Inlägg från: Stinis83 |Visa alla inlägg
  • Stinis83

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

JN, hoppas tjejerna håller sig lugna idag :) Fy, jag tog stelkrampen (tror jag?!) för tre år sen - jäklar i min låda alltså, det gjorde ont. Men det värsta var när jag tog svininfluensavaccinet... Jag kunde inte lyfta armen på tre dagar.

Bekka, åh har du också drabbats av de underbaraste föräldrarna som finns?! Man blir så tacksam mot dem verkligen... Hoppas dottern kryar på sig och att du klarar dig undan förkylning.

Ja han borde kunna vabba, du är ju hemma för att du inte kan jobba. Min sambo ska ta föräldraledigt iaf nu på fredag när dagis är stängt, jag tror inte jag kan ha dottern hemma själv...

Fan att jag ska vara så tankspridd! Jag ringde bm för att förlänga min sjukskrivning, och så skulle jag fråga när jag ska lämna ny odling för att se om bakterierna efter min uvi är borta... Men jag glömde totalt bort att fråga om det! Är det någon av er som vet när man ska lämna ny odling? Jag avslutade pencillinkuren i måndags...

• Stinis83

Jempa, ja han får gärna komma nu faktiskt, vi börjar bli otåliga alla tre. Eller alla fyra om man ska räkna med honom, han gör rätt tappra försök att bryta sig ut känns det som :) Ja just det, jag har inte ens tänkt på vad han får för stjärntecken! Då får vi en Vattuman och så har vi en tvåårig Skytt :)

Jag känner mig rätt lugn inför snittet faktiskt. Det blir som det blir, inte mycket jag kan påverka där :) Jag behöver bara komma dit och lägga mig där och så gör de resten. Jag tror att jag hade varit mer nervös om jag skulle fött vaginalt faktiskt. Hur känner du då? Börjar det bli lite nervigt att det kanske blir snitt? Planerade snitt är rutiningrepp som de gör ca 6 st om dagen, sen har de akuta snitt på det också. Så försöker iaf jag att tänka :) Sen försöker jag få till mig så många historier som möjligt, bra som dåliga :)

Ja det är skitirriterande när saker inte funkar! Jag ringde och fick prata med en kollega till Robert, jag tror hon var ny på jobbet för hon fick springa iväg och fråga en kollega hela tiden. Totalt tog samtalet en halvtimme... Tur för henne att jag själv jobbar på kundtjänst och har förståelse och en ängels tålamod när det gäller sånt där ;) Det slutade med att jag ska få ett presentkort som kan betala en firma som kan komma hit och felsöka och åtgärda. Good enough. Hade hon inte varit så osäker så hade jag bestridit fakturorna, men jag ville inte bråka med henne :)

Ja visst är han sjukt lik Prins Daniel! Undrar om det är med flit eller om det bara blev så :) Nu ska jag försöka vila lite, har så fruktansvärt ont i framfogen idag tror jag :S

• Stinis83

Jempa, vad fint det är! Jättemysigt :)

Dragongirl, hoppas att du får bra svar på proverna sen och att du får må bra. Skönt med sjukskrivning ett tag så du får hämta dig :)

Olivian, jag provade att ligga i mörkt rum och vila, gå i trappor (big no no om du har foglossning dock), putsa fönster, vara ute och gå, massera bröstvårtorna... hmm, undrar om det var nåt mer... Sen har vi färdknäppen som jag aldrig fick testa eftersom sambon trodde att han skulle peta på bebisen med snoppen ;) Och så har jag hört att champagne kan trigga igång det, men det provade jag inte heller, det hade känts lite konstigt att komma in till förlossningen och vara tipsy ;)

• Stinis83

Hahaha Jempa, snacka om att man är typisk svensk som oftast finner sig i att bli undanträngd! Jag sa till en tjej som trängde sig på Pressbyrån förra veckan ;) Det var liksom solklart att jag stod i kö, och med min nuvarande kroppshydda kan hon knappast ha missat mig ;) Men hon ställde sig framför mig och då sa jag "Ja - jag står faktiskt i kön, så du kan ställa dig bakom mig istället!" :) Och jag kände mig så modig och stolt över att jag sa till ;)

