Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Träningsnördar - här samlas vi!

Igår joggade jag en runda, ungefär en halvtimme... mer blev det inte p g a tidsbrist. Men jag fick lite extra flyt i stegen eftersom jag precis innan ställt mig på vågen som visade minus 30 kg Ingen egentlig skillnad mot 29 egentligen men mentalt viktigt, trettio liksom...

• Jennie med ie

Ållrajt, jag erkänner! Träningsmålsättningen för semestern har inte uppfyllts. De senaste veckorna, eller 1½ vecka i alla fall, har varit nästan helt tränings-tomma. Jag har helt enkelt tappat sugen på att planera semesteraktiviteterna efter träningen utan träningen har i så fall kommit som en bonus om det passat in i övrigt så att säga.
    Men, snart är det dags att börja jobba igen, då kommer rutinerna tillbaka. Hoppas jag

• Jennie med ie

Hej allihopa! Jag fick höra att jag var saknad

Jodå, jag var hyfsat på gång efter semestern.. med lägre ambitionsnivå än tidigare dock eftersom jag gått upp i arbetstid och dessutom återupptagit bowlingen = mindre tid över... Lite trögt gick det men hyfsat. Men nu har det blivit noll träning ett tag p g a lite krämpor, främst cystor vid äggstockarna. Och jag är väl inte den lyckligaste mest vältränade Jennie med ie som har funnits. Men ger jag upp? Nej fan heller Så fort jag inte har så ont längre så är jag igång igen... Och jag har, med mycket tur, lyckats hålla vikten åtminstone. Fortfarande minus 30 således. Men 10 till ska bort...

• Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-03 08:37:22 följande:
    Tjejer, vad äter ni till frukost?

Jag känner själv att jag börjar bli trött på ägg, keso, gröt, smoothies, men vad kan man annars äta?
    Nåt som är snabbt och gott är typ ostomelett 1 ägg vispas upp lite med en gaffel, blandas med ½ dl riven ost och 1 tsk fiberhusk, smaksätts med lite peppar och steks sedan i smör eller olja. Blir som en tjock amerikansk pannkaka, typ. De funkar bra att frysa också och snabbt värma i micron.
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2011-09-08 21:13:53 följande:
    Nåt som är snabbt och gott är typ ostomelett 1 ägg vispas upp lite med en gaffel, blandas med ½ dl riven ost och 1 tsk fiberhusk, smaksätts med lite peppar och steks sedan i smör eller olja. Blir som en tjock amerikansk pannkaka, typ. De funkar bra att frysa också och snabbt värma i micron.
    Ibland äter jag avocado med en röra av keso, kokt hackat ägg och rödlök.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-09 00:05:35 följande:
    Aldrig testat, men den där pannkakan lät intressant och ett plus för att den går att frysa in. Perfekt för stressiga frukostar!
    Perfekt att ta med till jobbet eller så, som mellanmål t ex, också. är man hemma är det knappt lönt dock eftersom den tar typ 4 minuter att göra. OK om man ska göra till hela familjen, då tar det ju tid

Idag är jag så gott som smärtfri!! Så känns bowlingen bra idag ska jag ta ett pass på gymet imorgon, känna mig för lite...
  • Jennie med ie
    godisgrisen skrev 2011-09-09 12:20:26 följande:
    Förkylningen börjar kännas lite bättre, några till träningsfria vilodagar så kan jag nog sakta och försiktigt väcka kroppen igen

Tog med dottern på storhandling i affären idag, för då kan man inte köpa nåt godis, dom ser ALLT man stoppar i vagnen Och får inte hon nåt så får ju inte jag heller!

Ska nog sluta handla själv tror jag
    Smart
  • Jennie med ie

Ja då var man igång på gymet igen. Äntligen... Idag blev det 35 minuter på crosstrainern, sådär lagom intensivt... och 35 minuter styrka för biceps, underarm och bröst. Nog har jag tappat en del, men jag ska snart vara tillbaka där jag "slutade".

