jempalainen skrev 2012-02-28 20:11:17 följande:
Usch, jag vill inte föda nåt barn längre. Jag orkar inte, har bråkat med sambon nu som fan inte fattar nånting ibland. Försökte säga att jag var panikslagen och rädd och att det känns skönt att han finns där om jag inte fixar det, för lilla tjejens skull. Då säger han att men varför säger du så hela tiden, det är jobbigt när du pratar om negativa saker som inte ens har hänt! Vad ska jag göra frågar han när jag säger att jag inte känner mig trygg med honom under förlossningen, att jag inte vet var jag har honom och att han ibland bara är helt borta när jag har ont eller är ledsen eller mår dåligt. Sa att jag inte vill ha med honom på förlossningen för det känns skitjobbigt att gå in i den tuffaste sitatuon jag varit i och ha med mig nån som jag inte kan lita på eller som ser mig och kan vara ett stöd för mig...jag blir så jävla trött o ledsen...jag vill inte mera. Jag vill inte föda nåt barn, det känns inget roligt och så får jag dåligt samvete mot henne för att jag inte är glad och mår bra och längtar tills hon föds...känner mig som en urusel mamma och jag vet inte hur jag ska orka med det här!
Ursäkta att jag vräker ur mig, jag som mådde så bra för några timmar sen...är så sårbar just nu, så lätt att bara dra undan mattan under mina fötter....
var o hälsa på mamma o hon mår bra och får åka hem imorgon efter att de har gjort en hjärtundersökning med gastroskopi....blää jag vill inte mera! jag vill fan åka på semester o skita i allt just nu! Vet att det känns bättre snart men just nu är mitt liv till salu...billigt!!
usch, blir så himla ledsen på dumma sambos!
När man är gravid ska man bli behandlad som en liten prinsessa, vare sig man gillar det själv eller inte (jag gillar det inte, hatar att behöva be om hjälp att knyta skorna, haha) och inte behöva oroa sig för vad man säger till sin egen sambo...
Och det där med dåligt samvete mot bebben känner jag igen, har fått några slängar där jag ångrar att jag blev gravid, det känns så stort och skrämmande och ohanterbart ibland, men det går över som tur är