Inlägg från: Wielkip |Visa alla inlägg
  • Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Jo jag vet...Känns bara så tråkigt att ta 2 månader som man kunnat spendera ihop med bebisen bara för att fk tjurar... :/

• Wielkip

Benhinneinflamation gissar jag på att jag fått iom att jag står och går så mycket på jobbet, för ingen av symptomen på propp stämde in men många på just benhinneinflamation...
    Jobbigt att det tydligen gärna återkommer om man väl fått det..

• Wielkip

Hemkommen från barnmorskan, allt var bra, lite lågt järnvärde bara, 112, trots att jag äter en tablett om dagen, men hon sa bara åt mig att fortsätta som vanligt.
    Blodsocker 5,6
    Sf-mått 27, 3 cm på tre veckor så rätt på kurvan :)
    Hjärtljud 138
    Och 1 kg upp på tre veckor och 7 kg sammanlagt sen v.7

Bebisen låg tydligen jääkligt utbrett i magen och göttade sig sa hon, haha, armar o ben åt alla håll. Hur den får plats med det fattar jag inte riktigt, magen är inte direkt gigantisk... :)

Fick tider för föräldragruppen också, börjar 25 januari och sen två träffar till + rundvandring på östra och Mölndal så man kam välja vart man vill föda helst!

• Wielkip
    Lyckobebisen skrev 2011-12-16 17:50:38 följande:
    Va skönt att alla värden var bra! Och kul med föräldragrupp!
    Vår bebis satt nu i magen utåt högra sidan liksom, men hon sa att han kommer fara runt som tusan troligen och att de byter ställning ofta fram till ungefär v 36.
    Men har du tränat en del innan? Tänker om magmusklerna håller in din mage lite.

Kul att hälsa på förlossningen!
    haha, tränat....jag....svar nejCool sa upp mitt gymkort igår, efter att inte ha använt det sen i maj/juni, 400 spänn varje månad som kunnat gå till en heeeeel del annat kul, tur att man är snabb!

haha nä men har  inte tränat regelbundet de senaste två åren iaf, men antar att 15 års ridning och stallarbete gjort sitt, musklerna försvinner la inte riktigt så det kan säkert spela in på nått vänster!
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

haha jag dör lite! Fick världens roligaste kommentar på bloggen precis

" Mikaela om Något jag ser ner på:

Vad jag ser ner på är alla som exponerar sina barn, det är äckligt! Jag har barn och jag skaffade dom för min skull och skulle aldrig blogga om dom eller lägga ut bilder på dom! Inte konstigt att världen ser ut dom dom gör när barn har blivit ett skrytobjekt! Läste dina inlägg på familjeliv och tycker det är hemskt hur du exponerat att du är gravid. Min yngsta var 2 månader innan någon förutom min man och sjukhuset visste att jag ens vart gravid. Jag valde att dölja min mage för att mina barn är avlade för att jag vill ha barn inte för att jag vill ha något att skryta över IP: 2.6........
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

Haha jag vet!!
    'hur du exponerar att du är gravid' !!!
    Hon känns väldigt....amish, typ :D

Har mött min beskärda del av nutbags genom åren, men detta tar nog fan priset, ofta man berättar för släkten att man är gravid/fått barn TVÅ MÅNADER EFTER det är fött?! :D

• Wielkip

Alltså jag vet inte! Jag hoppas typ att det är min sambo som driver med mig eller nått, men ip-adressen stämmer inte in på det! Haha.
    Jag vet inte riktigt vart jag står i frågan att lägga ut foton på barnet i öppna bloggar/album än riktigt, men en ultraljudsbild eller två tror jag knappast hon bryr sig om, haha :D
    Och bilder på gravidmagen....hahaha, nä, fy mig alltså!

Förövrigt, det är sån full rulle i magen ibland att jag nästan blir orolig att nått är fel?

Bm sa i fredags att det bara är friska barn som far runt för om det är något fel så ligger dom och samlar all energi dom kan...men tuuusan vilka gymnastikryck hon lägger till med på sistone, speciellt när jag ska sova och på natten...och nu!
    Kanske känns mer nu för att det börjar bli trångt? Eller borde man bli orolig? Vad kan ökade fosterrörelser betyda? Har bara koll på minskade...

• Wielkip

Ang. Genus och klädgrejen än så står det mig upp i halsen!
    Precis som du säger carla, tjejer ska minsann ha blå kläder och inte rosa...det blir liksom omvänt och inte alls jämställt!
    Och det pratas väldigt sällan om killar, det är gärna just tjejer i rosa som är så fel så fel..

• Wielkip

Jag kommer klä mitt barn i det jag tycker är fint fram tills att hon kan välja själv.
    Jag gillar inte mörka, burriga färger typ orange, mossgrönt, mörkblå. Heller inte diverse tryck, Bamse, Barbie, prinsessor, robotar...så då blir det inget sånt!

Min sambo älskar girlygirly på småtjejer, han har köpt rosa uggs, bodysar, nappar osv. En tyllkjol var nära på att slinka med men där sa jag stopp, fuuult och opraktiskt! :D
    Tror knappast barnet kommer må dåligt och bli osäker som individ för att hon har rosa kläder när hon är minibebis.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)