Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Kan även tillägga att på mig var inte klådan värst just på handflatorna/fotsulorna utan i princip överallt förutom ansiktet, så typ över hela kroppen egentligen, handflatorna/fotsulorna kom senare egentligen, dom trodde ju inte de va hepatos eftersom det är väldigt väldigt ovanligt att få det tidigt, men det visade sig att det var det trots allt och det kan man ju se genom blodprov som visar gallsyrenivån.

• faceprimer

Ja det ska dom vara, dock är det den enda som finns så man har dessvärre inget val, de
    är inte bra i längden för barnet om gallsyrevärdena är höga för då så kan de bli tal om igångsättning, så de är nog farligare med höga värden än medicineringen, fick jag höra iallafall.
    Har du klåda?

• faceprimer

Stort grattis nippertippan hoppas ni båda mår bra!

• faceprimer

Jag kan inte heller sova :( suck, ont i halsen har jag dessutom och bara för jag skrev här häromdagen att hepatosklådan var borta så har den börjat igen!!! :( får kontakta BM och se vad hon säger om jag måste ta nya prover eller höja medicineringen.

• faceprimer

Har inte läst ifatt något för har varit bortrest, sitter i bilen nu påväg hem och måste bara fråga,
    Jag har kraftig mensvärk liknande smärta, känns bak i ryggen, framtill i nedre delen av magen, höfterna o strålar ner mot låren, de kom helt plötsligt och känns rejält. Nån som vet vad det kan vara? Tänkte foglossning men jag har ju bara suttit stilla idag så tvekar på det.

• faceprimer

Här hemma är nu allt färdigt inför lillkillens ankomst, jag längtar så jag kan gråta! Så fort jag får se en bebis så blir jag helt tårögd och på riktigt så klarar jag knappt av att lyssna på en lugn eller känslosam låt eller nått, haha, jag bara tänker på att snart är vår bebis här och jag tänker på hur mycket jag älskar honom redan! kan det inte bli mars NU, på direkten?! Men det är helt galet ändå, snart är det dags. Känns som det var igår man var på första ultraljudet i v.13 och tyckte det var en evighet kvar, och nu är det nästan bara 5 veckor kvar. (mer/mindre beroende på när han vill komma ut) men det är helt galet att man ska bli mamma.
       Jag går och pysslar i hans rum och kollar på alla kläder etc. Längtar tills han är här i min famn. Åh, nu blir jag tårögd igen... Sitter ensam hemma en lördagkväll och lyssnar på lite lugn musik, då kommer alla känslor ifatt haha fast det är bara lycka. Ren lycka. Jag älskar honom så det gör ont redan. Om han bara visste hur älskad och efterlängtad han är... ♥

I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer
    Daysis skrev 2012-02-04 20:43:45 följande:
    På tal om att gå över tiden så påstod min kompis att 80% av alla förstföderskor går över tiden, tyckte det lät mycket men det kanske stämmer.. Men alla går ju inte över 15 dagar som jag gjorde första gången utan 3-5 dagar är mer vanligt.

Konstigt nog så har faktiskt alla de jag känner personligen som fått barn gått över tiden, alla föstföderskor.
  • faceprimer
    Therese83tezz skrev 2012-02-05 18:49:52 följande:
    Äntligen!
    Idag jobbade jag sista dagen på jobbet för länge... är tanken iaf. Ska bli såååå gött o bara vara hemma, hinna boa o fixa klart det sista....

Är i dag v. 34+2. så om 3 v får bebben gärna komma...

Så skönt   Jag är också i 34+2 idag och känner också att bebis gärna får komma om 3 veckor hehe
  • faceprimer

Jag tycker också det är lite krånligt med namn, namnet vi har valt ligger på 100top listan men inte speciellt högt upp, men vi gillar det. Man märker tydligt när folk inte gillar det namnet, folk har frågat "Vad har ni tänkt för namn?" och när vi sagt det då svarar dom bara "Okej." helt kort och med neutralt tonläge, haha. Men vi bryr oss inte, det är ju vårat barn och folk kommer alltid ha åsikter om både namn och allt annat, så vi struntar i vad folk tycker. Sen som Stinis sa till Lyckobebisen, så kommer folk lära sig gilla det namnet. När han väl kommer ut så kan dom inte tänka sig något annat namn..
    Sen tänker jag även att de finns namn jag aldrig nånsin skulle döpa mitt eget barn till, men som andra barn passar jättebra i, eller namn jag inte gillar men som andra döper sitt barn till, och det är ju så. Alla har ju olika smak..  

• faceprimer
    k girl skrev 2012-02-05 20:52:50 följande:
    Ja, jag heter ju Maria som typ varannan kvinna född 1977 i Sverige. Så gärna något som inte är fullt lika vanligt. Ett par av namnen vi har diskuterat är Ingrid och Hilma, de ligger ganska långt ner på listan men ökar visst fort i popularitet.  

Både Ingrid och Hilma är jättefina namn tycker jag.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)