k girl skrev 2012-01-05 07:54:05 följande:
Min barnmorska säger också det, att man ska följa sin egen kurva och att det egentligen inte spelar någon roll var man ligger. Men jag tolkar olivians inlägg som att hennes kurva har avvikit från kurvan. Det kan i och för sig bero på väldigt mycket, till exempel att barnet vänt sig, men är ju bra att kolla upp.
qatteriin skrev 2012-01-05 07:58:11 följande:
Olivian: Hoppas det inte är nån fara med bebisen!!
Och det med händerna - är det värst på nätterna och känns lite som när händerna somnar, att det liksom domnar i dem? Och har du fått sämre kraft i dem? För mig låter det som karpaltunnelsyndrom (jag är extra uppmärksam eftersom jag har det själv). Det är väldigt vanligt i sen graviditet och beror på att man svullnar. Om du känner igen dig i det skulle jag rekommendera att kontakta en arbetsterapeut direkt om jag var du och få det undersökt, för det finns hjälp att få och det kan ge långtida konsekvenser om man har otur.
Angående händerna och fötterna så är de väldigt svullna. I normala fall sitter mina ringar väldigt löst p g a att jag har så stora knogar som de måste passa över men just nu har jag t o m märken efter ringarna. Ikväll fick jag dessutom ringa sjukvårdsupplysningen och förlossningen för att det gjorde ont i handlederna. Fick rekommendationen att vänta till måndag och då höra av mig till min BM för remiss om det kvarstår.
Har du ont, och i så fall var? Fingrar eller handleder?
Ang SF-måttet: Min kurva hade sjunkit, och den hade inte vänt på sig. Det är verkligen skönt att hon tar mig på allvar. Jag hade ju inte reagerat över det om inte hon hade sagt något. Hon är verkligen urgullig...
Såg att ni diskuterade mer intima saker: Jag är mer orolig över hur det blir efter förlossningen! Då kan man snacka risk för torka ;) Man lär ju vara öm ganska länge och brösten kommer visserligen vara fina, men ack så förbjudna.
k girl skrev 2012-01-05 07:54:05 följande:
Min barnmorska säger också det, att man ska följa sin egen kurva och att det egentligen inte spelar någon roll var man ligger. Men jag tolkar olivians inlägg som att hennes kurva har avvikit från kurvan. Det kan i och för sig bero på väldigt mycket, till exempel att barnet vänt sig, men är ju bra att kolla upp.
qatteriin skrev 2012-01-05 07:58:11 följande:
Olivian: Hoppas det inte är nån fara med bebisen!!
Och det med händerna - är det värst på nätterna och känns lite som när händerna somnar, att det liksom domnar i dem? Och har du fått sämre kraft i dem? För mig låter det som karpaltunnelsyndrom (jag är extra uppmärksam eftersom jag har det själv). Det är väldigt vanligt i sen graviditet och beror på att man svullnar. Om du känner igen dig i det skulle jag rekommendera att kontakta en arbetsterapeut direkt om jag var du och få det undersökt, för det finns hjälp att få och det kan ge långtida konsekvenser om man har otur.
Lokesmami: Grattis på födelsedagen!!