Jag är som sagt dels igång med bowlingen igen, vilket tar tid, och dels har jag gått upp i arbetstid jämfört med före sommaren. Så jag har sänkt ambitionsnivån till minimum 3 gympass/vecka, och då gjort en 3-split på styrkan, utöver det blir det då bowlingen och kanske nåt rent konditionspass (cykling, powerwalk eller nåt). Och skulle jag få för mig att gå till gymet en fjärde gång också så FÅR jag ju det

• Jennie med ie

Gym igår igen... Och jag kom med en stark ilska lagrad i kroppen efter saker som hänt på jobbet och maskinerna fick storstryk Sen var jag i form för en lång kvällsföreläsning...
    15 minuter crosstrainer uppvärmning.
    45 minuter styrka mage, rygg och triceps
    sen 15 minuters gående på löpbandet som nervarvning

Idag: vila!

• Jennie med ie
    MissKaos skrev 2011-09-14 19:33:32 följande:
    Känner mig bättre nu. Ska testa gympa imorgon! Men får väl ta det lite lugnt (Yeh Right, Kaos ta det lugnt..)
    Fått en husållsmaskin, ni vet som kan mixa, skära hacka blanda. En massa saker. Fick den av min snälla gubbe, har önskat en sådan länge -men dom är ju hyggligt dyra. En Bosch. Så nu ska jag testa att mixa smoothie i den ikväll. Och sen ska jag mala ner kyckling och lök, kryddor od div i helgen och göra biffar Och linsbiffar med morötter i Och. Och.. Baka kanske? Hacka ner div grönsaker ska jag iaf göra med. Råkost i massor Tänk vad man kan bli lycklig över en pryl!
    Jomen jag förstår dig :)

Skulle nån ge mig en maskin som är bra på att hacka is MEN tar pytteliten plats skulle jag bli glad....
  • Jennie med ie
    MissKaos skrev 2011-09-15 19:46:27 följande:

Smittas det i tråden eller? *ser misstänksam ut*

Jag proppade i mig echinasea brus. Vet inte om der hjälper men tro kan försätta berg..

Det lär ju inte kunna skada i alla fall...
  • Jennie med ie
    MissKaos skrev 2011-09-15 20:12:46 följande:
    Nej, knappast. Och det är såpass att man som sjuksyrra får rekomendera det numera.

JAg kan föresten äta en hel ko själv numera. Fattar ingenting Jag har ifs gått ngt lite men ändå? Hur mkt kan en liten brud eg förbränna? Mackor i högar!  HUr mkt får ni i er på en dag? Hoppas min kropp roar sig med att bygga muskler! KLämt ner 2 mackor + fruktsallad med kesella nu och är lika hungrig ändå.
    Man skulle kunna tro att jag får i mig MASSOR för jag äter typ hela tiden, men jag äter lite åt gången... Jag är också i viktminskningsfas fortfarande, till skillnad från de flesta här om jag fattat läget rätt, och ligger ofta runt 1800 kcal/dag de dagar jag tränar. Och visst kan man få ganska mycket mat för de kcal om man väljer rätt saker men jag äter som sagt inte alls så mycket som folk nog tror.... folk som alltid ser mig äta
  • Jennie med ie

Halsont fortfarande, och mysko nog lite gränsfall till feber på morgonen (bara precis pyttehögre temp än jag brukar ha) men inte på kvällen... Gymträning känns lite risky, men jag tänkte testa en rejäl promenad imorgon.

• Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-17 10:37:44 följande:
    Jag har tränat!! Men det blev en mespass, 40 minuterslöpning 6,5 km, genomsnittstempo på 9,7 km/h. Men måste erkänna att 10 minuter av dessa 40 minuter gick jag.
    Mespass? Jojagtackarjag
  • Jennie med ie
    Mollly skrev 2011-09-22 17:46:00 följande:
    yes 1 cm mindre i midjan. Trotts väldigt lite träning den sista tiden, så har jag minskatSkrattande Det känns riktigt bra.

Mindre bra är att jag har fått förbannat ont i höften idag. Hoppas det går över tills imon, så jag kan tränaSkrattande
    Vad kul med tydliga resultat Mindre kul med höften såklart... vad rädd om den.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!