Coriander skrev 2011-08-13 20:45:47 följande:
Nope inte alltid. För vissa kvinnor gör ex. graviditetsdiabetes och andra hälsoorsaker, att igångsättning görs några veckor innan BF. Sällsynt, men det händer.
Jag hoppas själv, att jag slipper bli igångsatt. Värkarna man får av oxytocin är starkare än vanliga smärtor vid förlossningen. Plus att jag inte kan föda i vatten ifall man blir igångsatt. Och jag som vill ha min egen birthing pool, levande ljus och lugn stämning. Jag ser faktiskt framemot förlossningen... än så länge.
åh jag vill också föda i vatten, känns som att det är mycket mysigare och trevligare för alla inblandade.
Inte massa kroppsvätskor och diverse kladd i rumpan och sängen och bebisen föds ut i vad den redan levt i.. :)
Ser fram emot förlossningen jättemycket jag med, bekanta som fått barn blir nästan sura på mig för att jag är så positiv och glad inför det, för att dom haft jobbiga förlossningar etc. men va tusan, bättre att vara positiv än negativ och livrädd eller? Det är ju inget man kan undvika ändå, lika bra att vara så glad som möjligt :D