Inlägg från: Gryndrömmen |Visa alla inlägg
  • Gryndrömmen

Träningsnördar - här samlas vi!

MrsTM skrev 2011-07-20 12:10:06 följande:
    Hej! Ny i tråden, har fyra göteborgsvarv och en tjejklassiker bakom mig!

Har nu ledsnat lite på löpträning och tränar istället extra mycket styrka då jag försöker bli gravid. Ryggen ska orka släpa runt bebben både före och efter förlossning! =)

Gummibandsträning i hemmets lugna vrå is da shit! För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!
    Välkommen! =) Kul att du hittat träning som ger dig något =) Gummiband är inget för mig..
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:14:45 följande:
    Men gud, vad var det för insekt?
    Vet ej, har fått såhär två ggr innan oxå.. läkarna vet inte.. men eftersom jag inte får andningssvårigheter osv så är dem inte oroliga.
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:18:50 följande:
    Maghjul låter som något som skulle passa mig! Synd att gymmet inte har det redskapet dock.
    Vet du bra övningar med pilatesboll? Tänkte börja med det nästa vecka.

Välkommen förresten! Skrattande
    www.balansboll.nu den sidan fick jag som tips av min pt, han använder sig av den
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Gryndrömmen

varsegod Min pt är mycket för funktionella övningar och hänvisar ofta till bollen

• Gryndrömmen
    ETSS skrev 2011-07-20 16:29:42 följande:
    Tack Skrattande
    Ska strax, bara de öppnar Glad
    vad har dem för öppettider?
  • Gryndrömmen

ja jag tycker bäst om att träna på morgonen var tränar du?

• Gryndrömmen

mitt ben har mått bättre nu framåt eftermiddagen, börjar få lite lätt ångest att jag inte går på spinningen idag

• Gryndrömmen
    ETSS skrev 2011-07-20 19:22:17 följande:
    På ett lokalt gym där jag bor, mitt i norra vildmarken Glad Ingen kedja eller något utan bara en lokal entreprenör.
    Pust, nu har jag gjort mitt och kan andas ut!
    Bra jobbat
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!