Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-14 12:14:28 följande:
    Efter träningen blev det en banansmoothie och FinnCrisp med äggvita och philadelphiaost. Vad äter ni efter träningen?
    Nån färdig recoverybar eller recoverydrink.
    Egen smoothie med bl a banan, kvarg och mjölk.
    Frukt och nötter/rostade bönor.
    Oststavar och frukt (vindruvor t ex).
  • Jennie med ie

Jag började också med helkroppsstyrka ca 2 gånger/vecka och mest fokus på konditionsträningen. Sen delade jag överkropp-underkropp. Och nu delar jag på 4 kan man säga. Ben/rumpa för sig. Bröst + biceps och underarm. Axlar + triceps. Och rygg + mage. Jag tycker de kombinationerna fungerar bra. Men ibland kör jag magen ihop med benen och kastar in ryggen ihop med axlarna om jag tycker det blir för lång paus mellan träningarna annars

Om det är så man "ska" göra eller ej enligt proffsen vete fasen, men det kan kvitta Jag är ju glad amatör trots allt...

• Jennie med ie
    Birdie skrev 2011-07-14 15:18:57 följande:
    Var tränar ni?
    Verkar ju vara så dyrt, gick tidigare på nautilus men där kostar det 250 kr i månaden.
    Fitness24Seven. 199 kr/månaden och det tycker jag är billigt. Visst kan det ibland vara kö till vissa maskiner men det kan jag stå ut med och oftast flyter det på bra och jag kan träna på vilket av kedjans gym som helst dygnet runt. Tycker inte 250 kr är dyrt heller, inte om man utnyttjar det några gånger/veckan.
  • Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-14 15:17:41 följande:
    Hm då får jag fortsätta med helkropp några gånger till, sen kanske dela upp i "över" och "under" och testa det.
    Är ju glad amatör jag med, men gillar träning alltmer Glad