• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • petit
    HaBaNiTa skrev 2011-07-18 14:02:15 följande:
    Dumma telefon!!! petit finns här om du behöver prata. Skriv privat om du vill så kan vi stötta varandra. Kram på dig vännen.
    va gullig du är Just nu så ser vi bara framåt, ska försöka ta vara på sista veckans semester. utredning är redan i rullning sen innan, ska ha ett telefonmöte med min gynläkare när han kommer från sin semester. Om det är något du undrar eller så så är du välkommen att fråga. Jag känner mig tyvärr ganska rutinerad vid det här laget.
  • petit

kan förresten nån ta bort mig från BF-tråden. har en pyttedator som knasar sig när jag ska kopiera å greja.

• Wielkip

Gud vad tråkigt för alla er som blöder :((( beklagar!

Sitter på X2000 mot Malmö o hinkar drickyoghurt, morgonillamåendet vill inte släppa idag. Imorgon har jag en 30mils bilresa samt gotlandsfärja framför mig, hoppas illamåendet ger med sig, annars är det ju som upplagt för kräk-party!

• MålaMittHjärta

hej hej hoppar in i denna tråden. Gjorde vår första ICSI i juni som lyckades, så det blir BF runt den 18/3 om allt går som det ska.

• BebisVagga

för er som vill adda mej på facebook heter jag 

Susanne Surre Nilsson

• BebisVagga
    HaBaNiTa skrev 2011-07-18 16:56:52 följande:
    Bebisvagga: hur går det? Har du blödit något mer? Hoppas inte!!! Kram
    Nopp... inget mer.. o det drar lite igen.. o nån värk i tutten då o då.. o gasig mage.. så det var nog falskt alarm
  • kimzeiy
    HaBaNiTa skrev 2011-07-18 12:18:35 följande:
    Supertrouper om det är som du säger att gränsvärdet för 3+ är 2000 så måste mitt missfall ha börjat innan. Förra lör innan jag åkte in på gynakuten så fick jag 3+ på digitala och på sön stört blödde jag och då tog dem ett hcg blodprov som låg på 829. Hur kan det komma sig? Kan jag ha legat på över 2000 innan jag blödde kanske??? Fattar nada
    Det kan ha varit ett utomkveds då ökar inte nivån på samma sätt som en vanlig graviditet.
    ägget fäster inte livmodern vilket gör att kroppen svarar inte på signalerna lika dan den känner av det befruktade ägget och höger hcg men inte så pass mycket som när ägget väl har fäst....

Så har jag fått det förklarat av en som jobbar på kvinnokliniken i sundsvall så jag hoppas att det stämmer...
  • HaBaNiTa

Vad skönt bebisvagga hoppas det fortsätter lika! Kimsey: då hade de nog sett det på VUL tycker jag och det digitala skulle inte ha visat 3+. men vem vet kanske är som du säger då jag från början hade ont i höger sida vid äggstocken och det strålade mot höften konstant. Så det kan säkert vara det också. Hur som helst så är jag glad över att min kropp får rätt signaler och gör sig av med något som inte är friskt. Hellre det än att få ett barn som är jätte sjuk. Har en kompis som födde ett barn i v32 som var jätte sjuk så han fick ligga i respirator. Han hade flera sjukdomar. Har sett henne lida så mkt och till slut fick de stänga av respiratorn så vill jag inte lida eller se någon annan lida!

• BebisVagga
    HaBaNiTa skrev 2011-07-18 18:24:23 följande:
    Vad skönt bebisvagga hoppas det fortsätter lika! Kimsey: då hade de nog sett det på VUL tycker jag och det digitala skulle inte ha visat 3+. men vem vet kanske är som du säger då jag från början hade ont i höger sida vid äggstocken och det strålade mot höften konstant. Så det kan säkert vara det också. Hur som helst så är jag glad över att min kropp får rätt signaler och gör sig av med något som inte är friskt. Hellre det än att få ett barn som är jätte sjuk. Har en kompis som födde ett barn i v32 som var jätte sjuk så han fick ligga i respirator. Han hade flera sjukdomar. Har sett henne lida så mkt och till slut fick de stänga av respiratorn så vill jag inte lida eller se någon annan lida!
    Ja jag hoppas få gå lugnt o fint fram till vecka 33 denna gången iaf
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)