• Stinis83

Jempalainen, HURRA HURRA HURRA HURRA!!! BRA kämpat vännen, äntligen! Jag är så glad för din skull så jag blir varm ända in i själen och ligger och ler för mig själv som ett fån :) Förstå, redan nu kan du börja lägga detta bakom dig, och om max 28 dagar är han hemma hos dig! Det är som ljuv musik i öronen. Fasen vad jag är imponerad av dig som har kämpat så otroligt och varit så tapper :)

Jag är verkligen helt rörd och skulle mer än gärna kasta mig in i bilen och dricka champagne med dig :) Vi kanske får ta en vår-picknick och göra det istället, och fira att bebbarna är här :) Funkar det inte mellan Maria-Isabel och Axel så kanske min grabb kan få en chans? ;)

Istället för champagne ska jag trotsa fogarna och segerdansa precis som gubbarna i Unibetreklamen för din skull :)

Massor av kramar hjärtat - du klarade det!

• Stinis83

JN, skönt att tjejerna håller sig lugna, om du bara visste hur mycket tv:n fick vara barnvakt när dottern var hemma och var sjuk... :)

Dragongirl, hoppas att du ursäktar att jag skämtar när du mår dåligt, men om du är körskolelärare kanske du är åksjuk? ;) Jag blir faktiskt konstigt nog åksjuk när jag är gravid om jag sitter i baksätet. Spännande yrke dock! :)

Kommer inte ihåg vilka som kommenterat vad, så jag skriver allmänt :) Ja jag var sjukt nöjd över att jag sa till tjejen som trängde sig! Och trevlig var jag också :) Hon ställde sig bakom mig så snällt så ;)

Men ååååååhhh vad sur jag blir i tunnelbanan eller på bussar när folk inte reser sig för en gammal eller gravid! Trots att jag kommer med stor gravidmage OCH kryckor så har det hänt bara två gånger - TVÅ - att någon har rest sig och gett mig sin plats. Det är fan skandal rent ut sagt. När jag väntade dottern kom det på en gammal farbror med gipsat ben och kryckor och ingen reste sig. Så jag som var höggravid reste mig och sa att han skulle ta min plats, det är visst många härinne som har krämpor och absolut måste sitta, men jag är bara höggravid. Usch vad arg jag blev... :)

Nu har jag sovit middag i nästan två timmar och samlar kraft för att vika in tvätten och sen åka och hämta dottern på dagis. Idag ska sambon få äran att laga pannkaka till middag - mums!

• Stinis83

Carla, vi kommer! Hahaha, ja att svärmödrarna trivs ihop är en bra förutsättning faktiskt ;) Apropå det och min svärmor som plötsligt inte kunde passa min dotter eftersom hon skulle passa kusinen... I söndags höll jag precis på att somna på soffan och så plingade det på dörren. Det var svärmor med kusinen! Var inte det lite fräckt?! Så stod hon och talade om för mig att svägerskan och hennes kille hade ringt och behövde hjälp "Och då är det ju klart att man ställer upp och hjälper till" säger hon... Jo tjena, för vi behöver inte hjälp? Då berättade jag faktiskt att jag fick åka in förra veckan och stoppa sammandragningarna, och att det är väldigt tungt nu. Suck alltså, jag blev mäkta irriterad, men glad för att dottern fick leka av sig.

Vad bra att böckerna är tillrätta! Haha, men vadå, Alessandro som Alessandro eller? ;) Fast din kille kanske är smart som en som går i 4:an, och den andra kanske inte är det? Så de kanske borde byta böcker? ;)

Håller tummarna för att det går bra för din man hos läkaren, förstår att du är nervös. Hoppas han kommer hem med glädjande besked :)

Ja natten var rätt kämpig faktiskt, jag vaknade och var alldeles svettig flera gånger. Hoppas att den här natten blir bättre, skulle behöva få lite mer på sömnkontot. Eller så är det förberedelser inför vad som komma skall nu väldigt snart :) 26 dagar kvar! Helt galet! Om han inte kommer tidigare än så dvs :)

