Coriander skrev 2011-09-21 01:45:59 följande:
Självklart måste man kunna diskuttera sådana här saker i denna tråd. Oro är en del ut av graviditet, som jag tror att alla mammor i väntans tider känner vid någon fas. Kan tycka, att det är konstigt när vissa i denna tråd blir skrämda eller på annat sätt tar åt sig och beslutar sig för att lämna hela tråden. Jag tror det handlar i dessa fall till stor del om egen osäkerhet och att man vill blockera allt hemskt från sitt liv. Nog kan man leva i en bubbla, men vad händer när den spricker?
Roligt, att höra om sprattel som du känner och att du känner dig lite lugnare. Det där går säkert upp och ner, precis som alla våra känslor. Oro är normalt och meningen med att man känner oro under graviditeten är att man vänjer sig vid mammarollen som i sig innehåller en viss del oro för sina barns välmående. Du som som redan tidigare har barn, känner säkert igen den oron.
Kram på dig
Alla har sina sätt att hantera oro . För mig handlar det inte om att leva i en "bubbla" utan att njuta av graviditeten som den är . Vad posistivt kommer det av att sitta och googla , läsa och upplysa sig om allt fel som kan hända ? Jag menar händer det så händer det .
Den dagen ... den sorgen .
Men sen är jag ingen "worry wart " heller .. självklart hoppas jag allt är bra med bebis i magen - tids nog lär jag få veta det ändå , utan att lägga upp 1000 scenarion ínnan i mitt huvud