• MariaElionora

Varför klagas det så mycket på Go´boken?

Jag prenumerar på mitt första abc och mitt första 123 och tycker det är helt suveräna böcker från Go´boken. Sällan sätt så pedagogisk litteratur till yngre barn. Mina barn älskar dem och lär sig massor.
    När man läser på fl så verkar det vara allmänt mycket klagomål på Go´boken men sällan är klagomålen konstruktiva. Så min undran är värför klagas det så mycket på Go`boken?

• Svar på tråden Varför klagas det så mycket på Go´boken?
  • Red drum

Näe! Bästa jag nånsin spenderat pengar på!

• Indianica

Som språkutbildad tyckte jag det var rätt undermåligt språk i många av böckerna. Jag tror att de ofta var direktöversatta ifrån engelska och det anser jag är dåligt. Då sponsrar jag hellre böcker som är författade på svenska eller som kostats på en fin översättning!

• Återkommande gäst

Min uppfattning är att de allra flesta som klagar på GoBoken är mycket konstruktiva i sin kritik.
    Man klagar ofta på:
    Hafsigt och undermåligt översatta texter, ofta med nödrim.
    Dyra böcker.
    Böcker som lätt går sönder.

Det är betydligt bättre att låna BRA barnböcker på biblioteket eller passa på att köpa ett lager vid bokrea eller på tex Adlibris.

• MariaElionora

Visa mig gärna några böcker motsvarande mitt första abc på bilblioteket eller på adlibris till ett billigare pris så är jag den första att köpa dem

• Argo

För att deras "åldersanpassade" böcker inte alls stämde överens med ens eget barns ålder. Hade man bara haft en gnutta dåligt självförtroende som förälder så hade man trott att ens unge var efterbliven som inte klarade av det som den "åldersanpassade" boken innehöll.

Dessutom var det för mycket krims-krams med böcker med kartongbitar som skulle pasas in, kartongflikar som skulle lyftas och plastbrickor (som bra tappas bort) med saker och bokstäver som skulle placeras ut på div plattor och Gu' vet allt.

Därtill är de skitdyra. Tolv sidor kartongbok för en 0-åring, med lyft-flikar och en enstaka kort mening per sida = 100-150 spänn. Badboken Blubb-blubb för samma 0-åring = 160 kronor! Say what!

Ah! Nu hittar jag på deras hemsida: "Gomorron! Gonatt!".

Den boken fick vi med i bokklubben till första barnet. Tolv sidor kartong med påklistrade tyger för, som det står på hemsidan: "De mjuka, klädda, ytorna i boken kommer att ge barnet spännande känsloupplevelser. Barn lär sig ännu mer genom att få använda alla sina sinnen."

Kostnad = 169 kronor! 

Spännande känsloupplevelser, var det ...

Någon som tror att det är värt pengarna?

Hellre låter jag ungen klappa på filten vi redan har här hemma och köper vettigare barnböcker (och då får jag flera stycken i vanliga boklådor) för de där slantarna.

Svar på tråden Varför klagas det så mycket på Go´boken?