Nä, skynda sig att vika in lite tvätt kanske? Jag får så dåligt samvete för att jag inte gjort något på två dagar här hemma... Förvisso var jag och handlade igår, och åkte till frisören med dottern för första gången :) Hahaha, ungen är galen i rulltrappor kan jag konstatera, hon skulle åka i varenda rulltrappa hon såg, och blicken i hennes ögon när hon gjorde det, gjorde att jag inte kunde låta bli. Snacka om lycka! Älskade lilla trotsunge :)

• Stinis83

Jag lyckas alltid dra till mig fyllon och psychon som ska prata med mig överallt, och jag kan inte låta bli att prata med dem om de börjar :) Gamla tanter brukar också börja prata, det är mysigt tycker jag :)

Men samtidigt minns jag ett fyllo som började prata med mig, och han var så överlycklig över att jag svarade och att vi faktiskt hade en lång konversation, så han tackade mig verkligen och sa att jag hade gjort hans dag :) Det värmde!

• Stinis83

Jisses vad ni har skrivit! Ska försöka komma ihåg alla... :)

Carla, härligt besked från din man! :) Alltså, jag och svärmor kom överens hur bra som helst, och gör väl egentligen fortfarande... men för tre år sen fick hon en hjärntumör och jag och min sambo undrar om det kanske hände nåt när den opererades bort. Hon är förändrad som person. Men men, det var egentligen det här som hände nu som retade gallfeber på mig, och när de var här i söndags så satt hon och hennes gubbe och frågade dottern när de skulle få passa henne. Låt mig säga att jag hade rätt syrliga meningar på tungan som svar, men jag bet mig i läppen ;)

Men vi kommer så får vi se om det uppstår tycke mellan knoddarna! :) Jag har faktiskt lite italienskt i mig, min gammelmormor skulle fötts som en oäkting på Sicilien, så hennes mamma flydde till Sverige och födde gammelmormor här. Det märks på mitt temperament ;)

Hoppas din klåda går över, sånt där kan göra en tokig :(

Chetti, grattis till att din sista jobbdag är avklarad! :)

Agnesmamma, nu i v 35 (34+0) hade jag 31 tror jag :S

JN och Bekka, Gud så avundsjuk jag blir på era snabba förlossningar! Jag gick med värkar i två veckor, 1 cm lång tapp och 3 cm öppen. Från första aktiva värken tog det 23,5 timmar... :)

Lyckobebisen, skönt att ni får komma hem snart! Om C mår så dåligt över att föda vaginalt så borde det inte vara svårt att få snitt. Vad är hon mest rädd för? Haha, då får vi kanske barn på samma dag, vi har ju bf samma dag och ska vi båda snittas blir det kanske samma dag :)

Kalksten, du får känna efter om de blir starkare. Det är ju vanligare och vanligare med mer sdr ju längre gången man är. Och så har du ju ansträngt dig idag med vattengympan :) Sist jag var in sa de att om jag får sdr jag måste andas mig igenom en gång i halvtimmen så skulle jag ringa. Men ring om du blir orolig :)

JN, vad har du hemma?

• Stinis83

Jempa, på allvar - det vore jättekul att ses sen när bebisarna är ute! Vi är väl rätt många som bor i Sthlm med omnejd? Är det några fler som är på?

Äsch då, man har inte så mycket annat till val än att klara det när man redan har en liten hemma, men tack för dina fina ord! :)

Hoppas att jag inte missade någon i mitt förra inlägg, skriver ju bara från mobilen :)

Det verkar vara något speciellt med den här dagen! Dottern kom hem från dagis och var på världens bästa och roligaste humör :) Sambon stekte pannkakor och nu sitter vi i soffan alla tre. Sambon sover och dottern sitter i mitt knä i bara blöja. Hon gissade in sig hos mig och sa "Mmmmm, Jujja äskar mamma!" och sen "Jujja gillar om min mamma" :) Underbara lilla unge! Ja, jag fattar också att hon inte förstår innebörden av älska, men det skiter jag i ;)

Och så har sambon äntligen sagt att han vill gifta sig med mig! Men inget frieri ännu ;) Ni som är gifta, hur gjorde ni? Hade ni stort eller litet bröllop?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)