• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Mrs Marlin

Hej,

Här är en till som skrivit in sig på lista. Väntar mitt 3:e barn i mars 2012 (13/3). Glad

Jag bor i Sundsvall och är 34 år. Mina söner är 4år och snart 8år.

Jag har börjat må lite illa och är orkeslös. Brösten ömmar och molvärk i magen. Framförallt har jag foglossning, vilket jag haft i snart 8år.

• petit

Välkommen alla nya! grattis till era små knoddar i magen

Jag har ju hormoner i rusning just nu iaf, sitter å störtbölar av lycka när Rapunzel äntligen får träffa sin riktiga familj i Tangled....

• faringe

Hejsan! Någon som har tips på vad man kan göra åt tröttheten. vill bara sova men det är ju svårt när man jobbar:)

Tänkte om man det är nått extra man behöver nu när man är gravid!

Å grattis till alla nya PLUS!    

• alvaereva

Liseberg för en nygravid;
    Våffla med grädde och chokladsås, chokladglass från B&J, mat från Burgerking och sockervadd. Kissade tre gånger på fyra timmar, somnade på en bänk och grät som en dåre när Jan Johansen spelades på radion i en liten presentbod. Joråsåatteeee....

• Coriander
    faringe skrev 2011-07-13 10:55:50 följande:
    Hejsan! Någon som har tips på vad man kan göra åt tröttheten. vill bara sova men det är ju svårt när man jobbar:)

Tänkte om man det är nått extra man behöver nu när man är gravid!

Å grattis till alla nya PLUS!    
    Jag har en bok hemma där det finns en massa tips på hur man som blivande mamma (dvs. gravid) ska må bättre och ta hand om sig. I den står det om trötthet, att man ska satsa på så många powernap som möjligt under dagen. På jobbet kan man t ex. luta sitt huvud mot sina händer och trycka sakta med tummarna runt ögonbrynen från ena änden till den andra. 

Jag själv också rädd för hur det kommer att vara när man återvänder till jobbet som i mitt fall innebär rätt så högt tempo hela tiden (jobbar inom sjukvården). Återvänder efter semestern, då jag går in i vecka 8... mao veckan då det sägs i alla böcker som jag läst, att man ska må som värst.. =/ 
  • Tessan8308
    Coriander skrev 2011-07-13 02:24:46 följande:
    Vi bor långt ifrån våra familjer (mamma, pappa, syskon), men nu ska vi åka på en roadtripp och till helgen ska vi ses. Är det för tidigt att berätta redan 5+1 att man är gravid? Min syster som har två barn har varit väldigt hemlighetsfull alltid med sina graviditeter och berättat först runt v.16! 

ne bara berätta om ni vill... för då har ni åxo eventuellt stöd ifall de inte skulle gå hela vägen.... vi berättade för barnen 9&6år nu förra v i v 5... båda säger att dem får lillebror/lillasyster i mars om allt går bra... så våra föräldrar vet å mina systrar... min storasyster e beräknad 1 mån innan mig   men kompisar väntar vi lite med
  • loppan
    alvaereva skrev 2011-07-13 11:02:05 följande:
    Liseberg för en nygravid;
    Våffla med grädde och chokladsås, chokladglass från B&J, mat från Burgerking och sockervadd. Kissade tre gånger på fyra timmar, somnade på en bänk och grät som en dåre när Jan Johansen spelades på radion i en liten presentbod. Joråsåatteeee....
    :)
  • faringe
    Coriander skrev 2011-07-13 11:21:02 följande:
    Jag har en bok hemma där det finns en massa tips på hur man som blivande mamma (dvs. gravid) ska må bättre och ta hand om sig. I den står det om trötthet, att man ska satsa på så många powernap som möjligt under dagen. På jobbet kan man t ex. luta sitt huvud mot sina händer och trycka sakta med tummarna runt ögonbrynen från ena änden till den andra. 

Jag själv också rädd för hur det kommer att vara när man återvänder till jobbet som i mitt fall innebär rätt så högt tempo hela tiden (jobbar inom sjukvården). Återvänder efter semestern, då jag går in i vecka 8... mao veckan då det sägs i alla böcker som jag läst, att man ska må som värst.. =/ 

tack ska försöka med en sån på lunchen!

Hoppas att det går bra för dig å jobba då! Vill bara att tiden ska gå fort nu så jag får göra mitt vul 2veckor dit! 
  • canjjj

Ni har rätt, kanske får en superlätt graviditet denna gång. Man kan ju hoppas det eftersom jag precis börjat arbeta.. Vore inte kul att må så illa att jag inte klarar av jobbet, jag arbetar mest nätter..

Är det någon som vet hur det funkar med föräldrapenning? Sist hade jag lägstanivå, men nu har jag jobb hela sommaren och lite i höst, hur länge behöver man arbeta för att få upp sgi? Jag har hört alltifrån 6månader till ett år..

• canjjj

Jag har sett att det finns många bf mars 2012 trådar, diskuterar ni i alla eller håller ni er till en?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)