Inlägg från: olivian |Visa alla inlägg
  • olivian

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

HERREGUD! Måste bara skriva av mej! Jag gjorde just världens mest pinsamma sak:

Nu när man är gravid och allt och trött hela tiden och hormoner får en att känna sig sunkig (ni vet, flytningar, fett hår, ömsom varm, ömsom kall mm) -- ja, då är det inte alltid man känner lust att ha sex, för att tala klarspråk. Men ikväll är min sambo ute och dricker öl med ett par vänner och jag satt här och längtade efter honom. Då skrev jag ett sms: "Jag vill ha dig ikväll!"

Och skickar det till en kompis istället!

Grejen är att hon är så himla blyg, vi pratar absolut inte om sånt och hon har inte haft ett förhållande en gång i sitt liv. Det där var fler detaljer än hon behövde!

AAh, jag vill bara sjunka genom jorden... Nu blir det garanterat inget ikväll! =P

• olivian
    Stinis83 skrev 2011-09-14 07:12:05 följande:
    Hahahaha Olivian, förlåt, men det var det roligaste jag hört idag! Jag vet verkligen hur pinsamt det där är... ;) Hoppas att du kan skratta åt det idag :)
    Hhehe, jo, visst skrattade jag en del sen jag med, men guud, såna detaljer ska inte kompisar behöva ta del av! :P
  • olivian
    k girl skrev 2011-09-15 09:10:10 följande:
    Jag råkade en gång skicka ett SMS till min kusin, menat till min dåvarande älskare, att jag hade köpt en dildo och såg fram emot att använda den. Det var rätt pinsamt.
    Hahaha! Ja, i så fall var mitt sms ganska oskyldigt :P Skönt att fler än jag råkat ut för det! Haha, stackars kusin.. Solig
  • olivian

jag har också börjat fundera på det där med pojk-/flickmage. Jag tror ju det ligger en liten gosse där inne, och fastän magen är ganska liten än (min familj och sambo ser att jag är gravid, men inga andra än så länge) så tycker jag att den är lite "pojkig". Bakifrån ser jag ut precis som vanligt och midjan har inte försvunnit alls. Den är mer spetsig liksom. Visst är det vad man kallar för pojkmage?

Fast inatt drömde jag att jag födde en liten flicka. Det var helt underbart! Jag bara höll det lilla knytet och luktade på henne och hon var så mjuk och söt och helt fantastisk... Och tre dagar gammal kunde hon säga "julgranskula"..

Med detta sagt undrar jag: Tror ni att man kan "veta" könet, d v s känna på sig vad det är genom drömmar osv?

• olivian
    faceprimer skrev 2011-09-22 08:21:58 följande:

Nu vet i princip alla på jobbet om att jag är gravid chefen o kollegorna på de olika ställerna... o alla i släkten vet känns jättebra. Magen växer och nu har jag faktikst börjat ha tajtare tröjor som visar upp magen lite... LÄngtar efter att få känna rörelserna .. så mysigt

Jag har också tajta saker på mig hela tiden men neej då, ingen ser nåt :( Kul för dej dock som har en mage att visa upp, men min verkar det vara något fel på. Den är mindre än den var förra veckan. Lägger upp bilder i bildtråden.
  • olivian
    Coriander skrev 2011-09-25 12:32:26 följande:
    God morgon tjejer! 
    Vaknade nyss ur en alldeles underbar dröm som jag bara måste dela med er!

Min mamma var chef på någon konditori på stan och det var ett stort ställe där alla produkter bakades på morgonen för försäljning. En dag gick jag då in där för att vänta på att min mamma skulle sluta jobbet för dagen...och vad ser jag? Härliga stoooora semlor!!! Min mamma kommer ut till mig och frågar ifall jag vill ta någon fika medan jag väntar, då frågar jag ifall de har några semlor i lite billigare prisklass (dessa var nämligen gigantiska med massor av grädde och kostade 150kr styck!!). Då för min mamma in mig på en avdelning där de har sådana produkter som inte ser lika vackra ut som de som är till försäljning vanligvis, men annars är de lika. Där ser jag då massor av semlor gjorda av maräng - Maräng botten och hatt och däremellan massor av underbar moccagrädde med bitar av mörkt choklad. I was in heaven!! MUMS!!

Så vad är det jag ska göra idag? Jo, jag ska till affären och skaffa mig indegrienser för en maräng semla med moccagrädde och mörkt choklad... lägger in bild på färdig bakelse i bildtråden senare.

Hoppas ni alla andra fått en toppenstart på söndagen!  
    Haha! Helt underbart! Jag har också drömt om mat, men mest om pizza. Men gud vad jag blev sugen på semlor nu!
  • olivian

Jag är lite ledsen idag, måste jag säga.. Eller lite, har storbölat över småsaker hela eftermiddagen. Det senaste var att jag råkade putta till min sambos pressobryggare så att den gick i kras och det kom kaffe och sump på hela mattan. Det var världens undergång... Är väl hormonerna som spelar mig ett spratt, men jag hade så väl behövt en kram just nu. Och min fina älskling är bortrest över helgen för att hjälpa sin syster att flytta. :(

En anledning till att jag är så deppig, förutom att jag känner mig ensam, är en sak som hände igårkväll.
    Jag har varit på rephelg med min kör och inatt sov vi över i ett gammalt församlingshem på landet. Jag fick hjälp att pumpa upp min luftmadrass av en man i kören. Jag vet att den är väldigt gammal, tror väl den är från 90-talet, men jag tycker den har så fint mönster att jag inte vill göra mig av med den. Hittade den av en händelse för någon vecka sen och tänkte att den kunde få göra nytta igen. Men han som hjälpte mig att pumpa tyckte väl att den var katastrof, för han lät mig sova på sin, helt nya, och tog själv min. Han sa något i stil med: Du kan inte sova på den här, den är inte så bra. Ta min istället, du är gravid och förtjänar god sömn.

