Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Ikväll blir det ett axlar+bröst+triceps-pass tillsammans med min yngsta bror. Han är 18 år och behöver en spark i rumpan! För något halvår sedan var han igång och tränade nästan dagligen och byggde en jättefin kropp, men nu har han legat på latsidan och blivit tunnare. Dags att köra ett pass tillsammans med syrran, alltså

• Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-25 16:48:07 följande:
    Har ni testat Kesella Rabarber (eller hallon)?

Supergoda verkligen!
    Nej, men jag har tänkt köpa flera gånger Får göra det nästa gång jag är i affären! Jag brukar köra på kesella vanilj med frysta tinade bär till...hur smaskigt som helst!
  • Jennnyn

De smaksatta kesellorna innehåller en del socker, ja. Är kanske inte att föredra vid en lågkolhydratdiet. Dock är proteininnehållet högt, så det är ju ändå bättre att äta smaksatt kesella än tex smaksatt yoggi. Annars kan man ju köra på klassikern neutral kesella med lite outspädd funlight! Visserligen sötningsmedel men inget socker!

• Jennnyn
    Fandango skrev 2011-07-25 18:57:43 följande:
    Är jag ute och cyklar när jag tror att det är ok att äta denna typ av kesella istället för proteindryck?
    Mängden protein i en burk kesella är ungefär halva mängden av vad en normal dosering proteindryck brukar innehålla. Äter man till exempel en burk kesella + 1-2 ägg borde man komma upp i ungefär samma proteinmängd. Dock innehåller inte proteinpulver rent socker som smaksatt kesella. Kör man på naturell kesella är det ju såklart bättre.

Rätta mig om jag har fel
  • Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-25 21:09:54 följande:
    Smaksatt kesella är ju inte att föredra att sluka på daglig basis dels med tanke på att sockerhalten är rätt hög men också att kalorierna faktiskt springer iväg.
    Men jag tycker att det kan vara ett gott alternativ till glass eller annat då och då. Proteinmängden är ju som redan sagts lite högre än i annat slisk.

Kesella naturell kan man ju mixa med ex hallon och frysa och äta som glass också.

Jag har ett gott proteinpulver hemma - jag avskyr när det smakar plast och har aningens svårt för kaseinet, jag föredrar vassle.
    Jag kör Pure Whey jordgubb - dxb, www.fitnessbutiken.se/protein/purewhey1.html
    Jag brukar också köra på Pure Whey, men har inte testat jordgubb. Däremot både choklad och vanilj, vilka är goda båda två. Kanske dags att testa jordgubb?
  • Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-26 11:19:57 följande:
    Min tanke var att jag skulle köra ben idag - MEN jag har fortfarande träningsvärk sen benpasset i fredags. Hugaliga!

Istället får jag byta dagar och köra rygg och biceps. Kanske nåt lite konditionsaktigt efteråt.

Vad ska ni äta idag?
    Jag hade också grym träningsvärk efter mitt näst sista benpass, efter att ha kört utfallssteg med vikt-säck på ryggen! Tror nog att det brände i musklerna i tre dagar efteråt och gick över lagom till benpasset i förrgår. Men det fick jag konstigt nog ingen träningsvärk utav, trots att jag körde i stort sätt samma pass som gången innan.

Hur många splittar kör du? Vilka muskelgrupper?

Jag ska också köra rygg och biceps ikväll. Vad brukar du köra för övningar? Jag börjar oftast med latsdrag, ryggmaskin för större delen av ryggen, sittande rodd, hantelrodd. Sedan blir det sittande bicepscurls samt curl med curlstång för att avslutningsvis köra hypersträck för korsryggen.
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
    Jag säger nog som de andra som svarat, att det kanske inte är tillräckligt för att ersätta en måltid, men som mellanmål funkar det utmärkt! 

Jag brukar dricka smoothie med proteinpulver till frukost, eftersom jag har svårt att få i mig något på morgonen. Då blandar jag yoghurt (naturell eller med vaniljsmak) tillsammans med frysta bär och en skopa proteinpulver (vaniljsmak även på pulvret är godast). Detta kör jag i mixern. Riktigt smaskigt, smakar precis som milkshake. Du känner knappt skillnad!
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Jag skulle också säga färre repetitioner och lite tyngre vikter. De tre sista repetitionerna i varje set ska svida riktigt ordentligt och den sista ska vara så att du precis orkar. Då är det lagom vikt (enligt mig iallafall, men självklart finns det olika åsikter om detta) Dock är det viktigt att behålla hållningen i kroppen och belasta rätt. Det är lätt att "tappa kroppen" om man kör för tungt och då finns det risk för skador. Känn efter vad som känns bra!
  • Jennnyn

Idag har jag varit riktigt kass med maten.

Det har bara blivit en massa onyttigheter mest hela dagen, så jag vågar knappt skriva vad jag ätit !Lunchen var väl det enda som var någorlunda nyttigt, kycklingsallad. Var och fikade på stan med en kompis och då blev det en brownie med grädde till. Toppade sedan med en cheesburgare och en McFlurry som mellis. Middagen bestod av pasta med cremefraichesås och räkor. Avslutade kvällen med lite cheeseballs.

Det är alltså såhär man inte ska äta....Kan ju trösta mig med att jag körde ett stenhårt pass på gymmet ikväll. Dock ingen ursäkt till att vräka i sig en massa skräp.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!