Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej! Kikar in snabbt från Västkusten. Mobila bredbandet fungerar rätt kasst inomhus och ute regnar det till och från så... det blir enstaka inhopp bara

I alla fall har vi det gott här, trots mycket regn både idag och igår. Och jag låter mig inte försoffas.. Igår kväll var jag ute på en 55 minuters powerwalk i regnet, det lär vara 5,6 km (varav 2,6 km är vanliga kvällspromenadrundan och 3 km är nästan samma runda men lite längre). Här är det inte platt som i Skåne inte
    Idag körde jag överkroppsstyrka 45 minuter med hantlar, dock knappt några bröstövningar eftersom bänken jag tänkt använda var livsfarlig hehe, samt en kortare powerwalk på 30 minuter (stora varvet + några hundra meter till). Ben- och mage-styrka blir det nog på onsdag...

Maten går det än så länge bra med, trots primitiva förhållanden och begränsade matlagningsmöjligheter. Men jag lovar, det finns gott om tid för avkoppling också och utrymme för lite guldkant på mat och dryck.

Men det ska bli intressant att se vad vågen hemma säger när vi kommer hem till helgen. Vågen här vet jag inte riktigt hur den är, maken vägde samma här i morse som hemma härom dagen men jag vägde betydligt mindre här i morse än jag gjorde hemma i fredags. Så jag hoppas det är jag som gått ner, inte maken som gått upp ;)

Nu är det snart dags för grillat och gott vin!

• Jennie med ie

Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra utan utmana sig själv men med tanke på fotona från er som inte är nöjda kanske det är tur att jag inte visat nåt foto av mig själv Mitt mål är ungefär där era före-bilder är ungefär Typ frisk och stark men inte superdeffad liksom. Å andra sidan har jag ett annat utgångsläge än många av er, jag led ju t o m fortfarande av fetma för inte så länge sen. Som sagt, jämföra för mycket

• Jennie med ie

Tjena! På väg hem från Bohuslän är jag... Och veckan, eller de 5 dagarna, har varit hyfsad för att vara en bortrest semestervecka Två styrkepass på bryggan med hantlarna, ett för överkropp och ett ben+mage. Två powerwalks. Och två morgonpromenader. Godkänt får jag ändå tycka....

• Jennie med ie

Nu får jag ta igen den träning jag missat under veckan Även om jag som sagt varit ganska flitig ändå. Gymet ska få ett besök imorgon och det måste bli mitt på dagen eftersom vi är bortbjudna på kvällen. Kanske HIIT på crosstrainern? Och så styrkan då... det får bli bröst + nåt till. För bröstmusklerna fick en rätt slö semester eftersom träbänken jag tänkt använda som gräningsbänk inte kändes säker. Den vinglade och knakade lite för mycket

• Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-07-22 21:11:59 följande:
    Tycker du skött dig riktigt bra! Men ändå skönt att snabbt komma tillbaka i rutinen

Själv ska jag få till ett pass armar/axlar/rygg + plankan imorgon....skulle gjort det idag, men hade verkligen ingen motivation.....men imorgon SKA det bli av.
    Ja för tänk att det SKA det! Annars skäller jag på dig
  • Jennie med ie

Här blev det 35 minuter med intervaller på crosstrainern och 35 minuters styrka för bröst och rygg. Under lite tidspress tyvärr, precis som nu eftersom vi ska vara hos grannen om en kvart och jag är fortfarande näck Hörs mer imorron!

• Jennie med ie

"Skitväder" som andra kallar't är det har vi också, men sånt stoppar sällan mig I söndags när vi kommit fram tillstugan drog jag t ex på mig regnkläderna och tog mig en 5,6 kilometers powerwalk. Idag har det dock "bara" blivit en rask promenad med grannen, en dryg timme strax under pw-tempo...

• Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-24 15:04:57 följande:
    Bra kämpat! Ja, det går ju ändå vara ute, det finns ju kläder, men nog är det roligare då solen skiner Glad
    Inte om den skiner mycket Jag har svårt för stark sol och värme...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!