• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

kolapapper skrev 2011-07-25 20:12:30 följande:
    Hej svejs, plussade idag, BF 22a mars, så jag hänger lite här...
    Grattis och välkommen in!
    blääääääääääää
  • Chetti
    LadyA01 skrev 2011-07-25 20:14:49 följande:
    Har vul på ons (v 6+5) pga upprepade missfall och sen nytt vul 15/8 och inskrivning 16/8! :) mår väsentligt sämre den här gången så jag hoppas det är ett gott tecken! :)
    Skönt att få extra vul! Hoppas att det är er tur nu!
    blääääääääääää
  • Chetti
    faceprimer skrev 2011-07-25 21:16:12 följande:
    Kan passa på att fråga er, är det någon av er som har känt av molande värk i typ blygdläpparna och underlivet? Har känt att det har spänt i dom så man nästan vill trycka eller massera liksom, haha. Samt så har det molat bak mot rumpan. Om ni har haft molande spännings värk i underlivet förr vid mens (det hade jag alltid) så är det precis så jag känner, inte riktigt lika ont,men det spänner liksom i blygdläpparna och bak mot rumpan... Ingen aning om vad det kan vara. Men tänkte bara om någon känt ungefär samma som vet vad det beror på?
    Ja, värk i blygdbenet har jag men jag vet inte vad det är. Ev. lite foglossning att benen börjar mjukna redan nu?
    blääääääääääää
  • Chetti
    Daysis skrev 2011-07-25 22:47:13 följande:
    Tycker inte att det känns mesigt att må illa redan, det är ju i början man brukar må illa.. Eller menar du må dåligt på nåt annat?
    Däremot känns det ju lite dumt att magen börjar puta redan
    Haha, samma här. Magen putar ut men det kan ju inte vara bebisen =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-07-25 22:55:10 följande:
    För andra dagen i rad när jag var på "morgontoan" så började jag må så illa, och jag blev  helt svimfärdig.
    Vart så yr, och kallsvettades. Pratade med min mamma och en vännina om det, och dem tycker inte att det låter "normalt" att man det känns som att man ska svimma och kallsvettas. Dem är inne på att jag kanske har någon brist av något slag? Vad tror ni? Någon som vart med om detta?

Har inskrivning den 23 aug, men bör jag ringa bm innan och berätta om detta? Tror ni man får komma och ta prover tidigare eller tror ni man får vänta tills 23?
    Järnbrist troligen. Köpt tabletter på Apoteket. Ät mycket järnrika matvaror t.ex. broccoli
    blääääääääääää
  • Chetti

Idag har jag varit så yr och jag tror det beror på järnbrist då jag hade det med bägge barnen. Ska börja äta tabletter och mer järnrik mat.

Annars mår jag knappt illa. Så var det med bägge barnen så det är inget konstigt.

Det roliga är att jag är en sådan person som inte klarar av att åka tåg, buss m.m. p g a att jag mår illa. Men när jag är gravid blir jag knappt illamående. Skumt men bra =)

blääääääääääää
  • Chetti
    mamma10och12 skrev 2011-07-26 16:28:03 följande:
    Hoppas in här, BF 29 mars :)
    Grattis!

Jag har BF 28/3   =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    AC DC skrev 2011-07-26 18:06:11 följande:
    Hej hej! Här kommer  jag in med ett färskt + från igår BF 29/3
    Grattis!
    blääääääääääää
  • Chetti
    mamma10och12 skrev 2011-07-26 18:11:57 följande:
    Roligt!! :)
    Första barnet för er?
    AC DC skrev 2011-07-26 18:06:11 följande:
    Hej hej! Här kommer  jag in med ett färskt + från igår BF 29/3
    Tredje barnet för mig =)

Har en dotter årgång 2003 och en son årgång 2005.

Dessutom en bonusdotter på årgång 1996.
    blääääääääääää
  • Chetti
    micksaan skrev 2011-07-26 20:48:19 följande:
    Här i Umeå får man hem hälsoformulär, både till mamman och pappan, som fylls i före första besöket. Då tar man med sig dom. Så vi fick våra med posten idag så jag har fyllt i min.

Tror jag kommer gå ensam på alla besök förutom UL, känns som det ändå handlar mest om min kropp. Så tyckte även sambon förra graviditeten. Han var då duktig och hängde med på alla träffar förutom 1. Så han har ju koll på vad som sker och så. Då var han dessutom arbetslös och hade möjligheten men nu med jobb är det nog bara onödigt. Hur gör ni andra som väntar tvåan, trean, fyran etc?  
    Min man följer med på UL och det räcker. Skulle han råka vara ledig en dag då jag ska till MVC får han självklart följa med om han vill.
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)