Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-07-14 12:14:28 följande:
    Efter träningen blev det en banansmoothie och FinnCrisp med äggvita och philadelphiaost. Vad äter ni efter träningen?
    Nån färdig recoverybar eller recoverydrink.
    Egen smoothie med bl a banan, kvarg och mjölk.
    Frukt och nötter/rostade bönor.
    Oststavar och frukt (vindruvor t ex).
  • Jennie med ie

Jag började också med helkroppsstyrka ca 2 gånger/vecka och mest fokus på konditionsträningen. Sen delade jag överkropp-underkropp. Och nu delar jag på 4 kan man säga. Ben/rumpa för sig. Bröst + biceps och underarm. Axlar + triceps. Och rygg + mage. Jag tycker de kombinationerna fungerar bra. Men ibland kör jag magen ihop med benen och kastar in ryggen ihop med axlarna om jag tycker det blir för lång paus mellan träningarna annars

Om det är så man "ska" göra eller ej enligt proffsen vete fasen, men det kan kvitta Jag är ju glad amatör trots allt...

• Jennie med ie
    Birdie skrev 2011-07-14 15:18:57 följande:
    Var tränar ni?
    Verkar ju vara så dyrt, gick tidigare på nautilus men där kostar det 250 kr i månaden.
    Fitness24Seven. 199 kr/månaden och det tycker jag är billigt. Visst kan det ibland vara kö till vissa maskiner men det kan jag stå ut med och oftast flyter det på bra och jag kan träna på vilket av kedjans gym som helst dygnet runt. Tycker inte 250 kr är dyrt heller, inte om man utnyttjar det några gånger/veckan.
  • Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-14 15:17:41 följande:
    Hm då får jag fortsätta med helkropp några gånger till, sen kanske dela upp i "över" och "under" och testa det.
    Är ju glad amatör jag med, men gillar träning alltmer Glad
    Jag får påminna mig själv ibland om att jag är just amatör, för ibland kräver jag av min kropp att prestera nåt som mer hör tll proffsnivå och det funkar ju inte Jag har mest sett till att få såpass mycket hjälp och info att jag inte utför övningarna fel så att säga och därmed riskerar skador i onödan, i övrigt kör jag efter eget huvud och efter tips på t ex styrkeprogrammet.se (eller .com?) ang övningar och så.
  • Jennie med ie
    Birdie skrev 2011-07-14 15:23:34 följande:
    Nej kanske inte är så dyrt,m men det käns när man är sjukskrivet, man sitter ju inte med världens starkaste ekonomi precis.
    Nej det mesta är ju dyrt om man inte har pengarna, men det blir svårt att komma billigare undan än så... På 24 seven kan man betala 99 kr/månad men då är träningstiderna begränsade till vardagar på dagtid (fram till kl 16 tror jag). Kan kanske funka för den som är sjukskriven och har barnomsorg (om man nu har barn då)-
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!