• Chetti

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

EightySix skrev 2011-08-28 23:03:48 följande:
    Andfåddhet.... Ja! Jag förstår inte vad det kommer sig? Jag blir andfådd av att gå uppför 2 trappor på jobbet....??!!
    o kan inte hämta andan nästan, pinsamt om man prata med arbetskompisen o inte kan få luft!
    Prata o gå samtidigt är ju inte lätt!
    Sen slog jag på google o fick veta att det är vanligt med frossa, för det har jag fått tillbaka, det har varit lugnt några veckor, men nu är det tillbaka! Trodde inte det var möjligt att göra det och har aldrig hört talas om det!
    Någon som känner igen sig? Alla har ju gått o svettats på jobbet nu när det varit så kvavt o varmt, jag har tyckt det varit huur gott som helst o nästan frossat lite! Konstigt!

Och varför känns det som om jag är längre gången?? Min mage är så svullen så jag blir tokig! På kvällarna skulle man kunna tro att jag är i v 20...o jag kan inte dölja den. Jag kan inte ha tajtare tunikor för magen GÅR liksom inte dölja!
    När jag skulle åka till jobbet förut o möta upp min kollega som skulle köra så fick jag stänga jackan för att magen puta så!
    OCH till råga på allt! Massa finnar o ansiktet!!! Jag blir så iriiterad på alla knotter jag har i ansiktet! Har ni samma?

Förlåt... detta blev gnälligt, men jag har inga andra att gnälla till.......
    Min mage är också ganska stor för att vara i vecka 9+2 men jag är i vecka 9+2 för det såg jag på Ul förra veckan och det är bara en bebis. Jag kan inte förklara varför min mage är stor, beror säkert på överflödiga kilon också...

Min hy har blivit jättefet och finnig, tråkigt när man är 32 år och ha hy som en tonåring haha

blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-08-29 11:03:37 följande:
    Oj en kortis till, jag är 1.63 :)

Jag med =)
    blääääääääääää
  • Chetti
    Evelinas skrev 2011-08-29 11:40:22 följande:
    För mig är det ingen skillnad. Har inga symptom och syns ingenting... Märkligt.

Ska försöka boka tidigt UL så jag kan släppa oron över att bebben kanske inte lever. Har ringt ett ställe i västerås men dom hade fullbokat, och carolinamottagningen i uppsala skulle stänga för renovering from ons, de skulle ringa om de fick avbokningar idag eller imorgon. Ska väl försöka ringa åt stockholmshållet nu då.. Nån som har nå bra tips?

www.ultraljudsbarnmorskorna.se var jag hos, de finns i Liljeholmen södra Stockholm. De kunde ta emot ganska så omgående och hade gott om tider. Modern och trevlig lokal, trevlig personal.

Kostade 600kr för att göra ett privat tidigt UL. 
    blääääääääääää
  • Chetti

Med tanka på olika stora magar så fick jag inte mage med första förrän efter vecka 20, en mage som syntes för andra så att säga. Med andra var det kanske någon vecka tidigare.

Denna gång blev den stor ganska omgående men mycket beror på mina överflödiga kilo som gör att magen ser ut som en gravidmage redan =) Eegentligen skulle det nog bara varit en liten kula.  

blääääääääääää
  • Chetti

Jag har precis köpt ett par hänglsebyxor av jeans by H&M. De är begagnade och köpta ev en medlem här på FL.

Lycklig, ska bli skönt att släppa ut magen i ordentliga byxor. Just nu går jeg mest med mjukisbyxor...

Har börjat lägga lite bud på Tradera också, åh längtar tills alla vet om graviditeten och jag kan släppa min mage fri =)

Annars är det magsjuka härhemma, lillebror är magsjuk och jag känner mig såklart illamående, men hmm beror det på graviditeten eller magsjuka...

Måste berätta att min dotter såg mina bilder på ultraljudet och magen och frågade "vad är det mamma?" och jag drog till med att det är en kompis som jag fottade haha. Hon förstod inget tror jag.        

blääääääääääää
  • Chetti

Måste bara fråga om någon annan här inne har BF 31/3?

Det verkar som alla ni andra har gått så många fler veckor än jag. Jag är i vecka 9+2 idag, spännande veckor framför mig med att berätta för barnen, släkt och vänner, chefen och jobbet, komma ut på FB =)    

blääääääääääää
  • Chetti
    Ponja skrev 2011-08-29 11:59:29 följande:
    Usch vad nojjig jag börjar bli nu.. Sitter och tänker ihop en massa konstiga saker.. Som att jag kanske inte ens är gravid och dom inte ens hittar någon bebis i magen på mig. Helt sjukt ju!

Försök att tänka på annat, svårt jag vet!

Du är gravid, det är ju säkert med 100% och du har inte blödit en massa eller haft ont.

Hoppa tiden går snabbt så du får se det lilla pyret! Tänk såhär, de flesta graviditeter är normala och går bra.

Vi vill se bilder senare! Kram    
    blääääääääääää
  • Chetti
    Evelinas skrev 2011-08-29 12:02:09 följande:
    Nu rinde dom från carolinamottagningen!! Idag kl 15:00, vilken tur man har ibland! Glömde fråga hur mycke det skulle kosta, nån som har en aning?

Härligt! De har nog en hemsida som Ponja sade där du kan kolla upp priser och sådant.

Vi ser framemot rapporten och bild senare idag =)  
    blääääääääääää
  • Chetti
    imsevimse skrev 2011-08-29 12:39:34 följande:
    Jag är inte så mkt längre gången än dig, jag har bf 26/3  V 9+6 idag.
    Men vi har redan gått ut med graviditeten nu, det gjorde vi efter vul förra veckan  
    OK, vad kul att vi är två som ska ha i slutet av mars Skrattande

Jag vill hålla på karamellen lite till hihi. Två stycken vet, en nära arbetskamrat och min mamma. De flesta ska få reda på det efter vecka 12.

Till helgen ska jag nog berätta för en nära kompis (som jag vet också vill har barn) och ev. min syster som jag är nära. Barnen ska få reda på det först i vecka 12+0, ska bli så kul att äntligen få släppa loss nyheten och kunna njuta i fulla drag Solig 
    blääääääääääää
  • Chetti
    Frukostflingan skrev 2011-08-29 14:08:30 följande:
    Jag ska också ha i närheten av er. Det började med typ 28 mars eller så. Men nu är jag nere på 1 april. Fast jag hänger kvar i den här tråden i alla fall. Man vet ju aldrig vad UL säger om 2 veckor.
    Kul. Jag har BF 28/3 enligt sista mens men på mitt tidiga UL så flyttade de mitt BF till 31/3.

Jag ska också se vad de säger på stora RUL i vecka 18-20.
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)