Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
Nyuppstigen, sitter i frukostbordet. Om en timme är det dags för oss.
Nyuppstigen, sitter i frukostbordet. Om en timme är det dags för oss.
Hemma! Med tre bilder på den lilla. Allt såg bra ut, vi fick tyvärr flytta datumet till den 21 mars. Hade själv räknat på 13 medan BM på MVC gått på två olika datum 8 och 11. Men känns som att det blev lite flyttat för mycket nu, för isåfall plussade jag i vecka 3+1. Nog för att det också är möjligt, men min magkänsla säger i alla fall att datumet kan blivit knasigt. Återstår att se i mars.
Ska lägga in bilderna i bildtråden sen.
Har just klickat hem ett babyskydd. Vi hade ett likadant åt dottern och var jättenöjda så vi kör på samma märke igen. Dom har kampanj på Allt för föräldrars webshop och så använde jag rabattkoden man fick i gravidpaketet så 1270:- var inte alls så tokigt.
Jag har då aldrig varit på läkabesök med obligatorisk gynkoll, varken förra gången eller nu. Inte måste man väl göra sånt?? Min Bm skrev då ut ett moderskapsintyg när jag var på första besöket efter rul.
Jag antar hon har BF i månadsskiftet jag. Välkommen hit!
Jag har börjat känna av vår lilla regelbundet varje kväll nu. Hittills bara liggande på rygg men tror jag känt av lite i sittande läge under kvällens gång. Igår tyckte jag mig att rörelserna kändes på utsidan också, men är ju svårt att känna riktigt själv. Hur som haver borde nog sambon få vara delaktig i rörelserna mycket tidigare denna gång eftersom jag själv upplever rörelserna tydligare och tidigare än sist. Förra gången fick han vänta till vecka 25 innan han kände Saga.
Har just betalt in för två auktioner jag vunnit på tradera. En söt brun velour overall i 56 och en helt ny bärsjal av märket mysak. Spännande att få testa sen!
Faceprimer: tror absolut att det är bebisen du känner av. Hade liknande känslor här för ca 2 veckor sen och nu känns det tydligare, ibland små sparkar. :)
Vi tar heller inte reda på kön före, spar den överraskningen till förlossningen. :) Just nu tror ja att det blir en till tjej till men får se om känslan hinner ändras.
Ja alvedon kan du ta utan att oroa dig för bebisen.
Grattis Faceprimer!
Hade inte några sammandragningar förra graviditeten förrän just på sluttampen, men nu har jag det lite då och då. Man känner hur livmodern spänner sig och blir hård. Inget obehagligt eller smärtsamt.