• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

LadyA01 skrev 2011-07-27 09:44:52 följande:
    Gick bra! :D blev tillbakaflyttad 4 dagar, mätte 6mm och är i 6+1 istället för 6+5, men det kunde vara så enkelt att ägget fäste sent. Tydlig hjärtaktivitet och gulesäck! Puh! 3 veckor till nästa gång. Snälla bebis, stanna nu!
    Vad skönt!!
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag äter vitaminer som innehåller allt som är bra för gravida och ammande. Det räcker nog tror jag.

Jag har börjat äta Niferex också för att mitt järnvärde brukar vara lågt och så har jag kännt mig yr de senaste dagarna.

Idag har jag gått 5 + 0 veckor. Vilket väl betyder att jag går in i 6:e veckan imorgon, eller?

Lite molande värk i nedre delen av magen är typ det enda jag känner. Inget illamående alls precis som med två första barnen,

blääääääääääää
  • Chetti
    Chokladälskaren skrev 2011-07-27 15:35:40 följande:
    Du gick in i 6 veckan idag...
    Ok, jag har nog missförstått hur man räknar. Jag är fem hela veckor idag men går ändå in i 6:e veckan idag?

Låter konstigt haha =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-07-27 15:51:52 följande:
    Pratade precis med min BM, och får inte göra något ultraljud förrens v12.. Är det vanligt att det är så?
    Om du inte har tidigare erfarenhet av missfall och andra hemskheter så får man vanligtvis inte UL  förrän långt senare. Här får man UL mellan vecka 18-20, lång väntan...
    blääääääääääää
  • Chetti
    Sommarlöv skrev 2011-07-27 18:15:57 följande:
    Tydligen så väntar jag en marsbebis....Fick 3 + på clerblues digeltatest idag, vilket ju då innebär att jag har passerat 5 veckor. Jag trodde knappt det hade paserat 4 veckor. Så nu har jag inte en aning om när jag kunnat bli gravid.....Men egentligen spelar det ingen roll, bebisen är mer än välkommen, och vi ser fram emot ett syskon till vår 2-åring här hemma.

Jag är pyttlite öm i brösten, har lite molvärk och har humörsvängningar från helvetet.....Mår inte illa men tyckeratt allt luktar mer än vanligt.
    Grattis!!
    blääääääääääää
  • Chetti

Oj, vad mycket vi skriver på ett dygn =)

Grattis till att som plussat! Och välkomna in.

Jag är heller inte sugen på något, inte alls hungrig och typ känner mig äcklad av mat. Så var det med första barnen också. Inget illamående.

Men väldigt trött och det kniper och har sig i magen, molande värk dagligen så det växer verkligen något därinne. Kissnödig oftare än innan.

Jag har inte ringt MVC än. Jag kommer nog vänta någon vecka till. Här är det inskrivning i vecka 12 och det är ju ett tag tills dess.

blääääääääääää
  • Chetti
    Chokladälskaren skrev 2011-07-28 16:30:03 följande:
    Imorgon är det dags för vul. Egentligen ofrivilligt. Men det känns nervöst och lite pirrigtGlad. Hoppas hoppas att det ser bra ut.

Håller tummarna för dig och hoppas att allt ser toppenbra ut därinne!

blääääääääääää
  • Chetti
    aikidoaasa skrev 2011-07-28 09:26:02 följande:

Jag är riktigt orolig idag! Vaknade och märkte att jag blöder lite nu på morgonen! Det är ganska ljust rött så jag är så otroligt orolig. Jag har inte direkt ont i magen eller något. (tror snarare att det är "orolig ont" det handlar om för jag kände mig bra fram tills att jag såg de röda fläckarna på pappret.) I övrigt så känner jag mig bra.

Jag har läst om att man kan ha små- små blödningart då slemhinnor etc blir mycket känsligare... men jag har hört att det oftast då är brunt, men om det precis hänt borde det väl fortfarande kunna vara rött?  Jag hoppas verkligen att jag råkade gå på toa precis vid ett sådant tillfälle. 

Jag avvaktar en stund till... blir det värre/ slutar inte så åker jag in till akuten. 
    Tråkigt! Hoppas det bara var något tillfälligt så du slipper gå och oroa dig.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ckm skrev 2011-07-28 17:00:47 följande:
    Någon mer som är kinkig?

Eller bara jag som är dum som gråter för varje lilla diskution/ tjafs?!! :(

Jag gråter, skrattar, känner mig nere och lycklig på en och samma gång =)
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)