faceprimer skrev 2011-08-23 18:05:45 följande:
Jag förstår dig. Jag har inte heller jobb, eller, inget fast. Jag har jobb så jag jobbar ett par dagar i veckan som vikarie så får ihop ett par tusen per månad men inte så jag kan få en bra SGI. Min sambos föräldrar är mer skeptiska mot allt. Dom säger ingenting till mig, visar inte att dom bryr sig, och säger dom något så är det bara klag tjat och gnäll. och dessutom har jag aldrig fått någon vidare relation med dom efter över 3 år ihop med deras son. Min sambo är däremot som en familjemedlem i vår familj. Mina föräldrar kommer jättebra överrens med honom. Hans föräldrar har inte grattat mig en endaste gång heller. Inte ens frågat hur det är, och jag blir förbannad varje gång jag träffar dom. Även fast dom säkert är glada. Men dom är mentalt efterblivna, det säger jag inte för att vara elak, utan dom är verkligen det. Riktigt tråkiga, säger ingenting, kalla, människor. Gillar dom inte alls. Tanken känns t.o.m jobbig att min sambos föräldrar kommer bli denna lilla bebis farföräldrar. Så det känns såklart tråkigt men inget att göra åt. Visar dom så lite intresse så kommer jag inte bry mig. Jag själv har världens bästa föräldrar och det räcker bra för mig, sambon och bebisen. Men ja, jag förstår dig. Oroar mig också för att flera i släkten kommer reagera på att jag inte har jobb, och inte bara det, att dom kommer tycka att jag är för ung. Jag har massvis med äldre släktingar och den enda som har barn är en som är 30. Sen är det flera som är äldre än mig som inte har barn. Så jag undrar hur dom kommer reagera när en av de yngsta i släkten skaffar barn, dessutom utan helt fast jobb. Mina föräldrar ger mig dock allt stöd jag nånsin kan be om så det är jätteskönt
Lycka till på UL imorgon, du ska se att det kommer vara toppen med den lill* där inne
gud vad jobbigt :( men samma här, sambon är verkligen som en i familjen på min sida, men vi träffar knappt hans familj så har ingen direkt relation med dom.
Lite lustigt då hans släkt bor här i stan medans min bor 25 mil bort, haha, hälsar på dom 10 ggr oftare än dom 30 minuter bort.
Undra hur min mormor tar det att hon både blir farmor och gammelmormor inom loppet av 2 veckor typ, haha, morbror o tjej ska ha barn i slutet på feb. som jag skrivit tidigare.
Men mormor är den jag är tightast med i släkten så det går nog bra.
Och farmor har frågat om barn och ring på fingret sen jag och sambon blev ihop, hon lär bli överlycklig! Farfar ligger på sjukhus också sen 2 veckor tillbaka, dom är ganska gamla nu, så blir nog som ett litet ljus i tillvaron :)
Hoppas dom hänger kvar tills bebisen kommer så dom hinner träffa den bara...