vågar göra som de vill kan tillhöra alla grupper men utbildning är en hjälp till att bli säkrare på sina val eller snarare på att inte känna att man måste motivera dem för andra.

• Här och nu

Callgirl: Jag var lågutbildad o amning var inget för oss. Trodde folk skulle respektera det,men nej. Nu är jag högutbildad o vet ff att amning inte är nåt för oss o idag skiter jag i vad folk tycker, för de ÄR inte oss.

• Här och nu

Sen finns de som läser forskning så intensivt att det sunda förnuftet försvinner.

• Här och nu

Och de som förr kände att de inte VILLE amma mådde kasst pga.det inte fanns nåt fullgott alternativ.

• Här och nu

Och de som förr kände att de inte VILLE amma mådde kasst pga.det inte fanns nåt fullgott alternativ.

• Här och nu

Hur mycket man än förbereder tar det 1 min att bland ersättning. De barn som får detta är inte otryggare än ammade. Så någon min kan bebisar bevisligen vänta.

• Här och nu

svartnagellack: Inte konstigt egentligen, för det är vad man matas med på MVC.

• Här och nu

svartnagellack: På vårt MVC var det så. På föräldrautbildningen sades inte ett ord om amingsproblem.

Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?