Coriander skrev 2011-07-21 00:22:42 följande:
Håller absolut med dig - man borde ju kunna amma vart man vill (bara man tar hänsyn till andra). Men ser man på hur ammande kvinnor bemötts ute i vissa ställen - inte alls schysst. Det var ju inte länge sedan en kvinna blev utslängd från ett café när hon ammade. Hon hade gjort det i ett hörn där inte många gäster kunde se henne. Hon hade också en filt över sig, så man kunde visst ana vad hon gjorde, men ingen tutte syntes offentligt. Ändå var hon ombedd av personalen att lämna cafét... inte alls snyggt gjort av personalen.
Jag studerar till BM och i år har vi igång en kampanj för att främja ammandet, då det faktiskt är bästa för barnet. Tyvärr har kampanjen fått ta emot rätt mycket motstånd. främst från kvinnor som av någon orsak anser det som förskräckligt att en annan kvinna matar sitt barn. Vi har tänkt bland oss BM inom kampanjen, att detta har att göra med den kvinnliga avundsjukan.
Jag kommer amma , det har jag gjort med de andra två och de kommer jag göra med lillmyran ( om kroppen tillåter såklart ) . Det är så smidigt och dessutom nyttigt för barnet . Nu finns det ju massor med fiffiga mammakläder som gör det lättare att amma
dessutom tar jag alltid med mig en filt som jag kan "dölja" bröstet med lite .
Egentligen är det sjukt att man ska oroa sig för att väcka anstöt när man ammar .. men det är som det är och jag orkar inte tjafsa med någon ute pga det . Däremot kommer INGEN stoppa mig från att ge mitt barn mat
sen kan de sura bäst de vill .