Jag vet som sagt att den är gammal, men den fungerar och jag har alltid sovit bra på den förr och så länge det är så tycker jag inte det är försvarbart att köpa nytt bara för "att". Inte med vår ekonomi i alla fall. Nog för att vi inte har så gott om pengar, men vi har tillräckligt för att spara och äta bra och ta hand om ett barn. Men en sån där så kallad onödig utgift finns det inte utrymme för. Nu känner jag mig plötsligt som världens fattiglapp, en nolla som blir gravid utan att vara gift, ha bostadsrätt eller bil, och en "ful" och "dålig" luftmadrass. Man börjar ju undra vad folk tänker om en egentligen... :(

Skulle behöva en kram :(

• olivian
    Coriander skrev 2011-09-25 19:18:00 följande:
    Men gumman då..  
    Jadu, sådana där dagar kommer ibland. Och att man känner sig som en nolla och fattiglapp - du är inte ensam om det heller. Vi har inte jättemkt inkomster just nu pga att jag pluggar och min man har haft lite knapert med kontrakt senaste tiden (går ingen bra i hans bransch just nu), men vi klarar oss och köper inget onödigt. Ibland när man läser vissa trådar här på FL känns det dock som att man måste ha fast jobb och en miljon på banken typ innan man ska planera ens att skaffa ett barn. Jag tror dock att vi kommer klara oss alldeles utomordentligt bra, då vi är ekonomiska av oss och fast barn kostar, så behöver det inte bli otroligt dyrt. 

Förstår att du känner dig lite låg idag... men du, det vänder ska du se! Som det sägs; imorgon är en annan dag! Solig

*stor kram* Hjärta

Ett tips: för mig brukar "glad" musik eller någon härlig film/serie lyfta mina tankar. Eller ta ett varmt lugnande bad om du har badkar... annars är fotbad något som också lugnar och ger en liten känsla av lyx. Ta en kopp té eller kaffe eller bara ett glas med kallt vatten + isbitar. Koncentrera dig på något mysigt...lilla livet inuti dig - dröm dig bort till framtiden när hon/han är väl här. 
    Tack! Ja, alla tycks tro att man är oansvarig om man inte har fast jobb mm, precis som du skriver, men just nu lever vi verkligen så snålt det bara går för att spara undan till bebisen och bröllopet, och det är inte lite vi sparar heller. Men det känns ju bara så jobbigt när det plötsligt blir helt uppenbart för andra och en själv hur "låg" levnadsstandard man egentligen håller.

Jag är själv också student och för tillfället sambon med, men vi jobbar båda mycket vid sidan av. Vi har bestämt oss för att satsa på hans dröm vilket innebär att han slutat på sitt jobb som översättare för att kunna läsa ett par terminer istället till det han vill. Så vi är lite i samma situation du och jag verkar det som :)

Tack så mycket! En sån här dag behöver man allt stöd man kan få..
  • olivian
    faceprimer skrev 2011-09-25 19:22:47 följande:
    vi klarar oss, inga problem egentligen, men visst önskar man att man hade mer pengar så att man kan köpa sig något extra ibland, bara för att man kan.
    Men jag har börjat tänka annorlunda nu när jag blivit gravid och känner att jag kan avstå från mycket sålänge min bebis får det bra, och dessutom har jag världens finaste familj som jag vet alltid ställer upp vad det än gäller, så det känns bra, även om jag inte vill ha deras ekonomiska hjälp ibland (känns så dumt att fråga om man får låna) Men ibland måste man.
    Hur som helst, pengar är inte allt. Det finns de som har värre, så tänker jag. Vi har iallafall så vi klarar oss, så vi kan spara, ska precis köpa en fin bil, och jag är inte gift men vi är förlovade och älskar varann djupt, och pengar sparar vi så det blir en del över varje månad, men ändå känner jag mig väldigt begränsad. Just eftersom jag undrar hur vi kommer klara oss rent ekonomiskt när jag kanske kommer få lägsta nivån.
    Tack! Har citerat ett par rader där som beskriver exakt hur jag känner just nu. Egentligen var det en liten skitsak som utlöste allt det här, men det blir bara för mycket ibland. Som du skriver, bara man vet hur man ska prioritera kommer det mesta att lösa sig. Och den lille plutten i magen är ju verkligen en sporre att inte ligga på latsidan utan göra det mesta man kan.

Ni är för snälla! <3
  • olivian
    Coriander skrev 2011-09-25 19:40:51 följande:
    Jag måste säga, att jag har blivit über-känslig sedan graviditeten började, så jag vet inte riktigt ifall det min man säger är egentligen så farligt eller som det är bara min hormonstinna hjärna som spinner ihop det till något helt obegripligt och sårande. Men visst, ibland känns det som att mannen i mitt liv inte förstår mig alls när det kommer till graviditeten. 

Häromdagen sa jag att vi måste köpa större säng (vi sover på en 120cm säng) och då säger han lite skämtsamt, att det är bara min stora mage som inte får plats i den... vilket jag ju då vänder automatiskt till "du har blivit fet"... ja, så jag bölade en stund medan han försökte förklara att han inte alls hade kallat mig för fet  
    Haha, tack! Där bjöd du på kvällens första skratt! Solig
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)