Inlägg från: Afrodite86 |Visa alla inlägg
  • Afrodite86

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

vad kul att ni har startat en sådan här tråd =)

jag e ifrån början från lund men har flyttat till kristianstad i januari och blivit sambo.

Hade varit kul att lära känna nya vänner, tanken på hur många som försvunnit ur ens liv den senaste tiden. Min närmsta vän ska snart flytta till london med så. Känner mej lätt ensam här uppe i kristianstad för känner inte så många här.

• Afrodite86
    jankie skrev 2011-06-19 13:09:47 följande:
    hejsan hejsan. Jag bor i kristianstad :) Jag känner mig rätt nyinflyttad också fast jag bott här i snart fyra år!
    Har du barn? vilken ålder i såfall. Min dotter blir 2 i september.
    Var i stan bor ni? Vi bor i en liten by Rinkaby :)
    hejsan =)
    jag väntar mitt första nu som beräknas komma i början av december =) vi bor centralt i kristianstad nära csk.
    Jag kan förstå det ibland kan man bo lite längre på ett ställe men ändå aldrig träffa ngn det klickar med.
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-20 18:59:07 följande:
    hej hej här e en 2 mil från k-stad....
    hejsan vad kul =)
    var bor du?
  • Afrodite86
    Anonym (kristianstad) skrev 2011-06-19 20:01:39 följande:
    Nån från norra skåne?
    hejsan =)
    jag e nyinflyttad i kristianstad och väntar min första =) bf den 7 december
  • Afrodite86
    jankie skrev 2011-06-20 09:23:47 följande:
    oooh grattis grattis. Härligt att ha nåt spännande att vänta på :)
    Jo flyttade ju hit som arbetslös, så fixa jobb och sånt var prio ett. SEn blev jag med barn och mammaledig.
    Ytliga vänner har man fått,men börjar bli så trött på att inte ha några riktiga här nere.

Vad jobbar du med? intressen?

Själv jobbar jag som pers.ass.
    Hinner inte med så många intressen,mer än att träna på jobbet och jogga på kvällarna när dottern lagt sig.
    Men mycket data tid hinner jag allt få ;) Bor ute på landet med stor trädgård, så att fixa med den tar sin tid. Hur kul som helst nu när det är sommar.
    Får mycket hjälp av dottern, men tyvärr har hon inte lärt sig vad som är ogräs o inte. Hon tar allt :)

Renoverar gör vi med, så det är vad mannen gör för mesta delen.

Har ni några planer för sommaren?

Vi ska åka till min mamma i Östergötland och fira med mina syskon. Mamma är då själv inte hemma :(
    Sen ska jag o snuttan stanna kvar där i två veckor.  Har lovat mamma o hjälpa henne med att rensa garaget från pappas alla verktyg o sälja det som säljas kan.
    Tackar så mkt =)

Jag jobbar på en daglig verksamhet för lite mer utåtagerande autister, trivs jätte bra =) älskar att jobba med människor.
    Jag gillar att träna men har inte blivit så mkt sen jag blivit gravid pgr utav illamående och trötthet. Men ska snart dra mej i kragen och ta mej dit. Har bara blivit promenader just nu.
    Jag gillar att läsa och tycker det e mysigt att fika med vänner. Men blir inte så mkt fika med vänner just nu eftersom jag inte har ngn här uppe. Åker ner på helgerna ibland till lund och hälsar på familj och träffar ibland gamla vänner.
    Vi bor i lgh så har tyvärr ingen trädgård att pyssla i men efter sommaren så verkar det som om vi fått en lgh som man har en gemensam trädgård med så då hoppas jag på kunna få en egen lite hörna att pyssla i.
    Jag har även två katter som jag har inomhus som jag brukar pyssla med lite(nej e inte en galen kattkvinna haha)

I sommar har vi inte planerat ngt mer än att vi ska iväg en vecka till kroatien med min pappa.

har ni några husdjur? vad gillar du att göra som du inte har tid till nu?
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-20 20:26:42 följande:
    vinslöv...bor du inne i stan eller?
    Ja jag bor centralt nära csk =)
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-20 20:30:42 följande:
    aha, va fördriver du tiden med om dagarna då?..
    jobbar och sen inte så mkt mer :P går ut å tar en promenad ibland när jag inte e alltför trött.
    du då?
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-20 20:59:24 följande:
    jag är just nu mammaledig och lillprinsessan har sommarlov från dagis så just nu blir det mycket mys o bus om dagarna.
    skulle du ha i december eller?
    åååh vad mysigt =)
    ja vi väntar den lille till december. nu den 6 juli ska vi på rul så längtar enormt =)
  • Afrodite86
    jankie skrev 2011-06-20 22:15:06 följande:
    Godkväll. Sitter på jobbet o ugglar. Vi fick en katt på köpet när vi köpte huset. Är inte direkt nån kattmänniska,men bor man på landet känns de som att de nästan är krav på att h katt:) en hund skulle jag vilja ha,men de vill inte sambon :( Får se om jag kan få honom att ändra sig om nåt år. Tycker om att pyssla,baka,städa haha blev pedant när jag blev gravid, inredning är kul, väntar på att huset börjar bli färdig så ja kan börja inreda. Hålla på med blommor och sånt tycker jag är kul, dock lyckas ja bara ta dö på allt,men de är kul ändå:) Fika, umgås med vänner är kul. Tyvärr har. De inte blivit av så ofta längre. O nuförtiden måste man nästan välja en barn vänlig fik. Men mysig att sätta sig på en uteservering såhär på sommrarna o ta en kopp kaffe o bara snacka. Även mysigt att göra de på kvällarna. Så är du sugen på en kvällsfika nån kväll så säg till. Dock åker vi iväg på lite semester nu i två veckor. Näe nu ska vi kvällsträna lite :) Antar att de inte blir citerat nu heller, jäkla iPad...
    jag misstänker detta var till mej hihi =)
    Min sambo fick mina katter på köpet när han träffade mej och han e oxå mer än hundmänniska. Jag älskar både och men tycker det e skönt med katter för dom e så självständiga. Sedan gillar jag att dom e envisa precis som jag hihi. Jag älskar också att pyssla och baka, det e både mysigt och kul. Till julen brukar jag julbaka=)
    Här uppe kan jag inte så mkt med barnvänliga fik men Zekes e väll rätt så bra till det? Det e urmysigt att sitta och fika ute nu och bara snacka en massa och njuta.
    Jag träffas jätte gärna och fika =) vi kan ta det efter din och min semester hihi
    Nu ska jag till jobbet =)
  • Afrodite86
    bonäslina skrev 2011-06-21 08:20:41 följande:
    åh va spännande...ska ni ta reda på könet? fast dom brukar ändå inte va så generösa med det på csk.., båda mina är december barn...dottern på juldagen o sonen den 17..lite illa planerat...-)
    Ja vi vill veta vilket kön det är så om dom e sådana så ska ja ta dom i örat :P haha ja man planerar väll inte december barn det blir nog mer så när man försöker bli med barn bara =)  Jag tror det är en tös så därför hade d varit kul att se om jag har rätt eller inte. blir lycklig för vilket som =) men vi e så nyfikna. Jag har min bm på riksens ständer jag har uppfattat att hon ska vara med på csk när vul ska tas men e inte helt hundra.
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner