Daysis skrev 2012-03-12 10:17:47 följande:
Stinis - Ja, visst är man knäpp som längtar efter smärta, men det är ju bra smärta
Tyvärr känner jag ingenting längre..
Gullig svärfar du har, verkligen snällt att han ställer upp så!
Nikis - Men vad jobbigt med dagislämningen, han har det säkert jättebra men förstår att det känns jobbigt för dig när det blir så där!
TheCoopers - Måste bara fråga, födde du på Södra BB? Och vad tyckte du? Var det lika bra som du förväntat? Vad var mindre bra? Hur länge fick ni stanna på BB?
Är ju lite nyfiken eftersom jag hoppas på att föda där själv närmsta dagarna..
Ja jag födde på Södra BB och det var helt fantastiskt ! Barnmorskan vi hade under förlossningen var super , rummet var fint och kändes mer som ett hotellrum . Man får sköta sig mycket själv efter förlossningen men de finns naturligtvis där om man undrar något men det är skönt att det inte ränner folk in och ut hela tiden .
Pappan får vara en aktiv del i att fixa med fika osv . Det är väldigt lugnt och tyst , dämpad belysning och små ljus utplacerade . Man känner sig inte som man är på ett sjukhus , det känns väldigt personligt och välkomnande . All personal var jättehärlig och trots min jobbiga förlossning har jag bara positiva minnen av min sista förlossning
Jag fick stanna en dag för att vattnet gick ca 23 timmar innan hon föddes och pga den ökade infektionsrisken fick vi stanna så de kunde ta lite prover . Annars hade vi fått åka hem samma dag om vi ville . De är dock väldigt lyhörda över hur du känner , om du vill stanna och få hjälp med amning osv . Inte så att du kastas ut direkt