Varför klagas det så mycket på Go´boken?
För att deras "åldersanpassade" böcker inte alls stämde överens med ens eget barns ålder. Hade man bara haft en gnutta dåligt självförtroende som förälder så hade man trott att ens unge var efterbliven som inte klarade av det som den "åldersanpassade" boken innehöll.
Dessutom var det för mycket krims-krams med böcker med kartongbitar som skulle pasas in, kartongflikar som skulle lyftas och plastbrickor (som bra tappas bort) med saker och bokstäver som skulle placeras ut på div plattor och Gu' vet allt.
Därtill är de skitdyra. Tolv sidor kartongbok för en 0-åring, med lyft-flikar och en enstaka kort mening per sida = 100-150 spänn. Badboken Blubb-blubb för samma 0-åring = 160 kronor! Say what!
Ah! Nu hittar jag på deras hemsida: "Gomorron! Gonatt!".
Den boken fick vi med i bokklubben till första barnet. Tolv sidor kartong med påklistrade tyger för, som det står på hemsidan: "De mjuka, klädda, ytorna i boken kommer att ge barnet spännande känsloupplevelser. Barn lär sig ännu mer genom att få använda alla sina sinnen."
Kostnad = 169 kronor!
Spännande känsloupplevelser, var det ...
Någon som tror att det är värt pengarna?
Hellre låter jag ungen klappa på filten vi redan har här hemma och köper vettigare barnböcker (och då får jag flera stycken i vanliga boklådor) för de där slantarna.