Coriander skrev 2011-09-25 19:18:00 följande:
Men gumman då..
Jadu, sådana där dagar kommer ibland. Och att man känner sig som en nolla och fattiglapp - du är inte ensam om det heller. Vi har inte jättemkt inkomster just nu pga att jag pluggar och min man har haft lite knapert med kontrakt senaste tiden (går ingen bra i hans bransch just nu), men vi klarar oss och köper inget onödigt. Ibland när man läser vissa trådar här på FL känns det dock som att man måste ha fast jobb och en miljon på banken typ innan man ska planera ens att skaffa ett barn. Jag tror dock att vi kommer klara oss alldeles utomordentligt bra, då vi är ekonomiska av oss och fast barn kostar, så behöver det inte bli otroligt dyrt.
Förstår att du känner dig lite låg idag... men du, det vänder ska du se! Som det sägs; imorgon är en annan dag!
*stor kram*
Ett tips: för mig brukar "glad" musik eller någon härlig film/serie lyfta mina tankar. Eller ta ett varmt lugnande bad om du har badkar... annars är fotbad något som också lugnar och ger en liten känsla av lyx. Ta en kopp té eller kaffe eller bara ett glas med kallt vatten + isbitar. Koncentrera dig på något mysigt...lilla livet inuti dig - dröm dig bort till framtiden när hon/han är väl här.
Tack! Ja, alla tycks tro att man är oansvarig om man inte har fast jobb mm, precis som du skriver, men just nu lever vi verkligen så snålt det bara går för att spara undan till bebisen och bröllopet, och det är inte lite vi sparar heller. Men det känns ju bara så jobbigt när det plötsligt blir helt uppenbart för andra och en själv hur "låg" levnadsstandard man egentligen håller.
Jag är själv också student och för tillfället sambon med, men vi jobbar båda mycket vid sidan av. Vi har bestämt oss för att satsa på hans dröm vilket innebär att han slutat på sitt jobb som översättare för att kunna läsa ett par terminer istället till det han vill. Så vi är lite i samma situation du och jag verkar det som :)
Tack så mycket! En sån här dag behöver man allt stöd man kan få..